اخبار داغ

آزاده جنگ تحمیلی:

امروز باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم/ مذاکره با آمریکا احمقانه‌ترین کار ممکن است

امروز باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم/ مذاکره با آمریکا احمقانه‌ترین کار ممکن است
آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که در جریان برجام که ملت ایران شکست خورد، دیگر نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد گفت: مذاکره با آمریکا، احمقانه‌ترین کار ممکن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خسروی از آزادگان دوران دفاع مقدس که در 15 سالگی توسط حزب بعث عراق اسیر شد در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: سال 1347 در روستای چاهک موسویه از توابع شهرستان قاین متولد شدم و در زمان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران، 13 سال داشتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدرضا خسروی از آزادگان دوران دفاع مقدس که در 15 سالگی توسط حزب بعث عراق اسیر شد در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  گفت: سال 1347 در روستای چاهک موسویه از توابع شهرستان قاین متولد شدم و در زمان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران، 13 سال داشتم.,

 

,

وی افزود: در زمان دفاع مقدس، آقای ابوالحسن خسروی از روستای ما به جبهه رفت و پس از بازگشت، به بیان خاطراتنش می‌پرداخت و نسبت به ایجاد پایگاه بسیج در روستا اقدام کرد.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به این‌که شور و هیجان زیادی داشتیم و صبحگاه‌های باشکوهی برگزار می‌کردیم، تصریح کرد: شهدا را که می‌آوردند، شور و حال ما چند برابر می‌شد.

,

 

,

خسروی افزود: به 15 سالگی که رسیدم، برخی از همسن و  سال‌های بنده، با التماس می‌خواستند تا به جبهه اعزام شوند و من نیز التماس می‌کردم تا مرا به جبهه اعزام کنند که برای فراگیری آموزش‌های لازم به کاشمر رفتم اما اضطراب داشتم که شاید من را از مشهد یا تهران برگردانند.

,

 

,

وی با بیان این‌که در دی‌ماه 1362 اعزام شدیم خاطرنشان کرد: یادم هست برای بلند نشان‌دادن قدم، روی پنجه پا ایستاده بودم که نتوانند بهانه‌ای بیاورند.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که رزمنده تیپ 21 امام رضا علیه‌السلام شدم گفت: تنها موضوعی که هرگز فراموش نمی‌کنم آن بود که نگران بودم ما را از تهران برگردانند.

,

 

,

خسروی با بیان این‌که در عملیات خیبر حضور داشتم افزود: مدت 6 سال و نیم اسیر بودم.

,

 

,

وی اظهار کرد: در مدت اسارت، صدام جسم‌‎مان را با سیم خاردار در بند کرده بود اما با روح‌مان به صورت آزاد زندگی می‌کردیم، با توسل و توکل به خداوند و اهل بیت علیه‌السلام ادامه می‌دادیم و فرهنگ‌مان فرهنگ کمک به دیگران و دیگران را خواستن بود.

,

 

,

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: رفتار نابخردانه برخی از زالوصفتانی که امروزه به جان مردم افتاده‌اند ما را بسیار رنج می‌دهد. آیا اوضاع فعلی جامعه از اسارت بدتر است؟ آن‌جا همرزمان ما از اسارت بهشت ساخته بودند اما این‌جا بهشت را تبدیل به جهنم می‌کنیم.

,

 

,

خسروی افزود: مقام معظم رهبری به ترسیم راه برای همگان پرداخته‌اند و بارها در فرمایشات‌شان بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه‌ای داشته‌اند که باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: باید قدرشناس خون گران‌بهای شهدا باشیم و راه آنان را تا آخرین نفس ادامه دهیم.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: همیشه سخن شهید باکری در ذهن بنده است که گفت "دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد که جنگ تمام شده و رزمندگان سه دسته می‌شوند. دسته‌ای به مخالفت با گذشته برخاسته و از گذشته خود پشیمان می‌شوند. دسته‌ای راه بی‌تفاوتی را برمی‌گزینند و در زندگی مادی غرق شده و همه چیز را فراموش می‌کنند. دسته سوم به گذشته خود وفادار مانده و احساس مسئولیت می‌کنند که از شدت غصه و مصائب دق خواهند کرد."

,

 

,

خسروی افزود: شهید باکری چه زیبا گفت "پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چراکه جزو دسته سوم شدن، سخت و دشوار خواهد بود."

,

 

,

وی اظهار کرد: برخی از افراد کوته‌فکر و بی‌دین همواره ادعا می‌کنند که همه تسهیلات و امکانات نظام به صورت دربست در اختیار جانبازان و آزادگان قرار داشته و این به شدت آزاردهنده است.

,

 

,

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اگر شهدا و آزادگان نبودند، امروز شاهد حضور صدام در جامعه بودیم. تمام دلخوشی ما آزادگان به توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیه‌السلام و امید به آخرت است.

,

 

,

خسروی تصریح کرد: نکته‌ای که باید امروزه به آن توجه وافر داشته باشیم آن است که بدانیم دشمن، دشمنی‌اش را دارد و این ما هستیم که باید همانند زمان جنگ بنشینیم و فرمانروایی کنیم و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقشه‌های کثیف دشمن را نقش بر آب کنیم.

,

 

,

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه در جامعه فعلی آن‌چه که به آن عمل نمی‌شود، سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری است، متذکر شد: بر اساس شرع، ما رهبر داریم و وظیفه ما این است که عرفا و شرعا به سخنان و فرامین ایشان با جان و دل گوش داده و عمل کنیم اما در عمل این طور نیست.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اگر همانند زمان جنگ تحمیلی امروز نیز هر کسی به فکر دیگری باشد، بسیاری از مشکلات ملموس جامعه خود به خود حل می‌شود اما امروزه برخی افراد با زالوصفتی و اختلاس، موجبات تکدر رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت ایران را فراهم می‌کنند که گناهی نابخشودنی است.

,

 

,

خسروی با تأکید بر این نکته که مسئولان نباید دنیاطلب بوده و به فکر مقام خودشان باشند، مطرح کرد: اخبار ما به جای این‌که مظهر شکوفایی بوده و پخش آن مسرت‌بخش باشد، هر روز به بیان گوشه‌ای از اختلاس‌های صورت گرفته در این مرز و بوم می‌پردازد و این واقعا نگران کننده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: به قول مقام عظمای ولایت، قانون و شرع بعد از انقلاب، وظیفه همه ما را روشن کرده و در واقع راه را به ما نشان داده است. غیبت کبری، شیعه را رها نکرده و آرمان‌های شیعه را نشان داده است.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: آیت‌الله خامنه‌ای همانند امام راحل رحمه‌الله‌علیه به صورت قاطع و محکم پشت سر انقلاب اسلامی ایستاده است.

,

 

,

خسروی افزود: مسئولان بایستی به رهبری نگاه کنند نه این‌که هر طور دلشان خواسته باشد رفتار کنند.

,

 

,

وی، از آمریکا به عنوان پلیدترین رژیم یاد کرد و ضمن اشاره به این‌که برخی افراد بحث مذاکره با این رژیم غاصب را بر زبان جاری می‌کنند، اظهار کرد: آمریکا کشوری است که تنها به منافع خودش فکر کرده تا جایی که حاضر است که با هر ترفندی و به هرقیمتی به فریب طرف مقابلش بپردازد.

,

 

,

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: مذاکره با آمریکا، احمقانه‌ترین کار ممکن است.

,

 

,

خسروی افزود: مسئولان باید به رهبری نگاه کنند. انسان از یک سوراخ دو مرتبه گزیده نمی‌شود. در جریان برجام که ملت ایران شکست خورد، دیگر نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: این‌که می‌بینیم برخی از افراد بیدار نمی‌شوند، انسان شک می‌کند که آیا این‌ها خودی‌های نفهم هستند یا دشمنان؟ دشمن، دشمن است که اگر نقطه ضعف ما را پیدا کند قطعا از همان مسیر به دشمنی با ما می‌پردازد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه