اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

بارورسازی ابرها طی چند نوبت در خراسان جنوبی انجام شده است/دولت بودجه لازم برای این کار در نظر نگرفت

بارورسازی ابرها طی چند نوبت در خراسان جنوبی انجام شده است/دولت بودجه لازم برای این کار در نظر نگرفت
سید محمدباقر عبادی گفت: بارورسازی ابرها مربوط به دولت و وزارت نیرو است و اگر گاها عنوان می‌شود که در خراسان جنوبی بارورسازی ابرها دیر انجام شده است کوتاهی از طرف دولت و وزارت نیرو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، درباره موضوع بارورسازی ابرها، اظهار کرد: بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی مانند سایر استان‌ها انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با اشاره به همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همکاری در زمینه بارورسازی ابرها، افزود: نیروی هوافضای سپاه برای باورسازی ابرها به کمک وزارت نیرو آمد و در بسیاری از مناطق کشور از جمله خراسان جنوبی بارورسازی ابرها از عید نوروز به بعد در نوبت‌های مختلف انجام شده است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر کارشناسان، زمان بارورکردن ابرها وسط فصل زمستان نیست بلکه با مشورتی که با کارشناسان انجام شد و برنامه‌ریزی که صورت گرفت قرار بر این شد که بارورسازی ابرها اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار در خراسان جنوبی صورت گیرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: در خراسان جنوبی بسیار زودتر از زمان تعیین شده یعنی از اوایل فصل تابستان سال گذشته مکاتبات و مذاکرات نمایندگان مجلس برای بحث بارورسازی ابرها انجام شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: بارورسازی ابرها مربوط به دولت است و اگر گاها عنوان می‌شود که در خراسان جنوبی بارورسازی ابرها دیر انجام شده است، کوتاهی از طرف دولت بوده است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اظهارات کارشناسان هر ابری مستعد بارورسازی نیست و معمولا ابرهایی که از اواخر زمستان در آسمان وجود دارند برای بارورسازی مناسب‌اند؛ ضمن این‌که دولت بودجه لازم برای این کار در نظر نگرفت در صورتی که باید در این زمینه اهتمام لازم از سوی دولت انجام می‌شد.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: با توجه به در نظر نگرفتن بودجه کافی برای بارورسازی ابرها از سوی دولت، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بارورسازی ابرها به کمک دولت آمد و اقدام کرد، درصورتی که این‌کار بر عهده وزارت نیرو بود اما این وزارت‌خانه نیز اهتمام لازم را برای بارور سازی ابرها انجام نداد.

,

 

,

وی گفت: ضمن این‌که برای بارورسازی ابرها نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس درخواست دولت و وزارت نیرو، همکاری و اعلام آمادگی با وزارت نیرو را داشت اما آن‌گونه که لازم بوده اهتمامی برای این موضوع از سوی وزارت نیرو و دولت که متولی اصلی این کار هستند دیده نشده که ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی صورت گرفته است به دلیل تلاش و پیگیری نماینده‌های استان بوده نه این‌که وزارت نیرو اهتمام و همکاری برای این‌کار داشته باشد.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبادی گفت: از اواخر زمستان به بعد چندین مرتبه بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی انجام شده و مستندات توسط هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ما اعلام شده است؛ حال این‌که این موضع رسانه‌ای نشده یا کمتر مطرح شده است دلیل بر عدم انجام بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی نیست.

,

 

,

وی اظهار کرد: جا دارد به جهت همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از این نهاد برای بارورسازی ابرها در استان تشکر و قدردانی شود؛ ضمن این‌که از وزارت نیرو و دولت نیز می‌خواهیم اهتمام بیشتری برای بارورسازی ابرها انجام دهند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بارورسازی ابرها بسته به شرایطی تا حدود 20 درصد به بارندگی‌ها کمک می‌کند اما برای مقابله با بحران خشکسالی در کنار بارورسازی ابرها یکسری الزامات دیگری لازم و ضروری است که باید مدیریت شود و برای گذشتن از این بخش نیاز به کار از سوی دولت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه