اخبار داغ

طی نامه ای به وکلای ملت مطرح شد؛

جلوی سودجویی های سازمان یافته را سد کنید / دولت مکلف به اجرای قوانین شود

جلوی سودجویی های سازمان یافته را سد کنید / دولت مکلف به اجرای قوانین شود
در این شرایط بحرانی که با افزایش نرخ بیکاری، بالارفتن بی رویه قیمت طلا، مسکن، زمین و... که تمام فشار آن بر دوش مردم است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم چه تدابیری اندیشیده اند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از  سفیر افلاک  سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان طی نامه ای به نمایندگان استان لرستان در مجلس خواستار بهبود وضعیت اقتصادی کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 در متن این نامه آمده است:

,

 

,

بسمه تعالی

,

«این مجلس ماحصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند و این مجلس عصاره ی زحمت های طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است؛ این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" های مردم است؛ اگر بنا باشد این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" های مردم قدمی بر خلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که بر خلاف مسیر مسلمین عمل کرده است.» (صحیفه امام؛ج14،ص:371)

,

 

,

مجمع نمایندگان محترم مردم شریف و ولایتمدار استان لرستان در مجلس شورای اسلامی

,

 

,

سلام علیکم

,

باصلوات برمحمد و آل محمد و احترام همان طور که استحضار دارید به دلیل دشمنی های ظالمانه استکبارجهانی و در رأس آن ها آمریکای جنایتکار و جهان خوار، این روزها ملت شریف ایران شرایط اقتصادی سختی را تجربه می نمایند و قطعا یکی از موضوعات حساس انقلاب اسلامی در حال حاضر وجود مشکلات اقتصادی است و طبق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، اولویت فعلی کشور اقتصاد است و بارها به این موضوع  در دیدارهای خود با مسئولین اشاره فرموده اند.

,

 

,

در این شرایط بحرانی که با افزایش نرخ بیکاری، بالارفتن بی رویه قیمت طلا، مسکن، زمین و... که تمام فشار آن بر دوش مردم است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم چه تدابیری اندیشیده اند؟

,

 

,

مگر به گفته حضرت امام خمینی(ره) نقش مهم این نهاد انعکاس خواست و مطالبات مردم نیست؟!

,

 

,

حال مطالبه ی ملت شریف ایران و به خصوص مردم ولایتمدار استان لرستان این است که در سریع ترین زمان ممکن بهترین راه حل این نابسامانی ها را بیابید و با تدوین قوانینی مناسب و کارآمد جلوی سودجویی های سازمان یافته را سد کنید و دولت را مکلف به اجرای قوانین نمایید.

,

 

,

با توجه به این که بازارهای مسکن، طلا، سکه، خودرو و... اوضاع بسیار بحرانی را سپری می کند لازم است که راه حل،ابتدا ناظر بر ساماندهی همین بازارها باشد.

,

 

,

یکی از راه حل های موجود که در بیش از 50کشور دنیا از جمله کاندا، انگلیس، آلمان، آمریکا، ترکیه و... که در دهه اخیر با بحرانی به نام ابر تورم روبرو بوده اند، بکار گرفته و در مدت کوتاهی اثربخش بوده، قانون مالیات برعواید سرمایه های غیرمواد ( CGTو LVT) است که عامل کنترل نقدینگی و سوق دادن آن به سمت کار، تولید و اشتغال زایی است.

,

 

,

در توضیح طرحCGT می توان گفت  که هدف از افزایش مالیات، تنبیه دلالان و سفته بازان است؛ با اجرای این طرح بخش عظیمی از  سود عایدی سرمایه های افرادی که بیش از نیاز خود سرمایه حبس کرده اند، دریافت خواهد شد و کنترل نقدینگی از این طریق صورت می پذیرد.

,

 

,

حال باید دید که چرا کشورهای اروپایی چنین لایحه ای را که چاره ی مشکلات اقتصادی کشور ماست، رها کرده و در خصوص تصویب لایحه ننگینی همچون FATFدر مجلس ما پافشاری می کنند.

,

 

,

امروز در این پیچ تاریخی مطالبه و وظیفه شما به عنوان وکلای مردم شهیدپرور استان لرستان اهتمام در انجام تکالیف و قانون گذاری و کنترل و نظارت بر اجرای سیاست ها،اصلاح روش ها و انتصاب مدیران توانمند، متخصص و دلسوز در بخش های مدیریتی و اقتصادی و تلاش هرچه بیش تر در رابطه با تصویب لایحه مالیات بر عایدی سرمایه های غیرمولد می باشد که تا کنون دومرتبه به صحن عالی مجلس رفته و متاسفانه چنین لایحه نجات بخشی بدون دلیل قانع کننده از دستور کار بررسی و توصیب خارج گردیده است.

,

 

,

لذا ما دانشجویان استان لرستان تا حصول نتیجه و ساماندهی اوضاع اقتصادی به عنوان مطالبه گر حقیقی،دلسوز و موذن جامعه، پیگیر اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خواسته های بحق مردم شهید پرور کشورمان هستیم.

,

 

,

امید است که شما عزیزان هرچه زودتر به وظیفه اقلابی خود عمل نمایید.

,

 

,

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

,

بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه