اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

ساده زیستی با وجود تکیه بر مسند سیاسی یک اصل در زندگی امام رضا است/ رهبر انقلاب مانند برخی مدیران خانه چند میلیاردی ندارد

ساده زیستی با وجود تکیه بر مسند سیاسی یک اصل در زندگی امام رضا است/ رهبر انقلاب مانند برخی مدیران خانه چند میلیاردی ندارد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار 8دی با تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به سبک زندگی این امام، اظهار کرد: امام رضا (ع) شروطی برای پذیرش ولایت عهدی مأمون داشت ایشان شرط کرد که در عزل ونصب ها و امور اداری دخالت نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار 8دی با تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به سبک زندگی این امام، اظهار کرد: امام رضا (ع) شروطی برای پذیرش ولایت عهدی مأمون داشت ایشان شرط کرد که در عزل ونصب ها و امور اداری دخالت نکند., 8دی ,

وی افزود: شرط دوم این بود که سبک زندگی امام جدای از سبک زندگی حکومت باشد و باید ساده و مردمی باشد و مثل زندگی مأمون شاهانه نباشد.

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویر سازی دو نوع سبک زندگی توسط امام رضا (ع)، افزود: امام رضا (ع) زندگی شاهانه و تجملاتی مأمون اطرافیانش و زندگی ساده و زاهدانه و غیر تجملاتی خود را به عنوان ولیعهد نشان داد.

,

اشکوری با بیان اینکه از سوی دیگر هم نشان دادند که داشتن تخت و تاج و زندگی پر از زرق و برق و سرشار از ثروت و مال و خلافت و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگر نیست، تصریح کرد: می توان مسئول سیاسی حتی قائم مقام سلطان و خلیفه بود و ساده زیست و مردمی زندگی کرد.

,

وی با بیان اینکه  امام رضا (ع) در حجره ای کوچک زندگی می کردند و در دسترس همه بودند، گفت:  نمونه بارز سبک زندگی امام رضا(ع) زندگی مردمی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.

,

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در زندگی شخصی و خصوصی همه کسانی که رهبر را می شناسند حتی دشمنان رهبری به صراحت به ساده زیستی و مردمی بودن ایشان اعتراف دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به تبعیت از امام رضا (ع) نشان داد که لازم نیست رهبری سیاسی یک ملت زندگی شاهانه و تجملاتی داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه امام راحل در گذشته و مقام معظم رهبری امروز در تمام جهان تنها رهبری هستند که در زمان داشتن مسؤولیت رهبری سبک زندگی طلبگی و مردمی را حفظ کردند، افزود:  حتی ساده زیست تر نسبت به برخی از افراد عادی زندگی می کنند و این نعمت و افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

,

اشکوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مثل برخی مدیران خانه چند میلیاردی در ولنجک تهران ندارد، افزود: فرزندان رهبری مثل برخی مدیران در خارج کشور زندگی نمی کنند و حتی برخی فرزندان مقام معظم رهبری مستأجر هستند.

,

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه این زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند، افزود: رهبران انقلاب اسلامی از این سبک زندگی الگوبرداری کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه