اخبار داغ

وقتی کانکس کلاس درس می شود!

وقتی کانکس کلاس درس می شود!
کمبود فضای آموزشی مناسب در آذربایجان غربی، همواره مشکلاتی برای دانش آموزان در فصول مختلف سرد و گرم سال ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، کمبود فضای آموزشی مناسب در آذربایجان غربی، همواره مشکلاتی برای دانش آموزان در فصول مختلف سرد و گرم سال ایجاد کرده است، این در حالی است که آذربایجان غربی به دلیل کوهستانی بودن منطقه در بیشتر ایام دارای آب و هوای سرد است و نیاز به تشکیل کلاس های درس در فضایی مناسب ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بنا به گفته مسئولین آموزش و پرورش استان بیش از ۳۸۰ کلاس کانکسی و قریب به ۲۸۰ کلاس خشتی و گلی در آذربایجان غربی دایر است که امسال با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی امید به رفع بخشی از مشکلات در این زمینه داریم.

,

آن چه روشن است حکایت از این دارد که بیشتر مدارس آذربایجان غربی نه تنها قدیمی و فرسوده هستند بلکه تجهیزات و ابزارهای آموزشی چندانی نیز ندارند، به همین دلیل خیرین، سازمان ‌ها و نهادهایی که می ‌‌توانند باید در جهت توسعه و بهبود محیط‌ های آموزشی برای دانش ‌آموزان اقدام کنند.

,

* بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس

, * بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۳۸۴ کلاس کانکسی، ۲۷۸ کلاس خشتی و گلی، ۱۱۸ کلاس استیجاری در نقاط مختلف و محروم استان دایر هستند و قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس نیز در نوبت دوم دایر می شوند که به دلیل کمبود فضای آموزشی است.

,

«ابراهیم محمدی» با اشاره به این که بیش از ۵۶۶ هزار دانش آموز در استان در حال تحصیل هستند، ابراز می کند: این دانش آموزان در نقاط مختلف استان اشتغال به تحصیل دارند، اما بیشتر مدارس استان قدیمی و فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

,

وی تصریح می کند: بیشترین مدارس در ارومیه در نوبت دوم دایر می شوند در مرکز استان هیچ مدرسه ای خشتی نبوده و در کانکس دایر نمی شود، اگر تراکم دانش آموزی محاسبه شود و به میانگین تراکم کشوری افزوده شود این نیاز به کلاس به بیش از ۵ هزار کلاس می رسد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می افزاید: آذربایجان غربی دارای ۲۳ هزار و ۷۳۶ کلاس دایر در حدود پنج هزار مدرسه است، در این واحدهای آموزشی ۵۶۶ هزار و ۸۴ دانش آموز تحصیل می کنند که ۲۱ هزار و ۴۱ کلاس دایر مربوط به بخش دولتی است.

,

محمدی بیان می کند: برای جبران این کمبود تنها دولت نمی تواند موفق باشد و نیازمند مشارکت مردمی در این زمینه هستیم.

,

وی می گوید: در سال ۹۶ بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان و در سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی تخصیص یافته که امیدواریم با این اعتبارات بخشی از مشکلات آموزشی استان را مرتفع کنیم.

,

* سهم خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان‌ غربی در توسعه مدارس

, * سهم خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان‌ غربی در توسعه مدارس,

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان ‌غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار می کند: در بعد عمرانی و در مقایسه با اعتبارات، سهم خیرین مدرسه ساز در سال جاری به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

,

علی آخوندیان می گوید: تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال ۹۶ بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور بوده که در مقایسه با اعتبارات تخصصی سهم دولت برای پروژه‌ های عمرانی، سهم خیرین مدرسه ساز شهرستان شاهین ‌دژ ۶ برابر بیش تر از دولت است.

,

وی تصریح می کند: در آغاز سال تحصیلی جدید ۹۷ – ۹۶ پروژه های تحویلی خیرین مدرسه ساز در سطح استان ۵۰ درصد بود، به طوری که اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی در تحویل پروژه ‌های مهرماه رتبه چهارم را در بین ادارات نوسازی مدارس کشور به همت خیرین مدرسه ساز کسب کرد.

,

* بازسازی بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس

, * بازسازی بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس,

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس در سطح کشور اذعان می کند: این طرح از سال ۸۵ همزمان با سراسر کشور در استان نیز در حال اجرا است و تاکنون توانسته ایم نزدیک به  ۲ هزار و ۶۴ کلاس درس را بازسازی کنیم.

,

قهرمان رحمانی می افزاید: به همت خیرین نیک اندیش در دورترین نقاط استان مدرسه ساخته شده است تا دانش آموزان آن منطقه نیز از تعلیم و تربیت به دور باشند.

,

وی در ادامه می گوید: احداث مدارس مقاوم و زیبا مهم ترین خواسته ما و خیرین است؛ مدارسی که بعد از چند سال دچار آسیب نشده و نیاز به مقاوم سازی نباشد تا رغبت و علاقه به علم آموزی را در دانش آموزان زنده نگه دارد.

,

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تصریح می کند: در سال ۹۶ اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، توانست ۷۸ باب مدرسه با ۴۲۸ کلاس درسی را در زیربنایی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع به همراه ۳ باب سالن ورزشی در مجموع با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده تحویل آموزش و پرورش دهد.

,

رحمانی با بیان این که از تعداد کلاس های ساخته شده در سال گذشته ۱۳۰ کلاس توسط خیرین ساخته شده است، ابراز می کند: حضور و ورود خیرین در موضوع ساخت مدارس و کمک به آموزش و پرورش نشانگر عزم راسخ این اقشار نسبت به بحث کمک به تعلیم و پرورش است، با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی برای رفع نگرانی های مذکور باید منابع غیر دولتی را افزایش دهیم که در این میان نیازمند حرکت جهادی با مشارکت عموم مردم و همت خیرین مدرسه ساز هستیم تا برای همیشه مدارس تخریب شده و کانکسی را جمع آوری و مدارس استاندارد را جایگزین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه