اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

سیاست های ارزی دولت از ابتدای سال با شکست مواجه بوده است/مشکلات کشور مربوط به افراد ناهنجاری است که به بدنه دولت نفوذ کرده اند

سیاست های ارزی دولت از ابتدای سال با شکست مواجه بوده است/مشکلات کشور مربوط به افراد ناهنجاری است که به بدنه دولت نفوذ کرده اند
کمالی پور گفت:عامل ناهنجاری های در جامعه مربوط به کسانی است که در بدنه دولت نفوذ و با برخی از مسئولین ارتباط دارند؛وقتی به لیست متخلفان واردات موبایل و خودرو نگاهی می اندازیم؛ مشاهده می کنیم که هر یک از شرکت ها به صاحبات قدرت و ثروت وصل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت گفت: مجموعه ای از عوامل اثر گذار در دولت وجود دارد که عهده دار کنترل، نظارت و مدیریت عرصه اقتصادی کشور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در چنین شرایطی وقتی مقام معظم رهبری تمامی دستگاه ها را به هماهنگی دعوت می کند به این معنی است که اگر ناهماهنگی بین مجموعه عملکردی وجود دارد؛ این ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت بر طرف شود.

,

کمالی پور با بیان اینکه متأسفانه تیم اقتصادی دولت کارا نیست و این مسئله یکی از چالش های اساسی کشور است، ابراز کرد: از ابتدای سال 97 شاهد تلاطم و نوسانات ارز بوده ایم و تا به امروز کلیه سیاست های دولت اشتباه و محکوم به شکست بوده است و نتوانسته اند مشکلی از کشور را بر طرف کنند.

,

 نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در تیم اقتصادی دولت تحول و تغییراتی ایجاد شود، عنوان کرد: تمامی نهادهای متولی بخش اقتصاد باید خود را موظف بدانند که برای انجام کار در این زمینه هماهنگ شوند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی از ابتدا وجود داشته است، افزود: گاها شاهد هستیم بین وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی هماهنگی نبوده و بین آنها همراهی و هم خوانی وجود نداشته است.

,

کمالی پور تصریح کرد:آقای جهانگیری رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است؛اما متأسفانه در بدنه دولت از وی خیلی حرف خوانی نمی شود به همین دلیل عملا سیاست هایی که مد نظر گرفته می شوند، اجرایی و عملیاتی نمی شود .

,

وی تأکید کرد: مطمئنا ناهماهنگی های موجود نمی تواند موجب نجات کشور در حوزه مسائل اقتصادی شود؛ در بحران های حال حاضر تیم اقتصادی باید چالاک، منسجم و هماهنگ باشد؛ تا بتواند در مقابل توطئه هایی که علیه ایران ایجاد می شود راهکار مناسب ارائه دهد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: لازم است که هم اکنون ده ها ایده و راهکار علمی،عملیاتی و اجرایی مد نظر داشته باشیم تا کشور با چالش رو به رو نشود؛ ترس از آینده جفا و خیانت به کشور است؛ چرا که کشوری که میخواهد استقلال داشته باشد باید گرفتاری های را نیز تحمل کند.

,

وی گفت: ما نباید با دست خودمان یأس و نا امیدی را در بین مردم القاء و مردم را نسبت به آینده نا امید کنیم ؛ در این مدت ارزی که از کشور خارج شده صرف  خرید خانه هایی در کشورهای آسیای میانه شده است و این مسئله نشان می دهد که تیم اقتصادی ما نتوانسته آرامش نسبی را در جامعه ایجاد کند.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل ناهنجاری های در جامعه مربوط به کسانی است که در بدنه دولت نفوذ و با برخی از مسئولین ارتباط دارند؛می باشد، عنوان کرد: وقتی به لیست متخلفان واردات موبایل و خودرو نگاهی می اندازیم؛ مشاهده می کنیم که هر یک از شرکت ها به صاحبات قدرت و ثروت وصل هستند.

,

وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که رهبری فرموده اند دولت باید اقدام کند و دستگاه های متولی عهده دار سلامت دستگاه خود باشند و چنانچه نتوانستند ضمانت اجرایی در این زمینه ارائه دهند از طریق دستگاه های قضایی اقدام کنند.

,

کمالی پور افزود: زمانی که این نهاد گاها ورود می کند؛ متهم به دخالت در امور می شود؛ بر همین اساس رهبری با حفظ استقلال قوا فرموده اند که اول خودتان ورود کنید و اگر نمی توانید قوه قضاییه وارد عمل شود بنابراین ما چرخه ای از رسیدگی های عادلانه در کشور خواهیم داشت.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه های مختلف وقتی به پرونده ها رسیدگی می کنیم به جایی می رسیم که آنان به یکی از آقایان صاحب قدرت و ثروت وصل هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه