اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور را بدهکار نظام سلطه می‌کند/ ارتباط با دنیا یا هضم در نظام ارتباطی کشورهای خاص؟

کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور را بدهکار نظام سلطه می‌کند/ ارتباط با دنیا یا هضم در نظام ارتباطی کشورهای خاص؟
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قوانین، معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌نوعی برنامه‌های نظام سلطه برای سلطه بیشتر بر بقیه کشورهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛برقراری ارتباط با دیگر کشورها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سیاست خارجه هر کشوری است برنامه‌ای که در راستای اهداف و بر اساس مبانی شکل می‌گیرد و نخبگان و مجریان کشور سعی دارند با حرکت در این مسیر رشد و تعالی کشور خود را رقم بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اما سؤال مهم اینجاست که ارتباط با دنیا طبق کدام اصول تعریف می‌شود و میزان دخالت‌های کشورها در امور یکدیگر تا کجا ادامه خواهد داشت.

,

مهم است که این مسئله موردبررسی قرار گیرد که آیا ارتباط با دنیا تحت لوای سیاست‌های زورگویانِ برخی کشورها صورت می‌گیرد یا نه در راستای رشد و نمو تمام بشریت؟

,

مطمئناً کشور ما نیز با این مسئله مهم طی سالیان متمادی درگیر بوده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به محوریت شعارهایی چون آزادی و استقلال اهمیت بیش‌تری یافته است.

,

متأسفانه در طول ۴۰ سال اخیر کشورهایی که معتقد بر برقراری ارتباط بر اساس نظام جنگل و زورگویی هستند تمام فشار خود را بر نظام جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند و سعی داشتند تا با فعالیت‌های ضد بشری خود حرکت در مسیر رشد را برای کشور سخت سازند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی:

, تحلیلگر مسائل سیاسی:,

کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور را بدهکار نظام سلطه می‌کند

, کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور را بدهکار نظام سلطه می‌کند, کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور را بدهکار نظام سلطه می‌کند,

در همین رابطه مجتبی صدیقی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ ضمن بیان اینکه آمریکایی‌ها تقریباً از سال ۹۱ هر چه در بحث تحریم‌ها توان داشته‌اند انجام دادند گفت: تحریم‌های صورت گرفته مسئله جدیدی نیست و نکته جدیدی هم ندارد و هدف آن بیشتر تأثیر روانی است.

, دیار آفتاب,

صدیقی نکته مهم این اتفاق را پیام آن برای کسانی که همچنان خیال می‌کنند مذاکره با آمریکایی‌ها و یا پذیرفتن محدودیت‌ها می‌تواند زمینه حل مسائل بین ایران و نظام استکباری باشد عنوان کرد و افزود: این‌یک پیام برای برخی سیاسیون داخلی دارد و آن اینکه شما fatf را در مجلس تصویب کردید و هر چیزی را که آمریکایی‌ها می‌خواستند انجام دادید ولی بازهم تحریم‌ها اعمال شد.

,

وی اینکه برخی هنوز هم خیال می‌کنند که با بعضی از ارتباطات با آمریکایی‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند را از روی ساده‌لوحی دانست و اظهار کرد: داستان پذیرش fatf یا کنوانسیون cft در مجلس هم از این جنس و نتیجه نشناختن پیچیدگی‌های رفتاری نظام سلطه است.

,

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: هیچ‌کدام از طرفداران fatf نمی‌توانند در یک جلسه کارشناسی و فنی با حضور منتقدین بیایند و بحث کنند و به‌صورت کارشناسی و دقیق ازنظر خود در رابطه با این معاهده دفاع کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه فرآیند آغازشده در مجلس در رابطه با این مطلب باید اصلاح شود اذعان داشت: قوانین، معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌نوعی برنامه‌های نظام سلطه برای سلطه بیشتر بر بقیه کشورهاست.

,

صدیقی افزود: در مسئله fatf تعداد کشورهایی که این معاهده را تصویب کردند و پذیرفته‌اند ۳۸ کشور بیشتر نیستند، البته بعضی از کشورها به‌صورت بخشی در حال اجرای آن هستند که بحث جدایی است اما اینکه برخی سعی دارند با القای مسئله ارتباط با دنیا به سمت FATF حرکت کنند مسئله بسیار اشتباهی است.

,

وی عنوان کرد: این‌که ما هضم در نظام بین‌الملل شویم یک بحث است و این‌که ارتباطات با دنیا داشته باشیم بحث دیگر، اگر قرار است ما در عرصه بین‌الملل اثرگذار باشیم، ارتباط ما با آمریکایی‌ها به نفع کشور خواهد بود یا با دیگر کشورهای متوسط؟

,

صدیقی یادآور شد: کشورهای متوسط همان‌هایی هستند که ما می‌توانیم به آن‌ها صادرات داشته و از یک جایگاه بالاتری با آن‌ها در حوزه فنی مراودات داشته باشیم که مطمئناً ازلحاظ اقتصادی به نفع ماست.

,

صدیقی ضمن بیان اینکه کشور متوسط دارای یک سبد رأی بالایی در سازمان ملل هستند خاطرنشان کرد: از طرفی ما هر کاری کنیم آمریکایی‌ها از ما راضی نخواهند شد و هر چه هم بیش‌تر وارد این فضا شویم خودمان را محدود می‌کنیم و بیشتر گرفتار می‌شویم. این‌ها واقعیت‌هایی است که خیلی‌ها یا نمی‌توانند بپذیرند یا سوادش را ندارند یا منافعشان این است که این وضعیت را ادامه بدهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه