اخبار داغ

با رمز یا اباعبدالله حسین (ع)؛

آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 در پایتخت وحدت ایران/از حضور 60 گردان تا فعالیت بیش از 4 هزار جهادگر شیعه و سنی در استان

آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 در پایتخت وحدت ایران/از حضور 60 گردان تا فعالیت بیش از 4 هزار جهادگر شیعه و سنی در استان
صبح امروز قطار خدمت رسانی بسیجیان در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص)2 با رمز"یا بااعبدالله حسین(ع)" به پایتخت وحدت ایران، سیستان وبلوچستان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، قطار خدمت رسانی بسیجیان در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص)2 پس از 20 روز از حرکت خویش با رمز "یا اباعبدالله حسین(ع)" در پایتخت وحدت ایران، سیستان وبلوچستان توقف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,

این رزمایش همزمان با تاسوعای حسینی و با حضور 60 گردان که شامل 41 گردان بیت المقدس و 19 گردان کوثر است، با رمز عملیات یا اباعبدالله حسین (ع) که توسط سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در زاهدان اعلام شد و در سراسر استان آغاز به کار کرد.

,

قرار است این رزمایش دو روزه که برگرفته از دوران دفاع مقدس و اعزام 100 هزار نفری سپاهیان محمد رسول الله(ص) است با فعالیت گردان ها تا شام غریبان ادامه یابد و عظمت، اقتدار و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شود.

,

, ,


آغاز رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت

,
, آغاز رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت,

سردار گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان در آغاز این رزمایش، ضمن خیر مقدم به همه حاضرین گفت: این رزمایش با شعار وحدت، ایستادگی و پیشرفت است و در دو حوزه امنیتی و جهادی انجام می شود.

,

وی به بعد امنیتی این رزمایش اشاره کرد و گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در سراسر استان و در روزهای تاشوها و عاشورای حسینی و در جهت تامین امنیت مردم برگزار می شود.

,

وی به اهداف این رزمایش اشاره کرده و گفت: امید بخشی به جامعه، برقراری نظم و امنیت در روزهای عزاداری مردم، مقابله با تحرکات گروه های تروریستی، حفاظت از حسینیه ها و تکایا، اجرای گشت های امنیتی، مایوس سازی دشمن، تقویت نیروهای عمل کننده می باشد.

,

فرمانده سپاه سلمان از اهداف تاکتیکی این رزمایش نیز آمادگی و آشنایی بسیجیان برای مقابله با گروهک های تروریستی، احساس امنیت و آرامش در مقابل عملیات روانی دشمن، بالابردن روحیه سلحشوری و مرزداری دانست.
گشتاسبی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور 60 گردان خواهر و برادر در این رزمایش خبر داد و گفت: از آنجایی که امسال رزمایش اقتدار عاشورایی با ایام محرم همزمان شده است، در حوزه مسائل امنیتی یکپارچگی ایجاد کرده تا بتوانیم از ظرفیت این رزمایش به خوبی استفاده کنیم در همین راستا 41 گردان بیت المقدس و 19 گردان کوثر را سازمان دهی کردیم.

,
, 60 ,

وی با بیان اینکه این رزمایش در روز تاسوعا با گفتن رمز عملیات"یا اباعبدالله حسین(ع)" در زاهدان و همزمان با آن در سراسر استان آغاز شده است، ادامه داد: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان با فعالیت گردان ها تا شام غریبان ادامه خواهد داشت که در آن قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد آرامش به نمایش گذاشته می شود.

,

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: در راستای انجام این رزمایش بزرگ که برگرفته از دوران دفاع مقدس و سپاهیان محمد رسول الله(ص) است، عظمت، اقتدار و بزرگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده می شود.

امروز شاخص امنیت سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب است

,
,
, امروز شاخص امنیت سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب است,

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه نیز در مراسم آغازین این رزمایش گفت: امروز شاخص امنیت استان بالاترین میزان است و برخود واجب دانستم در معیت سرداران رشید نظامی حضور یابم و از خدمات سازنده آنها در برقراری امنیت تشکر کنم.

,

وی افزود: برقراری امنیت موجبات خوشحالی رهبر انقلاب و رضایت امام زمان (عج) را در پی خواهد داشت.

سیستان و بلوچستان در زمره امن ترین استان های کشور

,
,
, سیستان و بلوچستان در زمره امن ترین استان های کشور ,

سردار پاکپور نیز ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: سیستان و بلوچستان در سنوات گذشته امنیت مناسبی داشته و یکی از امن ترین استان های کشور در سالهای اخیر می باشد.

,

وی برگزاری رزمایش در استان سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور متفاوت دانست و گفت: بسیجیان استان دائما در رزمایش واقعی به سر می برند، رزمایش این استان حقیقی است و در مدت برگزاری، امنیت در کف خیابان‌ها برقرار می شود.

,

وی ضمن تشکر از بسیجیان فعال در این رزمایش گفت: رزمایش سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان ها بهتر و قابل لمس تر برای جامعه است.

حضور4766جهادگر در اردوهای جهادی

,
,
, حضور4766جهادگر در اردوهای جهادی,

در این رزمایش که از 9 شهریور آغاز و تا 29 شهریور ماه جاری ادامه دارد چهار هزار ۷۶۶جهادگر در قالب ۲۲۵گروه در اردوهای جهادی سه تا ۱۰روزه به ارائه​ خدمات می پردازند به گونه ای که در این طرح ۲۸هزار و ۵۹۶خدمت نفر روز فعالیت می کنند.

,

در طی این فعالیت بسیجیان شیعه و سنی در قالب گروه های جهادی در ۲۹۴ عرصه اقدام به ارائه خدمات می کنند که ساخت ۱۶ مسجد و حسینیه،۱۰خانه عالم، ساخت و تعمیر ۳۷مدرسه، لایروبی ۵ قنات، ۹ مورد دیوارکشی، جمع آوری ریگهای روان در ۷روستای منطقه سیستان، اجرای سه طرح فاضلاب،  5 مورد آبرسانی، تعمیر و بازسازی ۴۵مدرسه در طرح هجرت سه، تعمیر و بازسازی ۲۵ خانه محروم، ساخت ۴۶ بنای بهداشتی، برداشت محصول محرومین، برگزاری کلاس های هنری و صنایع دستی و ارائه خدمات عمومی از جمله آن می باشد.

, ۲۹۴ ,

همچنین توزیع هزار و ۴۰۰سبد کالا، توزیع ۹ هزار بسته لوازم التحریر، ایجاد اشتغال برای 30 نفر، مشاوره حقوقی و علمی آموزشی از دیگر عرصه های خدمات رسانی و مردم یاری بسیج در قالب رزمایش بزرگ خدمت در سیستان و بلوچستان می باشد.

, رزمایش ,

از سوی دیگر نیز در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی این رزمایش بزرگ عاشورایی، ۴۹ پزشک و متخصص دندانپزشکی، عمومی و جراحی شرکت دارند که به بیش از 2 هزار نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه کرده اند.
 
شرکت 700 کسبه سیستان وبلوچستان در رزمایش اقتدار عاشورایی

, 2 ,
,
, شرکت 700 کسبه سیستان وبلوچستان در رزمایش اقتدار عاشورایی,

از دیگر برنامه های گنجانده شده در رزمایش اقتدار عاشورایی برگزاری طرح "یک کاسب-یک دانش آموز" بود که خوشبختانه در این طرح که چندی پیش در 12 نقطه استان برگزار شد، 700 نفر از کسبه بسیجی برای خدمت رسانی به دانش آموزان محروم استان پای کار آمدند.
 
رزمایش بزرگ شیفت ایثار در واحدهای تولیدی

,
,
, رزمایش بزرگ شیفت ایثار در واحدهای تولیدی,

رزمایش بزرگ خدمت رسانی با عنوان شیفت ایثار نیز در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی بسیچ از دیگر برنامه های اجرا شده در این مدت است که در قالب آن بیش از 833 نفر از کارگران بسیجی بدون دستمزد به خدمت رسانی در سطح کارخانجات و کارگاههای استان پرداختند.
 
اقدامات سازنده بسیج در خدمت رسانی به محرومان امید بخش است

, 833 ,
,
, اقدامات سازنده بسیج در خدمت رسانی به محرومان امید بخش است,

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بیان کردند که اقدامات سازنده بسیج با روحیه ایثار و جهادی در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها باعث تزریق امید به دل مردم و جامعه شده است.

بسیج اصلی‌ترین ستون خدمت رسانی در کشور

,
,
, بسیج اصلی‌ترین ستون خدمت رسانی در کشور,

جمعی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور نیز در گفتگوهای جداگانه با عصرهامون این رزمایش را اقدامی پسندیده دانستند که باید به سنتی ملی بدل شود.

محرومیت زدایی بسیج در مناطق محروم عاملی برای مبارزه با ناامنی

,
,
, محرومیت زدایی بسیج در مناطق محروم عاملی برای مبارزه با ناامنی,

جمعی از علما و بزرگان اهل سنت در گفتگوهای جداگانه با رسانه های مختلف اعلام حمایت خود را از این زرمایش بزرگ را اعلام کرده و گفته اند: اقدامات بسیج بسیار مهم ماندگار و به نفع مردم است و عاملی برای مبارزه با ناامنی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه