اخبار داغ

اصلاحات نمی‌تواند از روحانی شاکی باشد؛

این شراکت بهم زدنی نیست!

این شراکت بهم زدنی نیست!
اصلاحات در سود و زیان دولت روحانی شریک است و نمی‌تواند در جایگاه شاکی دولت تدبیر و امید را مورد بازخواست قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: اصلاح‌طلبان مدتی است می‌خواهند حساب خود را از دولت جدا و در شرایط فعلی با کابینه‌ی روحانی فاصله گذاری کنند. دلیلش هم مشخص است، نمی‌خواهند در ضرر و زیان دولت شریک باشند و راهبردی که در دهه هفتاد در تقابل با هاشمی اتخاذ کردند را می‌خواهند با روحانی تکرار کنند.

آنهایی که سابقه ذهنی خوبی دارند به‌خاطر می‌آورند که چپ‌ها با اینکه کرسی‌های قابل توجهی از دولت هاشمی را عهدهدار بودند یکی و دو سال مانده به انتخابات 76 بر طبل مخالفت با هاشمی کوبیدند و به عنوان جریان مخالف وضع موجودِ آن زمان، رای و نظر ملت را به‌خودشان جلب کردند.

حال اصلاح‌طلبان می‌خواهند به این تاکتیک برگردند، این را نه در خفا که در علن هم می‌گویند. محسن رهامی گفته است: "اصلاح‌طلبان در حال جدا کردن حساب خود از دولت هستند و این رویه به تدریج شکل گرفته است."

با اینکه در روی کار آمدن دولت روحانی بیشترین نقش را ایفا کردند و سهم قابل توجهی سِتادند و در موضوعات حیاتی مثل برجام پشتیبان فکری و رسانه‌ای دولت بودند اما می‌خواهند در افکار عمومی خود را مخالف دولت جا بزنند.

حسن روحانی به‌قول خودش آدم تازه به دوران رسیده‌ای نیست، در باور رئیس جمهور در شرایط فعلی که دولت دست تنهاست و شرایط سختی را تجربه می‌کند، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند سهم خود را جدا کنند. او این را در دیدار با اصلاح‌طلبان به آنها گوشزد کرد و گفت: "اصلاح‌طلبان متحد دولت نیستند شریک دولت‌اند."

بعد از این جلسه و این جمله که عملاً راه را بر اصلاح‌طلبان بست، برخی از پیاده نظام رسانه‌ای اصلاح‌طلبان به صغری و کبری بافتن روی آوردند. یکی نوشت؛ کابینه‌ی اصولگرا، آن دیگری نوشت؛ سهم اصلاح‌طلب کم است و ...

امروز اما یک اصلاح‌طلبِ دیگر حرف رئیس جمهور را تکرار کرد. عطریانفر در مصاحبه با ایرنا گفته؛ "ما نمیتوانیم اصلاح‌طلبان را در وضعیت فعلی کشور معاف بداریم. به قول آقای روحانی ما اصلاح‌طلبان نه تنها حامی دولت و شخص آقای روحانی بوده‌ایم بلکه شریک ایشان هم بوده‌ایم."

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به این راحتی نمی‌توانند از شراکت با روحانی خارج شوند، زندگی روحانی و اصلاح‌طلبان بهم گره خورده و اصلاح‌طلبان ناگزیر باید برای وضع موجود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه