اخبار داغ

مدیر راه آهن تربت حیدریه مطرح کرد؛

ایستگاه راه آهن تربت حیدریه بزرگترین پایانه حمل بار ریلی سیمان صادراتی کشور

ایستگاه راه آهن تربت حیدریه بزرگترین پایانه حمل بار ریلی سیمان صادراتی کشور
مدیر راه آهن تربت حیدریه گفت: در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 140 هزار و 769 تن بار در این حوزه بارگیری و حمل شده و امروز ایستگاه راه آهن تربت حیدریه بعنوان بزرگترین پایانه حمل بار ریلی سیمان صادراتی کشور نیر بشمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خالقی نیا در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار داشت: ایستگاه راه آهن تربت حیدریه یکی از مهم ترین ایستگاه های اداره کل راه آهن شرق کشور است که نقش اساسی در حمل بار ریلی معادن سنگ آهن سنگان و حمل سیمان به کشورهای آسیای میانه از این منطقه را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: مدیر راه آهن تربت حیدریه گفت: در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 140 هزار و 769 تن بار در این حوزه بارگیری و حمل شده و امروز ایستگاه راه آهن تربت حیدریه بعنوان بزرگترین پایانه حمل بار ریلی سیمان صادراتی کشور نیر فعالیت می کند.

,

مدیر راه اهن تربت حیدریه بیان داشت: در سه ماه نخست امسال یک میلیون و 140 هزار و 769 تن بار در این حوزه حمل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 15 درصدی برخوردار است.

,

وی ادامه داد: تنوع بارگیری سیمان در ایستگاه بصورت مکانیزه و به سه روش و با کمترین نیرو انجام می شود که در نوع خود الگوئی برای سایر مراکز حمل و نقل ریلی کشور بشمار می رود

,

خالق نیا گفت: راه آهن شرق کشور بطول بیش از 1000کیلومتر ( اعم از خطوط اصلی و فرعی) از سال 84 راه اندازی شده که از منطقه دیزباد(ایستگاه کاشمر) شروع و تا بافق یزد ادامه دارد و دارای ببش از 40 ایستگاه می باشد که ایستگاه راه آهن تربت حیدریه یکی از مهمترین آنها است، یک خط نیز از تربت حیدریه به سمت افغانستان منشعب شده که تا سنگان خواف در حال بهره برداری است.

,

راه آهن شرق در سال ۱۳۸۴ با حدود هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری، در ۳ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و در واقع طویل ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.

,

اداره کل راه آهن شرق از مسیر بافق به مشهد به طول هزار کیلومتر یکی از سه ضلع مهم حمل و نقل ریلی مرکز کشور را تشکیل میدهد که علاوه بر جابجائی مسافران و زائران امام رضا(ع)، بعنوان یکی از مراکز مهم ریلی حمل و نقل واردات و صادرات کالا بشمار می رود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه