اخبار داغ

موکب واقفان خیراندیش آذربایجان غربی در مرز مهران دایر شد/ توزیع روزانه ۱۰ هزار پُرس غذا برای زائران اربعین

موکب واقفان خیراندیش آذربایجان غربی در مرز مهران دایر شد/ توزیع روزانه ۱۰ هزار پُرس غذا برای زائران اربعین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: «موکب واقفان خیراندیش» که به عنوان بزرگترین موکب عزاداری از آذربایجان غربی اعزام شده، از امروز آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی، جمعیت عاشقان سعی در رساندن خود به عزاداری اربعین در جوار بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بسیاری از مسلمانان نیز با نیت کمک به زائران و اهمیت این موضوع در روایات که سفارش های زیادی هم برای آن شده سعی در خدمت به زوار به روش های گوناگون دارند.

,

هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی جمعیت بسیاری سعی در رساندن خود به کربلا دارند و گروهی نیز در هوای خدمت به زائران با برپایی موکب های گوناگون می خواهند رنج سفر را از همنوعان خود گرفته و به آنان خدمت کنند.

,

به همین بهانه خبرنگار اروم نیوز، گفت و گویی را در خصوص چگونگی فعالیت بزرگ ترین موکب خدمت رسانی به زائران اربعین استان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ترتیب داده که در زیر می خوانید.

,

حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: سفارش های بسیاری در اهمیت زیارت امام حسین(ع) در اربعین آن حضرت شده و تاریخ این زیارت به پس از ایام عاشورا و بازگشت اسرای کربلا بر می گردد و تا امروز هرساله شاهد حضور جمعیت عظیم دوستداران و محبان اهل بیت(ع) در ایام اربعین در کربلا هستیم.

,

وی، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر اساس وظایف سازمانی، افزون بر حفظ، احیا و آبادانی موقوفات مکلف بر نظارت و اجرای دقیق نیات واقفان است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، گفت: بر همین اساس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای سومین سال متوالی اقدام به برپایی موکب واقفان مرتبط با اطعام و پذیرایی از عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در طول سال و به ویژه اربعین کرده است.

,

حجت الاسلام جوانبخت، با اشاره به خدمات رسانی موکب با عنوان «واقفان خیراندیش» به زائران اربعین حسینی، ابراز کرد: موکب واقفان خیراندیش، با همت متولی موقوفه فتح الله خان سرتیپ در مرز مهران برپا شده است و از امروز ۲۸ مهرماه تا ۱۲ آبان به پذیرایی از زوار حسینی می پردازد.

,

وی، اضافه کرد: موکب واقفان خیراندیش استان آذربایجان غربی با تلاش ۹۰ نفر از خادمان حسینی که ۴۵ نفر اکیپ آشپزی و مابقی عوامل اجرایی از جمله توزیع غذاها و بسته بندی و شستشوی ظروف هستند، سعی در تسهیل سفر زائران دارد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، تصریح کرد: این موکب سعی دارد با توزیع روزانه ۵ هزار پرس نهار و ۵ هزار پرس شام، غذای گرم به دست زائرین اربعین حسینی برساند.

,

حجت الاسلام جوانبخت، با اشاره به هزینه های ریالی موکب واقفان خیراندیش آذربایجان غربی اضافه کرد: افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان از محل اجرای نیت واقفین برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه فتح الله خان سرتیپ و ۱۵۰ میلیون تومان از محل اجرای نیات واقفین شهرستان های ارومیه، خوی، نقده و تکاب تامین می شود.

,

وی، با اشاره به محل استقرار این موکب، بیان داشت: محل برپایی این موکب در شهر مرزی مهران بوده و «قدمگاه ابراهیم قتال» به عنوان محل استقرار موکب و نیز پخت و پز و اسکان خادمان تعیین شده است.

,

گفتنی است موکب واقفین خیراندیش آذربایجان غربی روز گذشته با بدرقه نماینده ولی فقیه در استان جهت استقرار در مرز مهران و برپایی موکب خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به مهران اعزام شد و از امروز فعالیت های خود را در جهت خدمت رسانی آغاز می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه