اخبار داغ

تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی افزایش می یابد/ ۶۵۰ تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود

تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی افزایش می یابد/ ۶۵۰ تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود
آذربایجان غربی با ۴ هزار و ۲۲۰ تخت فعال بیمارستانی در ۳۱ بیمارستان استان شاخص ۱٫۳ تخت به ازای هر یک هزار نفر در استان را داراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بیش از نیمی از تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی در ارومیه است و به گفته مسئولان درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، کمبود حدود یک هزار تخت بیمارستانی در استان تا پایان سال ۹۵ احراز شده و با اتمام پروژه های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی این میزان کسری در استان جبران و به میانگین کشوری نزدیک می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

جزئیات افزایش تعداد تخت های بیمارستان را می توان این گونه عنوان کرد که از این تعداد ۳۰۰ تخت مربوط به بیمارستان زنان، ۲۲۰ تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۰۰ تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و ۳۰ تخت مربوط به دی کلینیک تدبیر است.

,

میانگین تخت برای هر یک هزار نفر در آذربایجان غربی حدود ۱٫۳ است که با راه اندازی بیمارستان ها و مراکز درمانی جدید، این رقم به بیش از ۱٫۶ به ازای هر یک هزار نفر خواهد رسید، گفتنی است این آمار در میانگین کشوری ۱٫۷ تخت به ازای هر یک هزار نفر است.

,

۶۵۰ تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود

, ۶۵۰ تخت به بیمارستان های ارومیه افزوده می شود,

مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار می کند: با اتمام طرح های بیمارستانی در مرکز استان، ۶۵۰ تخت به تخت های فعال مراکز درمانی ارومیه افزوده می شود.

,

«محمود صاریخان» می گوید: از این تعداد ۳۰۰ تخت مربوط به بیمارستان زنان، ۲۲۰ تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۰۰ تخت مربوط به فاز توسعه بیمارستان شهید مطهری و ۳۰ تخت مربوط به دی کلینیک تدبیر است.

,

وی ابراز می کند: علاوه بر شهر ارومیه، بیمارستان های دیگری نیز در آذربایجان غربی در آستانه اتمام فعالیت های ساختمانی و تجهیز است که از جمله آنها می توان به بیمارستان های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی خوی با بیش از ۴۵۰ تخت فعال اشاره کرد.

,

مشاور مالی و اقتصادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه می دهد: با راه اندازی ابن بخش در ساختمان جدید، ساختمان پیشین اورژانس به درمانگاه عمومی تبدیل شده است.

,

صاریخان اذعان می کند: دیگر پروژه های بیمارستانی شهر ارومیه نیز با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در دست اجراست که در آینده نزدیک و در مناسبت های مختلف هفته دولت و دهه فجر بهره برداری از آن ها آغاز می شود.

,

پروژه های درمانی استان ۳۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

, پروژه های درمانی استان ۳۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند,

مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار می کند: آذربایجان غربی با ۴ هزار و ۲۲۰ تخت فعال بیمارستانی در ۳۱ بیمارستان استان شاخص ۱٫۳ تخت به ازای هر یک هزار نفر در استان را داراست.

,

دکتر «علی شرق» در ادامه سخنان خود می گوید: آذربایجان غربی تعداد ۳۱ بیمارستان شامل دولتی، غیردولتی دانشگاهی و خیریه دارد.

,

وی با بیان این که در صورت تامین بودجه و اعتبار مور نیاز پروژه های نیمه تمام درمانی استان، این طرح ها در مناسبت های هفته دولت و دهه فجر ساال جاری به بهره برداری می رسند، اذعان می کند: برخی از پروژه ها ۳۰ درصد، برخی ۴۰، برخی ۷۰ و دیگر پرژه ها تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

,

مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اشاره به جزییات این پروژه ها و شهرهای محل ساخت آن ها، می گوید: ارومیه، خوی، تکاب، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد، نقده و اشنویه شهرهایی هستند که پروژه ها در آن ها در حال ساخت است.

,

شرق با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در آمار ارائه شده تا پایان سال ۹۵، ابراز می کند: تعداد تخت های بیمارستانی استان طبق آمار ارائه شده تا پایان سال ۹۵ باید به تعداد  ۵ هزار و ۲۸۵ تخت می رسید که با وجود ۴ هزار و ۲۲۰ تخت فعال در استان این کمبود تخت به عددی قریب به یک هزار تخت می رسد که در صورت تامین اعتبار و افتتاح پروژه های در دست اجرا تمام این کسری جبران می شود.

,

وی با اشاره به مهم ترین پروژه های استان علاوه بر بیمارستان آیت الله خویی خوی و امام خمینی خوی، بیان می کند: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه نیز از دیگر مهم ترین های پروژه ها بوده که با ۲۰۰ تخت، در زمینی به زیربنای ۲۰ هزار متر مربع احداث می شود و شامل اورژانس، اتاق ها جراحی و واحد های تشخیص سرطان خواهد بود.

,

مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به این که مجتمع تدبیر با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان خریداری و بعد هم امکاناتی به آن اضافه شده، عنوان می کند: مجتمع  کلینیک و دی کلینیک تدبیر ارومیه نیز در ۱۶ طبقه  و در زیربنای ۲۵ هزار متر مربع احداث شده است. دی کلینیک در طبقه منفی یک مجتمع  قرار دارد و در طبقات بالا نیز واحدهای تجاری پزشکی و ‌کلینیک ها قرار دارند و دو طبقه در بالا نیز، رستوران برای پذیرایی از مهمانان دانشگاه در نظر گرفته شده است. به گفته شرق جراحی های سرپایی که نیاز به بستری طولانی ندارند یا زمان بستری آن ها کمتر از یک روز خواهد بود،  در این مجتمع انجام خواهد شد.

,

شرق درباره نیروی انسانی که در این مرکز مشغول کار می شوند، می گوید: در هر طبقه ۷ واحد و در هر واحد ۲ تا ۳ پزشک حضور خواهند داشت که در مجموع به صورت همزمان، ۳۰۰ پزشک مشغول کار می شوند.

,

وی ادامه می دهد: داروخانه رباتیک مجتمع تدبیر در نوع خود در کشور بی نظیر است و در این داروخانه از چیدن داروها در قفسه ها تا ارائه دارو به مراجعه کنندکان بصورت رباتیک انجام خواهد شد، در این طرح انبارداری نیز به صورت آنلاین خواهد بود و دیگر داروی اشتباه به مراجعه کنندگان داده نخواهد شد.

,

مدیر امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی درباره بیمارستان زنان و زایمان ارومیه نیز که از دیگر طرح های مهم ارومیه است، اظهار می کند: یکی از مشکلات ارومیه، قدمت بالای بیمارستان زنان کوثر بود که به ۹۰ سال می رسید و برای حل این مشکل، بیمارستان جدید تخصصی و فوق تخصصی بانوان در ۲۵ هزار متر مربع و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال احداث است که در صورت اتمام اسکلت پیشرفت ۳۰ درصدی را شاهد خواهیم بود، این بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی خواهد بود.

,

شرق می گوید: در  این مجتمع، خدماتی شامل آموزش و ‌مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره ژنیتیک اجتماعی، خدمات باروری، مشاوره تغذیه با شیر مادر، مراقبت بارداری پر خطر، آموزش آمادگی برای زایمان و زایمان ایمن ارائه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه