اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تیپ و ژن آقای روحانی هیچ انتقادی را برنمی‌تابد/ استانداران برای جلوگیری از اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور به منزل نمایندگان می‌رفتند!

تیپ و ژن آقای روحانی هیچ انتقادی را برنمی‌تابد/ استانداران برای جلوگیری از اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور به منزل نمایندگان می‌رفتند!
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی استانداران برای جلوگیری از اعلام وصول سوال از رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه آقای روحانی هیچ ایراد و انتقادی را تحمل نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت در خصوص آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: برای آنکه سوال از رئیس جمهور به یک واقعیت تبدیل شود و به نتیجه برسد، نمایندگان سوال‌کننده مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دادند، چراکه این طرح پیش از آن نیز 4 مرتبه تا مرحله اعلام وصول پیش رفت اما به سرانجام نرسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: در دفعات قبل، پیش از آنکه سوال نمایندگان در صحن مجلس اعلام وصول شود برخی استانداران و معاونین وزرا با نمایندگان سوال‌کننده تماس می‌گرفتند و یا حتی به منازل آنها می‌رفتند و تلاش می‌کردند نمایندگان را از ادامه این طرح منصرف کنند.

,

کریمی قدوسی ادامه داد: مسئولان دولت، تلاش می‌کردند به روش‌های مختلف مانند موضوعات بودجه‌ای، استخدامی و ...نمایندگان را از سوال از رئیس‌جمهور منصرف کنند و به این شکل، سوال اعلام وصول نمی‌شد.

,

وی با تاکید بر اینکه سوالات نمایندگان از رئیس‌جمهور صرفا اقتصادی و با درنظر گرفتن مشکلات مردم مطرح شده است گفت: این بار نیز طراحان سوال کاملا هوشمندانه عمل کردند و برای اعلام وصول، در آماده‌باش بودند تا مبادا نماینده‌ای تحت فشار مسئولان دولت امضای خود را پس بگیرد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز خرسندی از اعلام وصول این سوال اظهار کرد: علی‌القاعده بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، آقای رئیس‌جمهور باید ظرف مدت یک ماه در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

,

کریمی قدوسی درخصوص غیرقانونی‌ خواندن این سوال از سوی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز گفت: دولتی‌ها اساسا طرح سوال را قبول نداشتند اما مردم می‌خواهند بدانند مگر طرح سوال نمایندگان مردم از مقامات اجرایی چه مساله‌ای دارد که آقای رئیس‌جمهور از پاسخ دادن به آن پرهیز می‌کند؟ همین سوالات را آقای حیدری نیز مطرح کرد و آقای روحانی نیز پاسخ‌هایی داد.

,

وی تصریح کرد: کسی باید از پاسخ به نمایندگان واهمه داشته باشد که برای سوالات مطرح شده، پاسخی نداشته باشد، شما که رئیس‌جمهور هستید و از اختیارات لازم و کافی نیز برخوردار هستید باید پاسخ بدهید چرا وضع اقتصاد کشور به اینجا رسیده است؟

,

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به نامه رئیس‌جمهور به رئیس‌ مجلس درخصوص این سوال نیز تاکید کرد: این نامه و همچنین سخنان آقای رئیس‌جمهور در گفتگوی تلویزیونی اخیر حاکی از آن است که اساسا روحیه آقای روحانی هیچ سوال، پرسش و انتقادی را برنمی‌تابد.

,

کریمی قدوسی افزود: تیپ و ژن آقای روحانی نشان می‌دهد وی هیچ علاقه‌ای به اینکه مورد پرسش قرار بگیرد ندارد در حالی‌ که یک مسئول باید خود را در برابر مردم و نمایندگان آنها متواضع بداند.

,

وی با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس‌جمهور درخصوص 5 سوال اقتصادی قانع نشوند پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود و دیوان نیز می‌تواند موضوع عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را مطرح کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه