اخبار داغ

عشایرها مرزدارانی شجاع در تمام سختی ها

عشایرها مرزدارانی شجاع در تمام سختی ها
رئیس مجمع عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر دلیر مردان شجاعی هستند که در تمام سختی ها در جامعه ما حضور پررنگی داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ؛ طهمورث فتاحی رئیس مجمع عشایر چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در همایش تجلیل از شبانان و چوپانان استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه عشایر استان ما با کمترین توقع بیشترین راندمان را دارند  گفت: 20 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر ما تولید می شود.

فتاحی با اشاره به اینکه عشایر نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولین هستند بیان داشت: مشکلات عشایر و دستور العمل های مربوط به آن تهیه و تجزیه و تحلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر اقدامات متعددی را در طول سال انجام می دهند بیان داشت:  عشایر ما همه ساله با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت دارند , استراتژی توسعه عشایر، بررسی نقش زنان در توسعه پایدار و نهایت تولید اندیشه ورزی از جمله اقداماتی است که با هدف استفاده حداکثری و رشد و شکوفایی اقتصادی می باشد.

کم توجهی به مسائل فرهنگی عشایر به وضوح دیده می شود

رئیس مجمع عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان فرهنگی استان ما باید توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی عشایر داشته باشند.

فتاحی بیان داشت: یکی از مهم ترین مشکلات عشایر تولید نارس دام ها است که متاسفانه 90 درصد از یک و نیم میلیون دام به وزن اصلی نمی رسند.

وی با اذعان بر اینکه دامداری و دامپروری شکل سنتی دارد بیان داشت: می طلبد دامداری و دامپروری عشایر ما به وضعیت مطلوبی برسد.

فتاحی،  ناکارآمدی شرکت های تعاون در بخش مناطق ، مشکلات زیست محیطی و مشکلات گسترده با منابع طبیعی را از دیگر مشکلات عشایر دانست و گفت: اولین و اساسی ترین مشکلات در حوزه عشایر نظام برنامه ریزی در بخش عشایر است.

وی با بیان اینکه تامین علوفه  در زمان مورد نیاز از دیگر مشکلات عشایر است بیان داشت: در بخش های کشاورزی جایگاه دارد اما عشایر ندارند.

فتاحی اذعان داشت: عشایر باید 5 فروردین ماه استان خوزستان را ترک کنند و از طرفی استان ما 21 اردیبهشت را اجازه ورود دام ها اعلام می کند  که این امر معظلی بزرگ برای آن ها است.

وی یادآور شد: 5 ایل راه  عشایر در استان وجود دارد که توسط روستائیان مورد تصرف قرار گرفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, کم توجهی به مسائل فرهنگی عشایر به وضوح دیده می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه