اخبار داغ

معاون اداره کل ارشاد مازندران اعلام کرد؛

انتشار ۳۶۹ هزار جلد کتاب طی سال‌جاری در مازندران

انتشار ۳۶۹ هزار جلد کتاب طی سال‌جاری در مازندران
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شمارگان کتاب‌های منتشر شده را در نیمه نخست امسال 369 هزار جلد اعلام و گفت: اگر چه مازندران در زمینه باسوادی و انتشار کتاب و نشریه از استان‌های پیشرو و سرآمد کشور است؛ ولی در زمینه فضای کتابخانه‌ای کمبود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس زارع در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ گفت: هم اکنون 212 ناشر در مازندران فعالیت دارند.

وی افزود: در نیمه اول امسال 386 عنوان کتاب در این استان منتشر شد و در اختیار علاقه‌مندان علم و دانایی قرار گرفت.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: 361 عنوان از کتاب‌های منتشر شده، چاپ اول و تنها 15 عنوان چاپ مجدد بود.
 
زارع شمارگان کتاب‌های منتشر شده را 369 هزار جلد اعلام و عنوان کرد: بیشتر کتاب‌های منتشر شده در زمینه های دینی و کودک و نوجوان بوده است.
 
وی ادامه داد: مازندران دارای 113 کتابخانه عمومی با دو میلیون جلد کتاب و حدود 700 هزار عضو است.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران متذکر شد: اگر چه مازندران در زمینه باسوادی و انتشار کتاب و نشریه از استان‌های پیشرو و سرآمد کشور است؛ ولی در زمینه فضای کتابخانه‌ای کمبود دارد.
 
زارع گفت: سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی مازندران یک و شش دهم متر مربع است، در حالی که میانگین کشوری دو و نیم متر مربع و 6 دهم متر مربع بیشتر از مازندران است.
 
استان مازندران بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و با وجود زندگی 47 درصد آن‌ها در روستاها، بالاترین نرخ باسوادی کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه