اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

مجلس گوش شنوایی برای تغییر وزرا ندارد/نباید روابط خانوادگی در مجازات ها و محکومیت ها اثری داشته باشد

مجلس گوش شنوایی برای تغییر وزرا ندارد/نباید روابط خانوادگی در مجازات ها و محکومیت ها اثری داشته باشد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس در رابطه با فساد هیچ نقشی نداشته، تعدادی از نمایندگان دلسوز تاکنون بارها و بارها تذکر داده اند اما گوش شنوایی از سمت دولت نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان ؛ میزگرد مطالبه گری دانشجویی به همت قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با حضور پروفسور محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,  ؛ میزگرد مطالبه گری دانشجویی به همت قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با حضور پروفسور محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.,

ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در ابتدای این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی نیازمند توجه جدی مسئولان هستند ولی مشکلات کشور گاهی راه حل ها مشخصی دارد اما کاری نمی شود.

,

وی ادامه داد: دانشجویان به عنوان وجه مطالبه گری مردم همواره به دنبال باز کردن گره ای از مشکلات مردم بوده است.

,

سیدامیرمحمد گنجعلیخانی دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن نیز بیان داشت: مالیات بر سرمایه به عنوان راه حلی برای مقابله با نابسامانی بازار ها است.

,

وی تشریح کرد: هدف از این اقدام این است که پول را از بازارهای غیر مولد به سمت سرمایه گذاری در طرح های مولد پیش ببریم.

,

این دانشجو ابراز داشت: در چند سال اخیر با افزایش نقدینگی مواجه بودیم که در کنار عدم سرمایه گذاری صحیح موجب آشفتگی بازار شده است.

,

پیمان های پولی دو جانبه می تواند وابستگی ما را به دلار کاهش دهد

, پیمان های پولی دو جانبه می تواند وابستگی ما را به دلار کاهش دهد,

گنجعلیخانی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: پیمان های پولی دو جانبه می تواند وابستگی ما را به دلار کاهش دهد و به عنوان راهکار مقابله با تحریم ها مورد استفاده قرار گیرد ولی متاسفانه برخی افراد به خاطر سودهای شخصی مانع انجام آن می شوند.

,

وی ادامه داد: سامانه جایگزین سوئیفت در کشور توسط دانشجویان ایجاد شده است ولی مورد بی مهری قرار گرفته است.

,

ما باید بدانیم اعتقاد مجلس به راه حل هایی که بارها گفته شده ، چقدر است

, ما باید بدانیم اعتقاد مجلس به راه حل هایی که بارها گفته شده ، چقدر است,

مصطفی شریفی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر شفافیت مجلس در خصوص عملکرد خود گفت: ما باید بدانیم اعتقاد مجلس به راه حل هایی که بارها گفته شده چقدر است.

,

وی با بیان اینکه آشفتگی باراز امروز در اثر مدیریت داخلی است، گفت: مجلس چه اقدامی برای حل مشکلات کرده آیا مجلس با ابزارهای قانونی خود در کنار مردم و در مقابل مسئولان ناکارامد ایستاده است تا مشکلات حل شود.

,

علی جلالی از دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز در این جلسه بیان داشت: چند صباحی است که کرمان استاندار ندارد و باعث اختلال کاری شده است.

,

مجلس گوش شنوایی برای تغییر وزرا ندارد 

, مجلس گوش شنوایی برای تغییر وزرا ندارد ,

محمدمهدی زاهدی در پاسخ به سوالات دانشجویان با بیان اینکه انتظار معجزه از مجلس درست نیست، گفت: وقتی جریان مطالبه گر را با عنوان هایی مثل تند کنار می زنند و نمی گذارند مشکلات مردم مطرح شود نتیجه آن می شود که مجلس ناکارآمد شود.

,

وی گفت: مجلس در رابطه با فساد هیچ نقشی نداشته، تعدادی از نمایندگان دلسوز تاکنون بارها و بارها تذکر داده اند اما گوش شنوایی از سمت دولت نبوده است، راجع به تغییر وزرا بارها گفتیم نمی دانیم به چه دلیلی آقای روحانی زیر بار نمی رود.

,

نباید روابط خانوادگی در مجازات ها و محکومیت ها اثری داشته باشد

, نباید روابط خانوادگی در مجازات ها و محکومیت ها اثری داشته باشد,

زاهدی افزود: ما از قوه قضائیه گلایه داریم زیرا در مبارزه با فساد در خیلی جاها تسامح به خرج داده است، از آقای آملی لاریجانی بیش از این انتظار داریم نباید روابط خانوادگی در مجازات ها، در محکومیت ها اثری داشته باشد باید ایشان محکم وارد شوند و نگاه نکنند چه کسی است.

,

رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وقتی در فساد صندوق فرهنگیان به اسم یک معتاد کارتن خواب میلیاردها تومان وام می گیرند و وقتی برخی افراد که یک زمانی با موتور گازی به سر کار می رفتند حالا سرمایه میلیاردی دارند، این نشان دهنده ضعف مدیریت است.

,

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه این گونه اتفاقات به ضرر کشور است و موجب نارضایاتی مردم می شود.

,

در برزیل رئیس جمهور را خلع می کنند ولی در کشور ما می گوییم برادر رئیس جمهور است

, در برزیل رئیس جمهور را خلع می کنند ولی در کشور ما می گوییم برادر رئیس جمهور است,

در برزیل رئیس جمهور را در حالی که از انقلابیون بوده از ریاست جمهوری خلع می کنند، در کره جنوبی رئیس جمهور را خلع می کنند ولی در کشور ما می گوییم برادر رئیس جمهور است برادر این است برادر آنست و محاکمه نمی کنیم اینها به ضرر کشور است انتظار داریم قوی تر محاکمه کنند.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص استاندار کرمان نیز ابراز داشت: آقای رزم حسینی به دلیل مشکلات خانوادگی از پیش از سال خواستار استعفا بود ولی با اصرار نمایندگان و بزرگان استان در سمت خود باقی ماند ولی به دلیل شدت بیماری همسرشان دیگر نتوانستند ادامه کار دهند.

,

وی ادامه داد: درخصوص استاندار جدید هم خبری نداریم و هنوز وزارت کشور به جمع بندی نرسیده است.

,

مالیات بر عواید سرمایه یکی از ضروری ترین طرح هاست که باید در مجلس تصویب شود

, مالیات بر عواید سرمایه یکی از ضروری ترین طرح هاست که باید در مجلس تصویب شود,

زاهدی با تاکید بر مدیریت صحیح بر منابع و مصرف، ابراز داشت: مالیات و به خصوص مالیات بر سرمایه یکی از ابزار های اجرای مدیریت صحیح است.

,

وی در ادامه گفت: مالیات بر عواید سرمایه یکی از ضروری ترین طرح هایی است که باید در مجلس تصویب شود.

,

زاهدی افزود: آشفتگی که امروز در بازار ارز، سکه و خودرو مشاهده می کنید به دلیل امنیت سرمایه در این حوزه ها و عدم تصویب قانون مالیات بر عواید سرمایه است که امنیت سرمایه گذاری در این بازار را بوجود آورده است.

,

ایشان خاطرنشان کردند: تا زمانی که رونق در تولید شکل نگیرد رکود، بیکاری، فساد و رانت از جامعه ریشه کن نمی شود و شفافیت بوجود نمی آید.

,

در مسکن چه اتفاقی اقتاده که در سال جاری قیمت مسکن سی تا هفتاد درصد افزایش یافته است

, در مسکن چه اتفاقی اقتاده که در سال جاری قیمت مسکن سی تا هفتاد درصد افزایش یافته است,

این وزیر دولت نهم اظهار داشت: در دولت یازدهم نقدینگی افزایش سرسام آوری داشته است و کسانی که منتقد نقدینگی در دولت قبل بودند حالا خودشان به آن دامن می زنند.

,

زاهدی گفت: در مسکن چه اتفاقی اقتاده که در سال جاری قیمت مسکن سی تا هفتاد درصد افزایش یافته است.

,

وی درخصوص نقش تحریم ها در افزایش قیمت ها بیان داشت: آقای رییس جمهور و معاون اولش بارها اعلام کردند که در  دولت قبل ششصد میلیارد دلار خرج شده است.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: چگونه در شرایط تحریم ششصد میلیارد دلار نفت فروختیم و ارز آن را وارد کردند ولی الان با سوئیفت نتوانستند پول را وارد کنند.

,

وی گفت: وقتی به خاطر فشار های آمریکا وزیر دولت بدون هماهنگی با نظام می رود و یک پیمان را امضا می کند نتیجه اش مشکلات امروز می شود.

,

اگر آقایان به دنبال شفاف سازی هستند باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود

, اگر آقایان به دنبال شفاف سازی هستند باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود,

زاهدی اعلام کرد: اگر آقایان به دنبال شفاف سازی هستند باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود.

,

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در رابطه با قطع برق گفتند: بسیاری از نیروگاه هایمان که برق آبی یا آبی هستند با کاهش بیش از 50 درصد تولید برق مواجه شده اند و با گرمای زیاد امسال یکی از دلایل جدی قطعی برق همین است.

,

در شرایط فعلی مقرون به صرفه ترین تولید برق با انرژی هسته ای است

, در شرایط فعلی مقرون به صرفه ترین تولید برق با انرژی هسته ای است,

وی راهکار حل این مشکل را با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اوایل دولت روحانی اینگونه بیان کرد: ما باید دنبال این باشیم تا 20 درصد انرژی برق را از طریق انرژی هسته ای تولید کنیم اما دولت به سمت برجام رفت و انرژی هسته ای را از رونق انداخت ما اگر به سمت انرژی هسته ای رفته بودیم  و تولید برق داشتیم دیگر نگران قطعی برق نبودیم.

,

زاهدی با تاکید بر این موضوع گفت: انرژی خورشیدی خوب است ولی گران است در شرایط فعلی مقرون به صرفه ترین تولید برق با انرژی هسته ای است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ظرف 3 تا 4 سال آینده می بایست بیش از 70 درصد صنایع کشور را تعطیل می کردیم چون در آنجا تعهد داده اند اگر نتوانند خود را به آن انرژی پاکی که مورد نظر آنهاست برسانند باید تعطیل شوند.

,

وی در ادامه افزود: جالب است که ترامپ زیر بار این موضوع نرفته و گفته مگر من می آیم صنایع را تعطیل کنم و این در حالی است که آمریکایی ها بیش از 80 درصد صنایع شان صنایع پاک است ولی ما رفتیم چنین تعهدی دادیم اما خوشبختانه پس از تصویب مجلس، شورای نگهبان زیر بار آن نرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه