اخبار داغ

رئیس جامعه روحانیت مبارز پاسخ داد؛

هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا چه بود؟

هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا چه بود؟
آیت الله موحدی کرمانی گفت:شناختن هدف امام حسین علیه السلام یکی از مسائل بسیار مهم برای جوامع دینی،آزادی خواه و شیعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با راه آرمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام گفت: شناختن هدف امام حسین علیه السلام یکی از مسائل بسیار مهم برای جوامع دینی،آزادی خواه و شیعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: اینکه متوجه شوند ابا عبدالله علیه السلام با آنکه می دانستند فشار دشمن بسیار زیاد است؛ دشمنی که می کشد، اسیر می کند، آتش می زند و هیچ رحمی ندارد؛ اما امام حسین علیه السلام این راه را پذیرفتند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اهداف سیدالشهدا علیه السلام عنوان کرد: یکی از اهداف ایشان این بود که تسلیم زور نشدند؛ یزید با زور می خواست که امام را به بیعت وادار کند؛ اما اباعبدالله علیه السلام هرگز تسلیم این امر نشدند.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: این مسئله یک درس است و نشان می دهد که اگر زورگویان عالم،طاغوتان و مستکبران به ما فشار آوردند که باید کاری را انجام دهیم؛ نباید تسلیم شویم و باید در مقابل زورگویان ایستادگی کنیم.

,

آیت الله موحدی کرمانی ابراز کرد: از جمله اهداف دیگر امام حسین علیه السلام این بود که ایشان تلاش می کردند در مقابل ظلم و غصب اموال بیت المال که در تصرف طاغوتیان زمان و یزید بود ایستادگی کنند و در این زمینه مردم را نیز تشویق می کردند که کمک دهند تا این حکومت ساقط شود.

,

رئیس جامعه روحانیت مبارز در رابطه با هدف سوم سیدالشهدا علیه السلام تصریح کرد: اباعبدالله علیه السلام تلاش می کردند که دشمنان را به مردم بشناسند به این صورت که مردم دشمن شناس باشند و این گونه نباشد که دشمن را به عنوان دوست حساب کنند.

,

امام جمعه موقت تهران در خصوص وظیفه ما در شرایط کنونی در مقابل نهضت بزرگ عاشورا اظهار کرد: امام حسین علیه السلام به ما یاد می دهند که با عشق به اهداف ایشان به امام عشق بورزیم و در مراسمات عزاداری تنها به سینه زدن اکتفا نکنیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در مراسم های عزاداری نباید اهداف سیدالشهدا علیه السلام را فراموش کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه مردم ما آگاه هستند و می دانند که هدف امام حسین علیه السلام از قیامشان این بود که مردم در برابر زورگویان تسلیم نشوند و مقام معظم رهبری نیز این مطلب را مکررا گوش زد می کنند.

,

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه هدف ابا عبدالله علیه السلام این بود که با در اختیار داشتن بیت المال به داد مردم برسیم و آنها را از بدبختی نجات دهیم، تصریح کرد: و این گونه نباشد که عده ای دانه درشت بیت المال را تصرف کنند و بیت المال در دستان آنان بچرخد.

,

رئیس جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف سیدالشهدا علیه السلام مردم دشمن شناس باشند و فریب دشمن و آمریکا را نخورند؛ دشمن می خواهد اسلام و انقلابی را که ما زنده کرده ایم خاموش کند؛ بنابراین وظیفه ما این است که عشق به امام حسین علیه السلام را به سوی اهداف امام بکشانیم و در عزاداری ها باید این چهره را به مردم بشناسانیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه