اخبار داغ

دستبرد دزدان معتاد به صندوق صدقات / برخورد جدی با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد

دستبرد دزدان معتاد به صندوق صدقات / برخورد جدی با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد
فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان بابیان اینکه سرقت از صندوق‌های صدقات یکی از آسیب‌ها و معضلاتی است که در جامعه به وجود آمده است، گفت: نیروی انتظامی استان کردستان با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد، برخورد جدی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مدتی است خالی کردن صندوق صدقات توسط افراد معتاد آن هم در روز روشن و در انظار عمومی به یک امر عادی تبدیل شده است که کمترین اثر منفی این کار بی اعتمادی مردم به صندوق های صدقات تعبیه شده در سطح شهر می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


معتادان با مفتول های سیمی به جان صندوق های صدقات می افتند و هر چه اسکناس در آن است بیرون می کشند و حتی وقاحت آنها به حدی رسیده است که این دستبردهایشان تنها مختص شبها نمی شود و در طول روز آن هم در برابر صدها عابر پیاده شاهد تعرض به صندوق های صدقات هستند و گویا بخش اندکی از کمک های مردمی به دست نهاد کمیته امداد خواهد رسید .

,
,


آری این روزها در سطح شهر سنندج با صحنه ی تأسف انگیزدزدی از صندوق های صدقات مواجه می شویم و بی باکانه این سرقت را انجام می دهند ولی جالب اینکه مردم نیز نسبت به این سرقت ها واکنش نشان نمی دهند شاید دلیلش بی تفاوتی اجتماعی است و شاید اینقدر این صحنه ها برایشان تکراری شده است که بی تفاوت شده اند .

,
,


آری معتادان امروز با شیوه های جدید ابزار را هنرمندانه داخل صندوق های صدقات پر پول از جمله صندوق های مساجد جامع شهر سنندج می کنند و چند لحظه بعد کلی اسکناس را در می آورند و منبع درآمد یک روزه خود را تأمین می کنند .

,
,

 

,

عابرین پیاده فقط نگاه می کنند!

, عابرین پیاده فقط نگاه می کنند!, عابرین پیاده فقط نگاه می کنند!,

 

,

این سارقان برای دزدی از صندوق های صدقات راه حل های متفاوتی دارند بعضی ها با برخورد خشن را می پسندند و با وسیله های مناسب بدنه صندوق صدقات را متلاشی و به پول داخل آن دسترسی پیدا می کنند و بعضی ها هم با استفاده از مفتول های سیمی و یا چسباندن آامس بر سر میله باریک نوک بلند را راحت از صندوق خارج می کنند و از هر 10 نفری که رد می شوند دو سه نفر به این صحنه توجه می کنند ولی متأسفانه کمتر کسی پیش می آید که از آنها فردی پیدا شود که به این اتفاق اعتراض کند ، البته کسانی هستند که نه تنها اعتراض نمی کنند و نمی گذرند بلکه می ایستند و تماشا می کنند که این راهزن موفق به بیرون آوردن پول می شود یا خیر!

,

 

,

 برخورد جدی با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد

,  برخورد جدی با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد,  برخورد جدی با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد,

 

,

سردار مسعود خرم نیا، فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان بابیان اینکه سرقت از صندوق‌های صدقات یکی از آسیب‌ها و معضلاتی است که در جامعه به وجود آمده است، گفت: نیروی انتظامی استان کردستان با سارقان صندوق صدقات کمیته امداد، برخورد جدی می‌کند.
 

,
,

وی افزود: در صورت مشاهده سرقت از صندوق‌های صدقه کمیته امداد، ضمن دستگیری سارق و تنظیم صورت‌جلسه، جهت انجام مراحل بعدی به مراجع قضایی تحویل و ارجاع داده می‌شود.
 

,
,

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: با توجه به پراکندگی صندوق صدقات در سطح معابر و خیابان‌های کردستان کنترل همه آنها سخت است ولی با این وجود، نیروی انتظامی تمامی تلاش خود را برای حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت این صندوق‌ها به کار می‌گیرد.
 

,
,

در ادامه محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه این نهاد وظیفه دارد صدقات و کمک‌های مردمی را به‌عنوان یک امانت به دست نیازمندان برساند، گفت: متأسفانه گاها شاهد سرقت از این صندوق‌ها هستیم که امید است با همکاری نیروی انتظامی و مردم این معضل از بین برود.
 

,
,

وی ضمن اشاره به اینکه این نهاد در زمینه ایمن‌سازی صدقات مردمی، تعدادی از صندوق‌ها را ضد سرقت کرده است، افزود: بهترین روش پرداخت صدقات، استفاده از روش‌های الکترونیکی و نوین است که از طریق شماره‌گیری کد  #۰۸۷*۸۸۷۷* صورت می‌گیرد.
 

,
,

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته مردم خیرخواه استان کردستان دو میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند و ۱۰۰ درصد آن برای کمک به نیازهای تحصیلی، درمان، ازدواج، کمک به ساخت مسکن و اشتغال نیازمندان این استان هزینه شد.
 
 
  انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه