اخبار داغ

در گفتگو با هنرمندان مطرح هرمزگان عنوان شد؛

حجاب برای زنان زینت و شانیت به دنبال دارد/ ‎عفاف یک ضرورت اجتماعی انکار ناپذیر است

حجاب برای زنان زینت و شانیت به دنبال دارد/ ‎عفاف یک ضرورت اجتماعی انکار ناپذیر است
هنرمندان و بازیگران مطرح هرمزگان با تاکید بر حجاب برای زنان زینت و شانیت به دنبال دارد،اظهار کردند: ‎ضرورت های اجتماعی خانواده و جوامع انسانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛هنرمندان و بازیگران مطرح هرمزگان با تاکید بر حجاب برای زنان زینت و شانیت به دنبال دارد،اظهار کردند: ‎ضرورت های اجتماعی خانواده و جوامع انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

 

,

حجاب همسرم اولویت انتخابم بود

, حجاب همسرم اولویت انتخابم بود, حجاب همسرم اولویت انتخابم بود,

جعفر قاسمی، بازیگر فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص) در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده در رابطه با جایگاه حجاب در خانواده خود، اظهار کرد: من در خانواده مذهبی بزرگ شدم و پدر و مادر به حفظ حجاب در خانواده به شدت تاکید داشتند.

, فرهنگ کده,

بازیگر فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص) بیان کرد: سیستم تربیتی در خانواده به شکلی بود که هم خواهران هم برادرانم نسبت به پوشش حساس بودند؛ نه اینکه اجبار یا زوری در پوشش خاصی باشد بلکه خودشان باور قلبی و اعتقادی عمیق نسبت به حجاب داشتند.

,

قاسمی گفت: هیچ گاه خواهرانم را حتی در منزل هم بدون روسری ندیدم و همه ما در خانواده سعی داشتیم پوششی که متناسب با فرهنگ اسلامی ما باشد را داشته باشیم.

,

وی در خصوص علت تمایل شان به حفظ حجاب همسرشان، افزود: من همسرم را در فضای هنری دیدم  و در آنجا بود که علاقمندی ایجاد شد لذا یکی از ویژگی ها که بنده را مجاب کرد که پیشنهاد ازدواج بدم حفظ حجاب همسرم بود .

,

هنرمند مطرح هرمزگان افزود:برخلاف نگاه کنونی غربی که حجاب یک حائلی می داند که زن را محدود می کند باور ها و اعتقادات دینی مذهبی ما حجاب را زینت زن می دانند.

,

قاسمی خاطر نشان کرد: در انگلستان وقتی به نقاشی های 200 الی 300 سال پیش شان نگاه می کنم زن ها را هم پوشیده و حتی در تصویر حکاکی شده از ایران باستان ما زنان را پوشیده و با حجاب می بینیم و این یعنی حجاب برای زن زینت و شانیت داشته است.

,

 

,

پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان نهاده شده است

, پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان نهاده شده است, پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان نهاده شده است,

علی نظیفی، فیلمساز و بازیگر تلویزیون در خصوص جایگاه حجاب در خانواده شان  اظهار کرد: در آیه شریفه 22 از سوره اعراف که خود بیانگر اهمیت حجاب در ادیان مختلف است، خداوند می فرمایند: فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ «آن گاه که آدم و حوا از درخت ممنوعه چشیدند، پوشش خود را از دست داده و به سرعت، با برگ درختان بهشتی خود را پوشاندند.

,

فیلمساز و بازیگر تلویزیون بیان کرد: تمام ادیان آسمانی، حجاب و پوشش زن را واجب و لازم شمرده‌اند و جامعه بشری را به سوی آن دعوت کرده‌اند زیرا لزوم پوشش و حجاب به طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعه نهاده شده است.

,

 

,

عدم رعایت حجاب آثار مخربی در فرهنگ خانواده ها دارد

, عدم رعایت حجاب آثار مخربی در فرهنگ خانواده ها دارد, عدم رعایت حجاب آثار مخربی در فرهنگ خانواده ها دارد,

نظیفی با بیان اینکه احکام و دستورهای اداان الهی هماهنگ و هم سو با خطرات انسانی تشریع شده است، گفت:در همه ادیان الهی مانند زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام، حجاب زنان امری لازم بوده و کتاب‌های مقدس مذهبی، دستورها و احکام دینی، آداب و مراسم و سیره عملی پیروان این ادیان الهی، بهترین شاهد و گواه اثبات این مدعاست.

,

وی با بیان اینکه حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از‎ ‎ضرورت های اجتماعی خانواده و حتی جوامع انسانی است، تصریح کرد: با وجود حجاب منافع و تاثیرات مثبت شگرفی در جامعه‏‎ ‎پدیدار شده و عدم رعایت آن، آثار مخربی در فرهنگ خانواده خواهد داشت .

,

 

,

روش نهادینه کردن فرهنگ حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است

, روش نهادینه کردن فرهنگ حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است, روش نهادینه کردن فرهنگ حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است,

بازیگر مطرح هرمزگان خاطر نشان کرد: نحوه و روش نهادینه کردن فرهنگ حجاب در خانواده و اجتماع از اهمیت بالایی برخوردار است که جا دارد از مسئولان امر و صاحبین رسانه تقاضا کنم با تفکر و درایت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند تا آثار سوء در بین جوانان پدیدار نشده و نوع رفتار موجب هتک حرمت افراد نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه