اخبار داغ

کاهش ۲۰ درصدی تولید حبوبات در خلخال

کاهش ۲۰ درصدی تولید حبوبات در خلخال
مدیر جهاد کشاورزی خلخال از کاهش 20 درصدی تولید حبوبات در خلخال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، بهبود علیزاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش حبوبات تولیدی امسال خلخال اظهار داشت:  سرمازدگی و بارش برف و یخبندان اردیبهشت امسال از جمله علل کاهش 20 درصدی محصول حبوبات در شهرستان  خلخال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه هنوز هم کشت و برداشت انواع حبوبات در منطقه خلخال به روش سنتی انجام می شود، بیان داشت: بدون شک استفاده از ماشین آلات مکانیزه کشاورزی و تکنولوژی های مدرن بر تولیدات آن خواهد افزود.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به برداشت 535 تن عدس ارگانیک از مزارع خلخال گفت: در سال زراعی جاری هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی خلخال زیر کشت عدس رفته بود.

,

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری زراعی امسال  400 هکتار از مزارع کشاورزی  شهرستان خلخال زیر کشت نخود و 100 هکتار اراضی نیز به سایر حبوبات اختصاص داشت که از این سطح زیر کشت131 تن نخود و  100 تن  نیز سایر حبوبات برداشت شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: تولید ارگانیک محصولات کشاورزی در خلخال و استفاده نکردن کشاورزان از  سموم شیمیایی موجب شده تا محصول تولیدی این منطقه مشتریان خوبی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه