اخبار داغ

امام جمعه سربیشه مطرح کرد؛

پاسخگویی به شبهات بهترین امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی/ در صورت عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهداف دشمن محقق می‌شود

پاسخگویی به شبهات بهترین امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی/ در صورت عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهداف دشمن محقق می‌شود
امام جمعه سربیشه تقویت نشدن شبکه‌های داخلی را مصداق منکر دانست و گفت: در فضای مجازی بهترین امر به معروف و نهی از منکر پاسخ‌گویی به موقع به شبهات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین است و اقامه واجبات، امر به معروف و ترک محرمات، نهی از منکر محسوب و در دایره کلی تر هر آنچه که مورد رضایت خداوند است، معروف و هرچه مورد رضایت خداوند نیست، منکر محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفتگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین است و اقامه واجبات، امر به معروف و ترک محرمات، نهی از منکر محسوب و در دایره کلی تر هر آنچه که مورد رضایت خداوند است، معروف و هرچه مورد رضایت خداوند نیست، منکر محسوب می‌شود.,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه اسلام، امر به معروف و نهی از منکر را ریشه دانسته و بر آن تاکید دارد، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملیاتی شود واجبات اجرا و محرمات ترک خواهند شد.
, اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملیاتی شود واجبات اجرا و محرمات ترک خواهند شد,
 
,
 
,
 امام جمعه سربیشه گفت: اگر این دو اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به دلایل و بهانه های مختلف فراموش شوند واجبات دیگر هم تحت الشعاع قرار خواهند گرفت و فراموش خواهند شد.
,
 
,
 
,
سنجری با تاکید بر اینکه اگر در تاریخ نگاه کنیم که چه اولیاء و بزرگانی عمر، وقت و زندگی خود را در بحث امر به معروف و نهی از منکر صرف کرده‌اند به اهمیت این موضوع پی می‌بریم، تصریح کرد: وقتی امام حسین (ع) حج را نیمه تمام رها می‌کند نشان می‌دهد اولیاء دین عمر، زندگی و دارایی خود را گذاشتند و اگر اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر نمی‌بود بعد از 1400 سال دین به ما نمی‌رسید.
, اگر اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر نمی‌بود بعد از 1400 سال دین به ما نمی‌رسید.,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه در عصر فعلی امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کارساز باشد، افزود: اگر در همین مفاسد اقتصادی که وجود دارد بحث امر به معروف جدی گرفته می‌شد و به تمسخر گرفته نمی‌شد و عده‌ای خود را جدا شده و استثناء از امر و نهی نمی‌داستند این مشکلات و مسائل اقتصادی پیش نمی‌آمد.
, اگر در همین مفاسد اقتصادی که وجود دارد بحث امر به معروف جدی گرفته می‌شد و به تمسخر گرفته نمی‌شد و عده‌ای خود را جدا شده و استثناء از امر و نهی نمی‌داستند این مشکلات و مسائل اقتصادی پیش نمی‌آمد.,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه با بیان اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر خود نیز باید واجبات را انجام و محرمات را ترک کند، گفت: شیوه و روش در امر به معروف و نهی از منکر این است که فرد باید خودش به آن عمل کند.
, آمر به معروف و ناهی از منکر خود نیز باید واجبات را انجام و محرمات را ترک کند,
 
,
 
,
سنجری با اشاره به اینکه تذکر لسانی باید با نرمی و خوشرویی باشد و با درشتی صحبت نکنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که متصدی این امر هستند باید به آن عمل کنند آنگاه تذکر لسانی و بی تفاوت نبودن فایده خواهد داشت.
,
 
,
 
,
وی به جمله‌ای که بین مردم جا افتاده که می‌گویند" ما رسول خدا نیستیم که غم امت بخوریم" اشاره کرد و گفت: این جمله، جمله بسیار غلطی است و ما گاهی در جامعه بسیاری از مسائل را می‌بینیم و باید تذکر دهیم و اگر تذکر فایده‌ای نداشت، این همه آیه در مورد تقوا وجود نمی‌داشت.
,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه با بیان اینکه تقوا یعنی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از مواردی که در جامعه فعلی نیاز است بحث تذکر لسانی است و شخص تذکر دهنده و فرد مورد خطاب قرار گرفته هر دو باید عامل به معروف باشند.
, یکی از مواردی که در جامعه فعلی نیاز است بحث تذکر لسانی است ,
 
,
 
,
سنجری در مورد کاربران فضای مجازی گفت: آن‌ها دو دسته هستند افرادی که به طور عمد برعلیه دین کار می کنند و دوم افرادی که از این جریان و فضا آسیب می‌بینند.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه کسانی که به طور عمد بر علیه دین کار نمی‌کنند باید به شبهات پاسخ دهند و در کنار امر و نهی روشنگری نیز داشته باشند، افزود: همچنین فضای مجازی از کسانی که به طور عمد بر علیه دین کار می کنند باید گرفته شود.
,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه گرفتن فضاهایی مانند تلگرام که پر از شبهات و جنگ نرم دشمن است را وظیفه مسئولان دانست و گفت: بسیار ی از مسئولان از این جریان طفره می روند.
,
 
,
 
,
سنجری با بیان اینکه فضاهایی شبیه تلگرام و فیلترشکن و تلگرام فارسی برای جامعه سم هستند، یادآور شد: مسئول مربوطه می گوید" این فضاها حق مردم است و باید در اختیار جوانان قرار بگیرد" و این در صورتی است که اگر شما چاقوی دو لبه را در اختیار هر کسی قرار دهید و نداند که چگونه از آن استفاده کند، فردا دچار هزاران مشکل خواهد شد.
,  فضاهایی شبیه تلگرام و فیلترشکن و تلگرام فارسی برای جامعه سم هستند,
 
,
 
,
وی تقویت نشدن شبکه‌های داخلی را مصداق منکر دانست و افزود: در فضای مجازی بهترین امر به معروف و نهی از منکر پاسخ‌گویی به موقع به شبهات است و کسانی که می‌توانند جلوی شبکه‌های شبهه افکن را بگیرند.
, در فضای مجازی بهترین امر به معروف و نهی از منکر پاسخ‌گویی به موقع به شبهات است ,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه گفت: اگر مسئولان نسبت به فضای مجازی بی تفاوت باشند روز به روز فضاهای مجازی بیشتر در اختیار دشمنان قرار خواهد گرفت و از پهنای باند و امکانات ما برای گمراه کردن مردم ما و افزایش منکرات و فراموش شدن معروفات استفاده خواهند کرد.
, اگر مسئولان نسبت به فضای مجازی بی تفاوت باشند روز به روز فضاهای مجازی بیشتر در اختیار دشمنان قرار خواهد گرفت ,
 
,
 
,
سنجری به ایام محرم اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هجمه عظیم و عجیبی علیه رو حانیون، مداحان و هیئت‌ها ترتیب داده شده است و حتی در این فضاها گفته می‌شود که هیئت‌ها را تعطیل کنید تا به محرومان برسیم.
,
 
,
 
,
وی افزود: در داخل کشور یک اتفاق عظیم در حال وقوع است و هجمه هایی علیه محرم، عزاداری، اربعین و مردم دو کشور ایران و عراق به راه افتاده است و این فضاها، فضاهای منکر هستند.
, در داخل کشور یک اتفاق عظیم در حال وقوع است و هجمه هایی علیه محرم، عزاداری، اربعین و مردم دو کشور ایران و عراق به راه افتاده است و این فضاها، فضاهای منکر هستند.,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر چند سال گذشته تصویب شد اما توسط رئیس جمهور ابلاغ نشد و بعد توسط رئیس مجلس ابلاغ شد این قانون را در حال حاضر در جای جای کشور داریم اما آنگونه که باید و شاید حمایت نمی‌شود.
, تصویب شد اما توسط رئیس جمهور ابلاغ نشد,
 
,
 
,
سنجری با اشاره به اینکه مسئولان دست‌اندرکار بحث امر به معروف و نهی از منکر را جدی نمی‌گیرند، تصریح کرد: ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های زیادی در کشور وجود دارد و روز به روز دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و اگر مسئولان اجرایی و فرهنگی به درستی به وظایف خود عمل کنند بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملیاتی خواهد شد اما متاسفانه در جامعه اجرای این موضوع بسیار کمرنگ است.
, مسئولان دست‌اندرکار بحث امر به معروف و نهی از منکر را جدی نمی‌گیرند،,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهداف دشمن محقق می‌شود، افزود: اگر در این ایام عزاداری معروفات ترک شود دشمن به اهداف خود می‌رسد.
, ر صورت عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهداف دشمن محقق می‌شود، ,
 
,
 
,
سنجری با اشاره به اینکه خانمی از اتاق فکر آمریکا گفته بود" ما در ایام غیر از محرم میلیاردها هزینه می کنیم تا در کشورهای اسلامی یک عملیات خرابکانه داشته باشیم اما محرم که می‌شود این نقشه‌ها نقش برآب می‌شود"، خاطرنشان کرد: دشمنان اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم را فهمیدند اما چند فرد در کشور ما نفهمیدند و یا خود را به نفهمی زده‌اند.
, دشمنان اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر و ماه محرم را فهمیدند اما چند فرد در کشور ما نفهمیدند و یا خود را به نفهمی زده‌اند.,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود، دشمن‌شناسی اتفاق می‌افتد، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی اتفاق بیفتد هر روز با آغوش باز سراغ این و آن برای مذاکره نمی‌رویم.
, اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود، دشمن‌شناسی اتفاق می‌افتد,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه گفت: اگر امر و نهی به درستی اتفاق بیفتد، دشمن ناکام خواهند ماند و همچنین اگر مبانی دین اجرا شود، دشمن هیچ حرفی برای او نمی‌ماند و بدون سلاح می‌شود.
,
 
,
 
,
سنجری یادآور شد: امروز سلاح در مقابل دشمن، سلاح تفکر، قلم و روشن فکری است و اگر تقویت شود دچار مشکل نخواهیم شد.
, امروز سلاح در مقابل دشمن، سلاح تفکر، قلم و روشن فکری است و اگر تقویت شود دچار مشکل نخواهیم شد,
 
,
 
,
وی از مسئولان شهری و استانی درخواست کرد: امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و جلسات آن نیز جدی‌تر برگزار شود ما معروف‌ها و منکرهایی داریم که دست مسئولان است و اگر مسئولان ما جدی باشند آن معروف‌ انجام خواهد شد.
,
 
,
 
,
امام جمعه سربیشه مسئله بیکاری را یک منکر دانست و از مسئولان خواست: به مسئله اشتغال جوانان توجه داشته باشند.
,  به مسئله اشتغال جوانان توجه داشته باشند.,
 
,
 
,
سنجری خاطرنشان کرد: توجه همه باید به بزرگترین معروف استان که کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی است جلب شود و از دست‌اندکاران این رویداد فرهنگی کمال تشکر را دارم.
, توجه همه باید به بزرگترین معروف استان که کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی است جلب شود ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه