اخبار داغ

مشکلاتی که قرار نیست حل شوند؛

تلاش لاکپشتی دولت در کارزار جنگ اقتصاد/عدم تامین مواد اولیه ، سرمایه در گردش و بروکراسی های اداری دست تولیدکنند گان را بسته است

تلاش لاکپشتی دولت در کارزار جنگ اقتصاد/عدم تامین مواد اولیه ، سرمایه در گردش و بروکراسی های اداری دست تولیدکنند گان را بسته است
در حالی که رهبر انقلاب از ابتدای سال تا کنون 7 اقدام مهم در عصه جنگ اقتصادی انجام داده است؛اما دولت هنوز هیچ حرکت خوب و مناسب با شرایط سخت اقتصادی انجام نداده و همچنان تمام توان وامکانات داخلی را به برجام و مذاکره با اروپاییان گره زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛در حالی که سال 97 از چهار ماه گذشته تا کنون به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده  و رهبر انقلاب تحرکات مجاهدانه خود را برای رشد این عرصه از برگزاری نمایشگاه کالاهای ایرانی تا فراخواندن دولت در جلسه خصوصی و الزام وی در جهت تشکیل ستاد جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی آغاز کرده است اما عملا دولت هنوز عملکرد مناسبی در این زمینه از خود نشان نداده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

گرچه خروج امریکا از برجام و منوط شدن مراودات بانکی ایران با اتحادیه اروپا به  قانون fatf   و اجرای همه جانبه آن ، سبب شده است تلاش های دشمنان در جنگ اقتصادی بسیار سخت گیرانه تر از قبل گردد اما کوچکترین توجهی به منابع داخلی و مشکلات اقتصادی در این عرصه نشده است .  

, fatf ,

علی اکبر مشرفی  مدیر عامل گروه  صنعتی بارز کرمان گرچه از سیاست ازاد سازی نرخ  ارز در امر صادارت  حمایت کرده است اما عملا به عرضه دلار دولتی از طریق سامانه نیما انتقاد کرد  و گفت : در حالی که اکثر شرکت های بازرگانی از ارز 4200 تومانی استفاده برده اند اما واحد تولیدی بارز برای تامین مواد اولیه که الزام تولید این کارخانه است هنوز نتوانسته حتی یک دلار ارز دولتی دریافت کند و این سامانه عملا در کرمان باز نشده است .

,

وی در ادامه افزود : اگر دولتمردان باور کنند که در جنگ اقتصادی هستیم بی شک برنامه های مدون و اجرایی زیادی ارائه خواهند کرد اما این باور هنوز برای همه محرز نشده است تا به دنبال رزم جانانه باشند .

,

بسطامی مدیر کارخانه تولید کاغذ و مقوای کرمان نیز ضمن خرسندی از ارز آزاد و توجیه صادارتی برای این واحد تولیدی از عملکرد ضعیف دولت در بحث تامین مواد اولیه گلایه کرد و گفت : اگر بخواهیم محصول با کیفیت تولید کنیم نیازمند نخاله های کارتن هستیم ، در حالی که سرمایه در گردش شرکت ها به صفر رسیده است ، بانک ها عملا تلاشی برای تامین این نقدینگی  نمی کنند .

,

وی ادامه داد : اگر بخواهیم صادرات خوبی داشته باشیم یا باید نخاله با کیفیت از داخل تامین شود و یا نخاله های کاغذ دیگر کشورها را بخریم که تبلیغات نامناسب بر روی کارتن های بسته بندی عملا این امکان را از ما می گیرد  لذا تنها گزینه واردات خمیر کاغذ است و باید چوب درخت وارد کنیم زیرا در ایران عملا استفاده از درختان هم به واسطه اقلیم خشک و خشکسالی عملا امکان پذیر نیست .

,

حسین باقری فرمانده بسیج کارگری استان در خصوص مشکلات واحد های تولیدی استان گفت : با توجه به  حضور میدانی که در واحد های تولیدی استان کرمان داشته ام نشان می دهد که مسئولان یا اکثر واحد ها را نمی شنایند و یا با مشکلات انان اشنا نیستند زیرا بروکراسی های اداری در داخل استان عملا اجازه کار به واحد های تولیدی نمی دهد  .

,

وی ادامه داد : بسیاری از مشکلات همچون جرایم تامین اجتماعی ، مالیاتی و ... در داخل استان می توانند تهاتر شده و یا با یک بخشنامه به راحتی حل گردند اما عملا کسی علاقه ایی به رشد تولید در جنگ اقتصادی فعلی ندارد لذا اگر بانک ها به امر تولید وارد شوند و سرمایه در گردش کارخانجات داخلی را تامین کنند نه تنها بانک ها سود اور خواهند بود بلکه هم تولید کننده ، هم کارگر و هم استان از این حمایت منتفع خواهد شد .

,

یکی از مدیران نساجی در کرمان نیز بزرگترین مشکل را عدم ترخیص مواد اولیه خریداری شده از گمرک دانست و گفت : از سال گذشته مواد اولیه خود را که حاوی پلی استر پشم و رنگ است را خریداری کرده ایم اما گمرک از ابتدای سال اجازه ترخیص کالای خودمان را به ما نمی دهد و ما را مشمول قانون 4 درصد مالیاتی نمی داند لذا هر لحظه ممکن است که خط تولید ما از کار بیافتد و هر خط تولید 15 تا 20 کارگر را در سه شیفت کاری بیکار نماید .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه