اخبار داغ

در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی مطرح شد؛

ارائه آمار به جای ارائه عملکرد در جلسات/ دستگاه‌ها نمی‌دانند برای جوانان چه کاری باید انجام دهند

ارائه آمار به جای ارائه عملکرد در جلسات/ دستگاه‌ها نمی‌دانند برای جوانان چه کاری باید انجام دهند
استاندار خراسان جنوبی گفت: همان فردی که می‌گوید خراسان جنوبی نشاط ندارد، چه زمان شد به ما بگویید برنامه ورزش در صبح دارد و در این برنامه شرکت کنید؟ در میدان عمل، همه، صفر هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیست‌وهشتمین ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، بیست‌وهشتمین ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز برگزار شد.,

 

,

محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی در این ستاد گفت: از زمان جلسات، باید بهره‌وری‌های شایسته‌تری داشته باشیم.

,

 

,

وی افزود: تکلیف جمع‌بندی طرح سند راهبردی جوانان در این جلسه مشخص نشد و بعد از جلسه، همه، از یکدیگر طلبکار هستیم.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر سؤال شود تا پایان سال 1396 برای جوانان در حوزه‌های مختلف چه کردید، چه کسی پاسخ خواهد داد؟

,

 

,

مروج‌الشریعه افزود: در جلسه، همه، به یکدیگر توصیه می‌کنیم جز یک مورد که برنامه دارند و قرار است اختتامیه جشنواره شکوفا را در 16 آذرماه سال‌جاری برگزار کنند.

,

 

,

غفلت مدیران از جهادگران

, غفلت مدیران از جهادگران, غفلت مدیران از جهادگران,

وی اظهار کرد: عده‌ای از جوانان به اردوهای جهادی در شوسف و مناطق دیگر رفتند و کارشان را انجام دادند. آیا کسی حال این جوانان را پرسید؟ کدام مدیر رفت ببیند چه می‌کنند؟ اقدامات عمرانی، فرهنگی و حتی اقتصادی و اشتغال‌زایی مانند ترویج حوله‌بافی انجام دادند.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و روزها از تابستان گذشته است، می‌خواهیم برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی کنیم! چه باید بکنیم؟

,

 

,

لزوم برگزاری اردوهای جهادی صنعتی

, لزوم برگزاری اردوهای جهادی صنعتی, لزوم برگزاری اردوهای جهادی صنعتی,

مروج‌الشریعه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با جوانان دانشجو داشتم، به آن‌ها گفتم چند نفر از مهندسان، کارخانه خودروسازی را از نزدیک دیده‌اند؟ چند نفر از دانشجویان به خصوص رشته‌های بازرگانی، بندر چابهار را از نزدیک دیده‌اند؟ چند نفر به کویر رفته‌اید؟ در آن جلسه اعلام کردم اردوی جهادی صنعتی راه‌اندازی کنید و کارخانه خودروسازی بینالود را از نزدیک ببنید و استانداری هزینه را می‌دهد.

,

 

,

وی با بیان این‌که در فرهنگ و هنر نیاز ساختاری داریم افزود: برخی دوست دارند در فرهنگ و هنر کار کنند که به حمایت نیاز دارند.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جلسات اولیه گفتیم فرمانداران هر هفته جلسه جوانان را برگزار کنند و در استان، هر دو هفته برگزار شود که تاریخ جلسه بعدی 31 تیر در استان باشد.

,

 

,

مروج‌الشریعه افزود: در این جسله، فرصت نشد فرمانداران صحبت کنند، جز این‌که وقت آن‌ها را گرفتیم. در جلسات بعدی، فرمانداران با برنامه حضور پیدا کنند و هر جلسه با حضور یکی از فرمانداران باشد و مصوبات، برای کل شهرستان‌ها خواهد بود که این باعث می‌شود ظرفیت شهرستان‌ها در کل استان دیده شود.

,

 

,

باید از دور باطل خارج شد

, باید از دور باطل خارج شد, باید از دور باطل خارج شد,

وی تصریح کرد: با این اوضاع و با این محدودیت، می‌شود برای جوانان کار کرد و از دور باطل خارج شد.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: این‌که در ابتدای جلسه گفتیم جوانان در صندلی‌های جلو بنشینند برای این بوود که بگوییم می‌خواهیم برای شما کار کنیم و شما نیز کمک کنید.

,

 

,

مروج‌الشریعه افزود: از جوانان برای نظارت بر برنامه‌ها کمک گرفته شود.

,

 

,

چند برنامه پیاده‌روی و کوه‌پیمایی برای ایجاد نشاط برگزار کردید؟

, چند برنامه پیاده‌روی و کوه‌پیمایی برای ایجاد نشاط برگزار کردید؟, چند برنامه پیاده‌روی و کوه‌پیمایی برای ایجاد نشاط برگزار کردید؟,

وی با بیان این‌که باید کسی در مملکت پیدا شود که نشاط را تعریف کند اظهار کرد: در پارک ملت مشهد، هر روز صبح، اقشار مختلف مردم از پزشکان، فرهنگیان، جوانان و دیگر اقشار، با لباس ورزشی حضور پیدا می‌کنند، برنامه را با صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام شروع و با دعای فرج به پایان می‌رسانند، ورزش می‌کنند و کاری می‌کنند تا مردم با نشاط، به محل کارشان بروند و این کار را یک سمن که از خراسان جنوبی هست، انجام می‌دهد.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که مردم بیرجند، شب‌های تابستان در کنار بلوار پیامبراعظم(ص) پیاده‌روی می‌کنند گفت: سمن‌ها و افرادی که به وضعیت نشاط معترض هستند، چند اردوی پیاده‌روی اول صبح راه‌اندازی کردند تا مردم نیم‌ساعت ورزش کنند و با نشاط به محل کارشان بروند؟ چه مشوق‌هایی برای این کار گذاشته شده است؟

,

 

,

مروج‌الشریعه افزود: چرا در مشهد بتوانند انجام دهند و در بیرجند انجام نشود؟ اگر هزینه دارد که پای کار تمام هزینه‌هایش هستم.

,

 

,

در میدان عمل، همه، صفر هستیم

, در میدان عمل، همه، صفر هستیم, در میدان عمل، همه، صفر هستیم,

وی اظهار کرد: همان خانمی که می‌گوید خراسان جنوبی، استان بازنشستگان است و نشاط ندارد، چه زمان شد به ما بگویید برنامه ورزش در صبح دارید و در این برنامه شرکت کنید؟ در میدان عمل، همه، صفر هستیم. ساعت 6 صبح با رؤسای ادارات جلسه برگزار می‌کنم، پس می‌توانم در همین ساعت در کنار جوانان هم باشم. فقط باید شما جوانان راه بیفتید و آستین همت را بالا بزنید و حرف را به میدان عمل بیاوریم.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر با روحیه کِسِل بیاییم، دور خودمان می‌چرخیم.

,

 

,

مروج‌الشریعه اظهار کرد: آیا می‌توانیم دور یک میز بنشنیم و صحبت کنیم؟ آیا می‌توانیم اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، مقابل هم بنشینیم و در مورد اقتصاد و نشاط صحبت کنیم؟

,

 

,

وی تأکید کرد: باید تالار گفت‌وگو راه بیندازیم.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: معاون وزیر کشور به استان سفر کرد. در جلسات متعدد شرکت و از مناطق اقتصادی، بازدید کرد. در جلسه آخر که در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد و جمع‌بندی سفر بود، آقای خبرنگار به صورت آنلاین می‌نویسید جلسات بی‌خود و کِسِل‌کننده.

,

 

,

مروج‌الشریعه اظهار کرد: آیا شده جوانان بگویند جمعه برنامه کوه‌پیمایی داریم و آقای استاندار در این برنامه شرکت کنید؟

,

 

,

وی تصریح کرد: بخشی از موارد به مسائل اداری و بخشی به بی‌برنامگی برمی‌گردد چراکه سخت، سردرگم هستیم و به جوانان ظلم می‌کنیم.

,

 

,

عملکرد صفر برخی شهرستان‌ها در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان

, عملکرد صفر برخی شهرستان‌ها در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان, عملکرد صفر برخی شهرستان‌ها در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان,

در ابتدای این‌جلسه مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سند توسعه بخش ورزش استانی با 11 بُرش شهرستانی را در دستور کار داریم که تکالیف کمی را تا 1400 ترسیم می‌کند که تا دو هفته دیگر ارائه می‌شود.

,

 

,

وی افزود: در حوزه جوانان، کار از حوزه سازمانی ما خارج است و به رویکرد و همگرایی استانی نیاز دارد.

,

 

,

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: هر ماه یک جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان باید در شهرستان‌ها و یک جلسه در استان تشکیل شود اما در پایان ماه چهارم سال‌جاری، از استانداردهای تعریف‌شده عقب هستیم در برخی شهرستان‌ها، عملکرد صفر است.

,

 

,

سرپرست اظهار کرد: دکتر اسدی مسئولیت تنظیم سند توسعه بخش جوانان را عهده‌دار است.

,

 

,

دستگاه‌ها نمی‌دانند برای جوانان چه کاری باید انجام دهند

, دستگاه‌ها نمی‌دانند برای جوانان چه کاری باید انجام دهند, دستگاه‌ها نمی‌دانند برای جوانان چه کاری باید انجام دهند,

محمدرضا اسدی مسئول تنظیم سند راهبردی جوانان در خراسان جنوبی در این جلسه، به توضیح این سند پرداخت.

,

 

,

وی با بیان این‌که ستاد ساماندهی امور جوانان از سال 1384 تشکیل شد اظهار کرد: برای من جای سؤال است که چرا بعد از گذشت بیش از 10 سال، هنوز وضعیت جوانان ساماندهی ندارد؟

,

 

,

مسئول تنظیم سند راهبردی جوانان گفت: آمارهایی که داده می‌شود ناقص است و همراه با معیار مشخصی نیست.

,

 

,

اسدی افزود: در حوزه سمن‌ها، سیاست مشخصی نداریم و بهتر است امور جوانان به خودِ جوانان واگذار شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: دستگاه‌های زیادی مربوط به جوانان هستند اما نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند.

,

 

,

در جلسات آمار ارائه می‌شود اما راه‌کار ارائه نمی‌شود

, در جلسات آمار ارائه می‌شود اما راه‌کار ارائه نمی‌شود, در جلسات آمار ارائه می‌شود اما راه‌کار ارائه نمی‌شود,

در ادامه جلسه، مسئول یکی از سمن‌ها گفت: همچنان گلایه داریم. دلمان به حال خودمان می‌سوزد که جلسات، ارائه آمار بوده اما ارائه راه‌کار ندیدیم.

,

 

,

وی افزود: انتظار داشتیم سامانه اوقات فراغت راه‌ندازی شود اما نشد. برخی از مدیرانی که عضو ستاد نیستد، بیشتر از مدیرانی که عضو ستاد هستند به جوانان بها می‌دهند. اگر وضعیت این‌گونه باشد، از حضور در جلسات ستاد انصراف می‌دهم.

,

 

,

وی اظهار کرد: بیرجند، شادی و نشاط ندارد و شهر بازنشسته‌ها شده است.

,

 

,

وی گفت: بسیاری از مدیران، حوصله ما را ندارند و ما نیز مزاحم آن‌ها نمی‌شویم. داشتن مشاور جوان می‌تواند پل ارتباطی بین ما و مدیران شود.

,

 

,

آرین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی، ناصری فرماندار بیرجند، مهرشاد رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند، عرب‌نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی و خوشایند مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی از دیگر افرادی بودند که به بیان نظراتشان پرداختند.

,

 

,

در انتهای جلسه نیز جاوید شهردار بیرجند اعلام کرد: هرکدام از سمن‌ها یا اداره ورزش و جوانان که ورزش صبح‌گاهی را راه‌اندازی کنند، تمام هزینه‌های انجام آن را پرداخت می‌کند. این سخن جاوید مورد تقدیر حاضران در جلسه قرار گرفت.

,

 

,

قبل از شروع جلسه، علی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: آقای استاندار دستور دادند که جوانان در محل صندلی‌های جلو بنشینند و مدیران با سن بیش‌تر به عقب بروند چون جلسه برای جوانان است.

,

که جابه‌جایی صورت گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه