اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم:

مواضع روزنامه شرق برای کشور زیان بار است/دستگاه قضائی در خصوص مطالب منتشر شده هر چه سریعتر اقدام کند

مواضع روزنامه شرق برای کشور زیان بار است/دستگاه قضائی در خصوص مطالب منتشر شده هر چه سریعتر اقدام کند
حسینی گفت:توقع داریم با مطالب منتشر شده از سوی روزنامه شرق برخورد شود و در این خصوص جای تساهل و تسامح وجود ندارد؛ اگر مطالب روزنامه شرق را طی سال های گذشته مرور کنیم مشاهده می کنیم که داری چه مواضعی است که برای کشور زیان بار می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به انتشار شایعات در خصوص زائران عراقی گفت: برخی از رسانه های خارجی مانند الشرق الاوسط که وابسته به آل سعود است و همچنین روزنامه گاردین در این باره مطالبی را نوشتند و در داخل کشور نیز برخی از رسانه ها با آنها همراهی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه این اقدام موجب دامن زدن اختلاف بین شیعیان ایران و عراق شد، عنوان کرد: روزنامه شرق نیز شایعاتی را در خصوص حضور زائران عراقی در مشهد و خوزستان مطرح کرد که موجب دامن زدن به این مسئله شد.

,

وی ابراز کرد: پس از آن نیز شاهد اتفاقات در بصره بودیم که موجب هدف گرفتن کنسولگری ایران در این شهر شد؛ وقوع این مسائل بیانگر هماهنگی کامل بین برخی از عوامل در ایران و بصره بود؛ همچنین مشخص بود که عوامل آل سعود در این مسئله حضور داشتند که این موضوع را تشدید کرد.

,

حسینی تصریح کرد: ممکن است برخی عنوان کنند که این مسئله یک اطلاع بوده است در حالی که خط و مشی روزنامه شرق کاملا مشخص است و بر خلاف نام این روزنامه که شرق است؛ یک روزنامه غرب زده است و این مسئله را می توان از یادداشت و مصاحبه هایی که انجام می دهد و کاریکاتورهایی که طراحی می کنند متوجه شد.

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی شود ادامه داد: کسی که از قدیم این روزنامه را رصد می کند متوجه می شود که شرق مسائل ملی و سیاست های کلی نظام را در مواردی رعایت نمی کند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم با تأکید بر اینکه حداقل انتظار این بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه وارد شود، اظهار کرد:همچنین هئیت نظارت که باید جلسات هفتگی را داشته باشد؛ باید با مسئله برخورد می کرد چرا که این موضوع بحث جناحی داخل کشور نیست که نظر متفاوتی وجود داشته باشد.

,

حسینی با بیان اینکه مسائل عالی کشور را همه باید در نظر بگیرند،عنوان کرد: امروزه نیاز به وحدت و انسجام داریم و مقاومت را در منطقه باید تقویت کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه موضوع اربعین تجلی وحدت و همبستگی پیروان مکتب اهل بیت در سراسر جهان است، ابراز کرد: مردم عراق همه ساله در مراسم اربعین همکاری می کنند و دامن زدن به این مسائل به نفع آمریکا و آل سعود است.

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تأکید بر اینکه بعید است که دست اندرکاران روزنامه شرق قدرت فهم و تحلیل اینگونه مسائل را نداشته باشند، تصریح کرد: اگر در مواردی وزارت ارشاد و هئیت نظارت بر مطبوعات که ترکیب آن معمولا دولتی است،عمل نکردند دستگاه قضائی بایدورود پیدا کند و در این خصوص جای تأمل و تردید نیست و بلافاصله باید اقدام شود و برخورد صورت بگیرد.

,

حسینی ادامه داد: اما متأسفانه تاکنون کاری انجام نشده و وقتی برخورد قاطع انجام نمی شود در آینده شاهد تکرار چنین مواردی خواهیم بود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم افزود:اگر به موقع واکنش نشان داده شود؛می تواند عامل باز دارنده باشد و دیگر نشریات بدانند که مطالب آنها زیر ذره بین است و نمی توانند هر گونه که خواستند به مسائل کشور ضربه بزنند.

,

وی بیان کرد: حال که رئیس قوه قضائیه در این زمینه ورود پیدا کرده است؛دستگاه قضایی هم هر چه سریعتر باید وارد شود.

,

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما علاوه بر جنگ اقتصادی در جنگ رسانه ای نیز قرار گرفته ایم اما خیلی نگران تحرکات بی بی سی،صدای آمریکا و رسانه های وابسته به عربستان نیسیتم.

,

حسینی در پایان با بیان اینکه برخی از رسانه ها در داخل کشور اگر در چهارچوب کلی نظام حرکت نکنند می توانند در این زمینه آثار منفی داشته باشند، خاطر نشان کرد:لذا توقع داریم با این گونه موارد برخورد جدی شود و جای تساهل و تسامح وجود ندارد؛ چرا که این اقدام اولین بار نیست و آخرین بار هم قطعا نخواهد بود و اگر مطالب روزنامه شرق را طی سال های گذشته مرور کنیم مشاهده می کنیم که داری چه مواضعی است که برای کشور زیان بار می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه