اخبار داغ

واکنش اربیل به اعتراضات جنوب عراق

واکنش اربیل به اعتراضات جنوب عراق
یک مقام کردستان عراق اعتراضات در جنوب این کشور به وضعیت بیکاری و ضعف خدمات دولتی را ناشی از مخالفت دولت مرکزی با تاسیس اقلیم مستقل بصره دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کفاح محمود»، مشاور اطلاع رسانی دفتر «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه گفت که اعتراضات در بصره و دیگر استان‌های عراق نتیجه «حکومت فاسد و سیاست انزوا و به حاشیه راندن» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او در حمایتی ضمنی از جدایی کردستان از عراق، ادعا کرد که اگر با تاسیس اقلیم بصره موافقت می‌شد، همه چیز کاملا متفاوت بود.

,

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریه نیوز» دولت عراق را فاسد خواند و گفت: اعتراضاتی را که ما شاهد آن در استان بصره و سایر مناطق هستیم، نتیجه حکومت فاسد و سیاست حاشیه راندن است که ما همیشه از زمان آغاز اعتراضات الأنبار، نینوی و صلاح الدین،درباره آن هشدار داده‌ایم.

, «السومریه نیوز»,

محمود افزود: ما باید خواسته‌های مردم را پاسخ دهیم، به قانون اساسی احترام گذاریم و صداهای دیگر (طرف مقابل) را نادیده نگیریم.

,

این مسئول کردستان عراق تصریح کرد: «هنگامی که این هشدارها نادیده گرفته شد و درخواست مردم نه تنها به طور جدی مورد توجه قرار نگرفت بلکه اظهاراتی خصمانه تلقی شد، سازمان‌های تروریستی موفق به تشویق و بهره برداری از اشتباهات و رفتارهای قدرت حاکم شده و با نفوذ به شکاف‌های موجود در دستگاه حکومتی یک سوم عراق را اشغال کرد.

,

وی گفت: ما راه حل فدرال را برای عراق مطرح کرده‌ایم و حوادث و بحران‌ها اعتبار و دقت آنچه را که ما ارائه می‌دهیم تایید می‌کند.

,

مشاور دفتر بارزانی اظهار داشت: اگر درخواست بصره برای ایجاد قلمرویی با همسایگان استانی خود تأیید شده بود، اکنون وضعیت کاملا متفاوت بود و ما شاهد این چیزها و این کاهش خدمات ارائه شده به شهروندان نبودیم.

محمود ضمن ابراز امیدواری به اینکه تظاهرات بدون خدشه زدن به منافع عمومی به اهداف ملی خود برسد، تاکید کرد: نباید به عناصر مخرب اجازه داد یکپارچگی صوفف تظاهرات کنندگان را بر هم زده و اعتراضات را به صحنه هرج و مرج مبدل کنند.

,
,
,

به گزارش فارس، تظاهرات‌ عراقی‌ها در استان‌های جنوبی این کشور که نخستین جرقه آن از استان بصره، آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 16 جولای) نیز در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و معیشتی همچنان ادامه دارد.

,

برخی از تلاش داعش و برخی دیگر از تلاش عربستان برای بهره‌برداری از آن خبر می‌دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه