اخبار داغ

بررسی نظر نمایندگان استان قم در خصوص fatf

FATF ؛ از تداوم خوی سلطه‌طلبی غرب تا لزوم تدبیر ملی برای تأمین منافع عمومی

FATF ؛ از تداوم خوی سلطه‌طلبی غرب تا لزوم تدبیر ملی برای تأمین منافع عمومی
مباحث این روزها درباره اف ای تی اف؛ بیش از هر چیز، ضرورت تدبیر ملی برای تأمین منافع مردم و کشور را گوشزد می کند؛ بویژه آنکه تجربه های گرنمایه ای از تعامل با غرب در دسترس ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  اِف اِی تی اِف (FATF) که همان مخفف عبارتئ Fainancial action task force است، اکنون به یک عنوان تکرارشونده در کشور ما تبدیل شده است؛ چیزی که به عنوان یک نهاد مالی و سازمان بین دولتی در ظاهر بین المللی و در ذیل گروه جی هفت (G7)، شکل گرفته است تا گروه ویژه ای برای اقدام مالی این کشورها یعنی هفت کشور صنعتی آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

این نهاد تلاش می کند تا بازارهای هدف را برای سرمایه گذاری شناسایی و آن ها را به اعضای جی هفت منتقل کند.

,

و اما ارتباط مالی این نهاد با کشور ما از آن جهت است که اف اِی تی اِف، لیست سیاهی هم برای خود تدارک دیده؛ لیستی که جمهوری اسلامی ایران را هم به عنوان یکی از پُرخطرترین کشورها در زمینه سرمایه گذاری در آن جای داده است.  

,

در عین حال از نظر این نهاد مالی، کشورها به چهار دسته استاندارد، در حال پیشرفت، غیر همکار و لیست سیاه تقسیم می شوند که از سال 2010 ایران به بهانه برنامه هسته ای در قالب کشورهای لیست سیاه قرار گرفت.

,

البته ایران هم برای گرفتن بهانه ها و خروج از این فهرست، از سال 2008 قوانین داخلی متناسب را تصویب کرد که در بیانیه این نهاد هم از اقدامات ایران تقدیر شد؛ با این حال با تصویب تحریم های امریکا علیه ایران، این نهاد مالی باز هم ایران را در لیست سیاه قرار داده است.

,

در این باره، نظر نمایندگان مردم قم را در مجلس شورای اسلامی جویا شدیم که آنان هم مانند بسیاری دیگر از کارشناسان، ملاحظات امنیتی را در این باره مهم و حساس دانستند و بر ضرورت توجه ویژه به این سرفضل تأکید کردند.

,

*با پذیرش fatf تغییری در روحیه استکبارستیزی غرب ایجاد نمی‌شود

, *با پذیرش fatf تغییری در روحیه استکبارستیزی غرب ایجاد نمی‌شود,

مجتبی ذوالنوری یکی از همین نمایندگان است که تن دادن به خواسته های اِف اِی تی اف را لزوما به معنای تغییر روحیه استکباری غرب و کشورهای صنعتی و سلطه طلب نمی بیند و می‌گوید: مسئولین محترم امور خارجه تصور نکنند که با تن دادن به مفاد توافق FATF، تغییری در روحیه استکباری غربی‌ها به وجود می‌آید. FATF، حمایت از جبهه مقاومت و مباحث موشکی ما را نشانه گرفته است و دولت نباید با عمل به این قرارداد، آلت نفوذ دشمنان شود.

,

وی همچنین هشدار می دهد که اگر FATF امضا شود تمام نقل و انتقالات مالی و اسنادی ایران به صورت آنلاین توسط دشمن کنترل می‌شود و ناامنی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

,

*به جای شفاف‌سازی به دنبال دستیابی به حساب‌های شهروندان هستند

, *به جای شفاف‌سازی به دنبال دستیابی به حساب‌های شهروندان هستند,

این نکته اخیر، همان نکته ای است که در سخنان احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم به آن اشاره شده است.

,

"کشوری که در تحریم است و برای اداره کشورش مجبور است به نوعی تحریم‌ ها را دور بزند، ورودش به این کنوانسیون‌ها قطعاً مشکلات اقتصادی و امنیتی در پی خواهد داشت".

,

امیرآبادی می افزاید: شاخص های متعددی که برای کشورها و توسط اف ای تی اف مشخص شده است؛ نشان می دهد که آنان علاوه بر شفاف‌سازی، به دنبال دستیابی به حساب‌ های شهروندان کشور، شرکت‌ها و حتی میزان واردات و صادرات هستند که این مساله هم امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد و هم مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود می‌آورد.

,

وی ادامه می دهد: شفافیت البته چیز خوبی است؛ اما بسیاری از این شفاف سازی ها، سبب سوء استفاده دشمنان ما علیه خودمان می شود و از این رو؛ نباید به این راحتی از کنار این قضیه بگذریم و باید تمام مراقبت خود را به خرج دهیم و باید بدانیم که به این آسانی و راحت نمی‌شود از کنار این مساله گذشت.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در این بخش نباید اقدامات گذشته و انجام گرفته دولت را سرزنش کنیم؛ بلکه باید دولت را حمایت کرده و کمک کنیم تا خود را از نو بیابد و به میدان بیاییم و کمک کنیم که مشکلات را بهتر درک کند و بتواند آن‌ها را حل کند وگرنه با زخم زبان زدن و سرزنش کردن مشکل مردم و کشور حل نخواهد شد.

,

از این رو می توان نکته مهم و نهایی را در این دانست که مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کنار بسیاری دیگر از شعارهای به ظاهر فرینده، نباید ما را از خوی استکباری و سلطه طلب کشورهای غربی غافل سازد؛ از این رو ضروری است تا در شرایط حساس کنونی کشور و با تکیه بر رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و البته با توجه به تجربه کشور در زمینه برجام، با هوشیاری روزافزون و بیش از پیش گام برداریم تا منافع ملی ان شاء الله تأمین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه