اخبار داغ

تحولات میدانی استان ساحلی «الحدیده»؛

حمله گسترده شورشیان به مواضع رزمندگان انصارالله دفع شد+تصاویر

حمله گسترده شورشیان به مواضع رزمندگان انصارالله دفع شد+تصاویر
رزمندگان یمنی موفق شدند حمله گسترده شورشیان به مناطق ساحلی استان الحدیده را به‌طور کامل دفع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ هم‌زمان با درگیری گسترده بین رزمندگان یمنی با شورشیان وابسته به ائتلاف «عربی، غربی و صهیونیستی» در جبهه‌های داخلی و خارجی، صدها تن از مزدوران حمله گسترده‌ای را از روز گذشته علیه نیروهای انصارالله در محور شرقی حومه شهر ساحلی «الحدیده» آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شبکه خبری «المسیره نت» یمن اعلام کرد: صدها تن از شورشیان با پشتیبانی هوایی و دریایی، حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان در اطراف منطقه «کیلو 16» واقع در محور شرقی شهر ساحلی الحدیده آغاز کردند.

,

رزمندگان یمنی مستقر در منطقه باوجود حمله‌های شدید هوایی و دریایی ائتلاف در منطقه ماندند و در مقابل حملات ایستادگی کردند و توانستند بعد از حدود چهار ساعت درگیری گسترده، پیشروی مزدوران را در منطقه متوقف کنند.

,

سپس نیروهای یمنی در یک حمله معکوس توانستند شورشیان را از منطقه دور کنند و حدود 40 تن از آن‌ها را کشته و زخمی کنند و تعدادی از خودروهای نظامی آن‌ها را منهدم کنند.

,

از سوی دیگر هم‌زمان با حمله معکوس رزمندگان، یگان موشکی و توپخانه‌ای انصارالله مواضع شورشیان را در منطقه مورد هدف قراردادند و مسیرهای کمک‌رسانی آن‌ها را به‌طور کامل مسدود کردند و خسارت سنگینی را به آن‌ها وارد کردند.

,

منابع میدانی اعلام کردند: فرماندهان میدانی انصارالله به‌منظور شکست حمله‌های احتمالی شورشیان در روزهای آینده، چند گروه از رزمندگان موجود در استان‌های دیگر را به جبهه ساحلی الحدیده اعزام کرده‌اند.

,

بر اساس اطلاعات منتشرشده، رزمندگان یمنی در چهار ماه گذشته توانسته‌اند با دفع ده‌ها حمله، حدود 8 هزار تن از نظامیان ائتلاف و شورشیان وابسته به آن‌ها را کشته و هزاران تن دیگر را زخمی کنند.

,

رژیم‌های سعودی و اماراتی قصد دارند با اشغال کامل استان الحدیده، ارتباط نیروهای یمنی از پایتخت را با مناطق ساحلی به‌طور کامل مسدود کنند.

,

شورشیان با پشتیبانی هوایی و دریایی و مستشاری ائتلاف غربی، عربی و صهیونیستی در چهار ماه گذشته تنها موفق به اشغال حدود 20 درصد از استان، شامل مناطق غربی و جنوب غربی ازجمله «الخوخه، تحیتا، حیس، طائف و …» شده‌اند.

,

حدود 80 درصد از استان الحدیده شامل مناطق شمالی، مرکزی، شرقی و جنوبی ازجمله «شهر الحدیده، فرودگاه شهر، الدریهمی، بیت فقیه، مجیلس، جبلیه و …» تحت کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است.

,

انتهای پیام/المسیره نت

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه