اخبار داغ

نائب رئیس کمسیون بهداشت مجلس:

جمعیت هلال احمر می تواند چهره تابناک جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد/ افزایش گرایش مردم به هلال احمر

جمعیت هلال احمر می تواند چهره تابناک جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد/ افزایش گرایش مردم به هلال احمر
نائب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی تلاش می کند ایران را مخل امنیت نشان دهد،جمعیت هلال احمر می تواند با حرکت اساسی و پایه ای خود چهره تابناک جمهوری اسلامی را بهتر از گذشته به نمایش بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،سید مرتضی خاتمی نائب رئیس کمسیون بهداشت و نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمعیت هلال احمر استان زنجان با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان و اعضای شورای معاونین این جمعیت دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

در این جلسه، خاتمی اظهار داشت: ابعاد کاری جمعیت هلال احمر استان زنجان با حضور مدیریت جدید فعالیت های ارزشمندی را آغاز کرده است.

,

وی با بیان اینکه در ابعاد توان بخشی،درمانی و دارویی فعالیت های خوبی انجام شده است، افزود: کم و کسرهایی نیز در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با صحبت هایی که با ریاست جمعیت هلال احمر کشور انجام می شود،در زمینه تاسیس پایگاه های جدید و و امکانات برای این پایگاه ها گام های مطلوبی برداریم.

,

این مسئول با اشاره به نیاز مجموعه توان بخشی به زیرساخت های لازم، یادآور شد:پرسنل این مجموعه با سابقه و تعهد فعالیت می کنند.

,

, ,

نائب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برضرورت افزایش نیروی انسانی و تجهیزات هلال احمر استان تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی سرمایه هر سازمانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

خاتمی افزود: بخاطر همین، گرایش مردم به جمعیت هلال احمر روزبه روز افزون بوده و هرجا که نام هلال احمر است مردم به نیکی و تقرب بیشتری به این موضوع نگاه می کنند.

,

وی گفت: جمعیت هلال احمر رنگ و لعاب گرایشی ندارد و نوعا اقدامات این جمعیت بشردوستانه و در جهت آسایش و آرامش در جوامع کمک می کند.

,

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط حساس کشور تصریح کرد: استکبار جهانی و مجموعه ازنابش در منطقه تلاش می کنند ایران را بعنوان یک کشور مخل امنیت در منطقه نشان بدهند جمعیت هلال احمر می تواند با حرکت اساسی و پایه ای خود چهره تابناک جمهوری اسلامی را بهتر از گذشته به نمایش بگذارد.

,

خاتمی در ادامه سخنان خود با تقدیر و تشکر از مجموعه جمعیت هلال احمر استان، گفت: باید از توانمندی های جمعیت هلال احمر در کشور بیش از اینها استفاده شود که لازمه این کار ایجاد یک خط ارتباطی مستمر است و بنده خیلی خیلی مشتاق هستم در این زمینه کمک بکنم چرا که وظیفه نمایندگی بنده ایجاب می کند.

,

نایب رئیس کمسیون بهداشت در ادامه سخنان خود به فعالیت های چشمگیر جمعیت هلال احمر در حوزه درمانی، توانبخشی و دارویی اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه نیازها و تجهیزات زیرساختی مجموعه توانبخشی و تاسیس پایگاه های جدید امداد و نجات جاده ای و امکانات برای این پایگاهها با ملاقاتی که با ریاست جمعیت هلال احمر کشور خواهیم داشت بتوانیم برای تحقق این نیازها کمک کنیم .

,

خاتمی گفت: پرسنل باسابقه و متعهدی که در توانبخشی وجود دارد ما باید از نظر نیروی انسانی و تجهیزات کمک کنیم تا این عزیزان کار بسیار بزرگ و با ارزشی که انجام می دهند در ابعاد مختلف موفق تر باشند .

,

در ابتدای این نشست صمیمی شهرام میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اهداف جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر یکی از ارگان ها و نهادهای خدمات رسان در زمان حوادث و دیگر بلایا محسوب می شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با پیگیری های انجام گرفته ،اعتباری  برای بازسازی و بهسازی فضاهای موجود جمعیت به مبلغ 17 میلیارد و700 میلیون ریال  به استان زنجان اختصاص یافت .

,

, ,

میرزایی افزود: اعتبار اختصاص یافته به کارهای عمرانی این جمعیت را مرمت و تعمیرات فضای داخلی کتابخانه، تعمیرات اساسی فرهنگسرای هلال اجمله  طراحی واجرای جدید دکوراتیو سالن و سن فرهنگسرا، طراحی و اجرای سیستم صوتی و نورپردازی، مرمت و نوسازی اساسی کف و900صندلی، طراحی و مرمت سقف سالن فرهنگسرا  و بازسازی اساسی و طراحی جدید تاسیسات گرمایشی و سرمایشی فرهنگسرا برشمرد .

,

وی تصریح کرد: با اختصاص اعتبار، عملیات عمرانی این جمعیت بلافاصله آغاز شد ولی با توجه افزایش برخی از اقلام و تجهیزات و وسایل این جمعیت با کمبود اعتبارات مواجه شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه خدمت به بشریت ماموریت اصلی و فلسفه ذاتی تاسیس هلال احمر و صلیب سرخ است، افزود: هلال‌احمر تلاش می کند تا گام های موثری را در راستای ارایه خدمات به مردم در راستای اهداف بشردوستانه خود بردارد.

,

وی ارائه این خدمات توانبخشی در بخش های مختلف شامل ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی، بینایی سنجی و نظایر آن به آسیب دیدگان ناشی از حوادث، معلولین و افراد ناتوان و کم برخوردار ارائه می شود.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: تعرفه ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان دولتی است .

,

وی افزود: جمعیت هلال احمر براساس وظایف تعیین شده و در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه مندرج در اساسنامه خود اقدام به ارائه خدمات توانبخشی به نیازمندان می کند.

,

میرزایی افزود: اکنون حوزه معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در بخش های مختلف درمانگاه، توانبخشی و داروخانه به مراجعان خدمات ارائه می کند.

,

وی اضافه کرد: دربخش داروخانه در این شش ماه سال جاری 120 هزار نفر در قالب نسخه های بیمه و آزاد خدمات دریافت کردند و مراجعه کنندگان درمانگاه بالغ بر42 هزارنفر و مراکز توانبخی نیز 2000 نفر مراجعه کننده داشته و از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: در حوزه واکسیناسیون نیز طی این مدت یک هزارو 400 تزریق واکسن مننژیت در استان انجام شده است.

,

گفتنی است:  کتابخانه حضرت امام خمینی ( ره ) جمعیت هلال احمر و فرهنگسرای هلال بزرگترین مجموعه در سطح استان است که فضای مناسبی برای مطالعه همزمان جوانان در کتابخانه و سالن فرهنگسرای هلال ویژه برگزاری همایش، مراسم و اجتماعات کشوری دراستان می باشد .

,

نایب رئیس کمسیون نماینده بهداشت و نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی پس از این دیدار از کتابخانه بزرگ حضرت امام خمینی (ره)، فرهنگسرای هلال، داروخانه، درمانگاه و مجتمع توانبخشی شهید چمران  جمعیت هلال احمر استان زنجان بازدید کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه