اخبار داغ

کوهستک، بندری بکر با ساحل نقره‌ای در شرق هرمزگان+تصویر

کوهستک، بندری بکر با ساحل نقره‌ای در شرق هرمزگان+تصویر
قدمت بندر کوهستک به دوران زندیه و قاجاریه بر می گردد و دارای سواحل ماسه ای و نقره ای خاصی بوده که نظیر آن در کمتر جایی از دنیا می توان یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ یکی از شهر های دیدنی و جذاب هرمزگان که هر ساله در فصل های مختلف سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند بندر تاریخی کوهستک از توابع شهرستان سیریک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این بندر در 35 کیلومتری جنوب میناب واقع شده و از شرق به تپه کلات و از شمال به تپه کوه سیاه ختم می شود و از جمله بنادر معروف هرمزگان به شمار می آید که پاییز و زمستان های خوش آب و هوا و معتدلی دارد.

,

اهالی بندر کوهستک که با گویش های بلوچی و بندری صحبت می کنند با گرمی و صمیمیتی خاصی از گردشگران و توریست ها استقبال کرده و به صحبت با آنها می پردازند.

,

این بندر دارای سواحل ماسه ای و نقره ای خاصی بوده که نظیر آن در کمتر جایی از دنیا می توان یافت؛ غروب آفتاب در کنار ساحل آن دیده هر گردشگر و رهگذری را به خود جلب کرده و احساس آرامش عجیبی به انسان دست می دهد.

,

, ,

شهر ساحلی کوهستک با دارا بودن اسکله صیادی و تجاری، ساختمان های قدیمی، بوستان های تفریحی و رفاهی در مجاورت دریا شرایط مناسبی را برای شنا، بازی های آبی فراهم کرده و ساحل آن منطقه ای بکر برای رسیدن به آرامش روح و روان به دور از هیاهوهای دنیای امروزی است.

,

همجواری این شهر با دریا امکان ماهیگیری و دریانوردی را برای ساکنان این منطقه از سالیان کهن فراهم کرده و دریا دلان کوهستکی از دیرباز با روش های مختلف صیادی و قایق های خود به این حرفه روی آورده و فن و فوت آن را از آبا و اجداد خود فرا گرفته اند.

,

قدمت بندر کوهستک به دوران زندیه و قاجاریه بر می گردد و گورستان قدیمی، ساختمان قدیمی گمرک و قلعه کوهستک که دارای معماری بسیار زیبایی است از بناهای به جا مانده از دوران قاجاری می باشد.

,

, ,

درختان نخل، انبه، گارزنگی و گل های زینتی کاشته شده در خانه های مسکونی اهالی این منطقه منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز به دریا و ساحل بخشیده که در زیبایی و دل انگیز بودن این بندر برای گردشگران و مسافران شور و حالی متفاوت ایجاد کرده است.

,

بافت مسکونی این بندر دارای سبک ویژه ای بوده و در یک نقطه متمرکز شده و مصالح به کار رفته در ساخت منازل قدیمی خشت، گل، آهک و برخی دیگر آن برگ و تنه درخت خرما است که هنوز در جای جای این شهر تاریخی می توان مشاهده کرد.

,

در کوچه پس کوچه های این بندر صدای شادی کودکان به شوق بازی های محلی ﺩﺍﺭﺗﻮﭘﺎ، ﺩﺭﺍ، ﺭﻣﺎﺯﺍ، ﯾﮏ ﻗﻞ ﺩﻭﻗﻞ، ﺩﺍﺭﮐﻠﮑﺎ، ﺁﺯﺍﺩﺍ، ﺍﻧﺘﻼ پیچیده می شود؛ جوانان و نوجوان این شهر نیز علاقه زیادی به بازی فوتبال، والیبال و فوتسال و والیبال ساحلی دارند و در مسابقات شهرستانی و استانی دارای مقام های قهرمانی هستند.

,

, ,

مردمان این دیار با ﻗﻠﯿﻪ ﻣﺎﻫﯽ، ﻫﻮﺍﺭﯼ، چپاتی،ﺧﻮﺭﺷﺖ ﻣﻠﻤﻮﮎ ،ﻣﺎﻫﯽ ﮐﺒﺎﺏ، ماهی برشته، ﺑﺎﻻﺗﺎﺑﻪ، ﺧﺮﻣﺎ ﻭ ﺭﻭﻏﻦ ﭼﻨﮕﺎﻝ,، ﺣﻠﻮﺍ ﺩﺍﺭﯼ، ﺑﺮﯾﺠﯽ، ﭼﯿﺎﺗﯽ نان و روغن و هواری ماهی سوری و  با پخت ﻧﺎﻥ ها ﻭ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽﻫﺎ و حلوا های ﻣﺤﻠﯽ از مهمان های خود پذیرایی می کنند و شیرینی های مخصوص کوهستکی را به عنوان سوغات به میهمان های خود تقدیم می کنند.

,

این بندر تاریخی با دارا بودن جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر نمادی از وحدت به شمار می رود و برادران اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه