اخبار داغ

در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک مطرح شد؛

تشکیل کمیته آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها در شهرداری اراک/ برخی افراد از شهرداری درخواست‌های خلاف قانون دارند

تشکیل کمیته آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها در شهرداری اراک/ برخی افراد از شهرداری درخواست‌های خلاف قانون دارند
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک جهت شفافیت بیشتر در فعالیت های شهرداری خواستار تشکیل کمیته آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دیار آفتاب؛کاوه فلک افلاکی، رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به ماده ۷۳ قانون شوراها گفت: براساس این ماده قانونی رئیس شورا موظف است چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی دارند، موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

فلک افلاکی اظهار کرد: عزم شورای پنجم در شفافیت و لزوم توجه به رویکرد کارشناسی در مدیریت شهری و بر اساس مفاد ماده یک قانون شوراها، خواستار پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی،‌ فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم است.

,

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: همچنین بر اساس مفاد بندهایی از ماده ۷۱ و نیز گزارشات و اخبار منتشره در رسانه‌ها، تذکرات برخی سازمان‌های نظارتی و به ویژه اعتراضات حضوری برخی از شهروندان در خصوص برآورده نشدن مطالباتشان و با توجه به این اصل که پیشگیری بهتر از درمان است، بر آن شدیم تا با تشکیل کمیته «آسیب شناسی و ممیزی فرآیندها» شناخت درستی از روند اجرای امور در شهرداری و سازمان های تابعه بدست آورده و با برنامه ریزی دقیق و متناسب با بضاعت موجود نسبت به اصلاح مورد تلاش کنیم.

,

وی افزود: این کمیته دارای شخصیت کاملا مستقل و خارج از سازمان شهرداری بوده و اعضای این کمیته توسط نمایندگان منتخب مردم در شورا و از میان مشاورین و معتمدین خود به ریاست شورا معرفی و در یک برنامه زمانی دو ماهه در شهرداری و سازمان های تابعه حضور یافته و براساس سیستم های نوین مدیریت، نسبت به ممیزی و آسیب شناسی اجرای فرآیندها اقدام و نتیجه این ممیزی در قالب گزارشی مدون در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفته و پس از تائید اکثریت، در آخرین جلسه صحن نخستین سال شورای پنجم در حضور رسانه ها قرائت و متناسب با نوع و وزن یافته های نامنطبق، برنامه(مهلت) اقدام اصلاحی لازم به شهرداری ارائه خواهد شد.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

شهرداری با اجرای پروژه ۵۵ متری زیر بار بدهی های بزرگ می رود

, شهرداری با اجرای پروژه ۵۵ متری زیر بار بدهی های بزرگ می رود, شهرداری با اجرای پروژه ۵۵ متری زیر بار بدهی های بزرگ می رود,

علیرضا مرادی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن حمایت از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اراک گفت: خوشبختانه در ۷ ماه اخیر شاهد رشد خوبی در اجرای پروژه های نیمه تمام شهری در اراک بوده ایم.

,

مرداری اظهار کرد: اکثر پروژه های شهری که در چند سال اخیر تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، در مدت این ۷ ماه حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که این موضوع بیانگر این است که شهرداری در اجرای پروژه های شهری موفق بوده است.

,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه شهرداری در چینش نیروها در بخش های مختلف از نیروهای جوان و متخصص استفاده بیشتری داشته باشد، افزود: شهردار اراک از به کارگیری نیروهای خسته و قدیمی که توان برنامه ریزی ندارند در بدنه مدیریت شهرداری استفاده نکند.

,

مرادی به اجرای پروژه ۵۵ متری اراک هم اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه به اعتبارات فراوانی نیاز دارد و شهرداری با اجرای این پروژه زیر بار بدهی های بزرگ می‌رود.

,

وی با اشاره به اینکه استانداری مرکزی بخشی از گرفتاری ها را در اجرای پروژه ۵۵ متری برای شهرداری به وجود آورده است، اضافه کرد: انتظار داریم استانداری هم برای اجرای این پروژه ورود پیدا کند و بخشی از اعتبارات و سرمایه مورد نیاز این پروژه را تامین کند تا هر چه زودتر مردم از این بلاتکلیفی بیرون بیایند.

,

برخی افراد از شهرداری اراک در خواست های خلاف قانون دارند

, برخی افراد از شهرداری اراک در خواست های خلاف قانون دارند, برخی افراد از شهرداری اراک در خواست های خلاف قانون دارند,

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه شنیده شده برخی از افراد از شهرداری اراک درخواست های خلاف قانون داشته اند، بیان کرد: شهرداری اراک در راستای شفاف سازی افکار، در صورتی که درخواست های خلاف قانونی داشته است، موضوع را بیان کند تا جلوی این گونه اقدامات گرفته شود.

,

دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک:

, دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک:,

تغییرات محسوس و زیربنایی را در شهر اراک شاهد نیستیم

, تغییرات محسوس و زیربنایی را در شهر اراک شاهد نیستیم, تغییرات محسوس و زیربنایی را در شهر اراک شاهد نیستیم,

فرزانه رحمتی، دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور با انتقاد از عملکرد شهردار اراک گفت: چالشی که ماه ها است برخی از اعضای لیست امید شورا به عنوان منتقدان شهردار با آن مواجه هستند، این است که اعضای شورا از زاویه شورای شهر بودن و شورای منتخب مردم بودن و نه شورای شهرداری بودن به موضوعات می نگرند.

,

رحتمی اظهار کرد: این شورا در گام نخست شهردار را با تعداد رای قاطع به عنوان شهردار انتخاب کرد و در این مدت موارد متعددی از همکاری و تعامل شورا برای تصویب موارد درخواستی شهردار را اجابت کرد اما متاسفانه شواهد نشان می دهد به رغم همه همکاری های صورت گرفته، تغییرات محسوس و زیربنایی را در شهر اراک شاهد نیستیم.

,

وی ادامه داد: بحث استقلال مناطق مختلف شهرداری به علت اجرای ناقص و عدم مدیریت صحیح، نه تنها سبب تحرک بیشتر در شهر نشده بلکه مناطق را با سردرگمی و بی تصمیمی مواجه ساخته است. 

,

دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: مناطق مختلف شهرداری در انتظار انجام مناقصات پیمانکاری در معاونت ها و سازمان های زیرمجموعه هستند در حالیکه نزدیک به چهار ماه از سال سپری شده است.

,

رحمتی اظهار کرد: درخصوص پل ها و تقاطع های غیر همسطح، به رغم اعلام زمان های مختلف افتتاح، از سوی شهردار شاهدیم تابلوهای روزشمار پس از روشن شدن در مقاطع مختلفی خاموش شده و سپس روشن می شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت هایی که برای برخی تقاطع های غیرهم‌سطح انجام شده، اطلاعات موجود نشان می دهد، بخش نقدی پرداخت ها به اتمام رسیده و سوال اینجاست که چرا هیچ تناسبی بین پرداخت های نقدی و غیرنقدی به برخی پیمانکاران صورت نگرفته و به راحتی انجام شده است؟ در حالیکه شهرداری با بسیاری از پیمانکاران طلبکار مواجه است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه