اخبار داغ

یک کارشناس تأکید کرد

لزوم انتخاب مدیری مستقل برای اصلاح سینما

لزوم انتخاب مدیری مستقل برای اصلاح سینما
این فعال رسانه‌ای گفت: نگاهی گذرا و سطحی به نوع چینش افراد در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد نشان از تغییرات عمیق شاخص‌های مدیران تصمیم‌گیر و انحرافی آشکار از مسیر قبلی صدور پروانه فیلم‌هاست که نتیجه آن فیلم‌های مجوز گرفته این روزهاست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیرحسین جوانشیر، کارشناس سینما در گفت وگو با کیهان گفت: اوضاع سینما در پنج سال اخیر گواه از انحرافی نرم با شیبی آرام در این بخش از فرهنگ و هنر است. انحرافی که از صدور مجوز اکران فیلم‌های مسئله‌دار گرفته تا نحوه اکران و پیام‌های غیراخلاقی و تابوشکن سریال‌های شبکه خانگی خودنمایی می‌کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 وی افزود: ورود پول‌های کثیف و شبهه‌ناک به عرصه سرمایه‌گذاری فیلم و سریال‌ها که همراه با ظهور یکشبه چهره‌های گمنام به‌اصطلاح تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار که با پرداخت‌ها و دستمزدهای کلان و غیرمتعارف و هدایت فیلم‌نامه‌های سفارشی و مشکوک با گرایشات تند سیاسی و یا غیراخلاقی که اکثرا پیام خوبی را به مخاطبانشان در جامعه نمی‌دهند و هدفی جز سیاه‌نمایی و تخریب پایه‌های فرهنگی جامعه هم ندارند از دیگر معضلات مشهود این روزهای سینماست.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای ادامه داد: نگاهی گذرا و سطحی به نوع چینش افراد در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد نشان از تغییرات عمیق شاخص‌های مدیران تصمیم‌گیر و انحرافی آشکار از مسیر قبلی صدور پروانه فیلم‌هاست که نتیجه آن فیلم‌های مجوز گرفته این روزهاست!
,
 
,
جوانشیر تصریح کرد: این مشکلات همه در سایه تصمیمات مدیرانی رقم خورده که یا مبنای انتخابشان فامیلی و یا سفارشی و سیاسی بوده است و بر طبق مشی و دستورات جریان حاکم در دولت اقدام به ریل‌گذاری و مهره‌چینی و تغییر مسیر می‌نمایند تا آثار تولیدی سینما را هم‌جهت اهداف سیاسی خود کنند اگر این جریان مدیریتی تا چند سال دیگر در سینمای کشور باقی بماند دیگر چیزی به نام معنویت و ارزش‌ها و مفاهیم دینی و انقلابی و خط قرمزهای ارزشی فرهنگی و عرفیمان در آثار سینمایی باقی نخواهد ماند و جریان غالب را شبیه سینمای کشورهای لیبرالی غربی همانند سینمای قبل از انقلاب و دوران فیلم‌فارسی تنزل خواهند داد!
,
 
,
این کارشناس با‌ اشاره به تغییر قریب‌الوقوع رئیس ‌سازمان سینمایی، تأکید کرد: بنابراین، در این مقطع حساس، انتخاب رئیس ‌سازمان سینمایی به عنوان عالی‌ترین مدیر سینمایی کشور می‌تواند بیشتر اثر منفی یا مثبت را بر سینمای ملی ایران بگذارد و انتظار همگان از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با جدیت در مقابل فشارهای اصلاح‌طلبان افراطی و شبه روشنفکران غربزده تسلیم نشده و ایستادگی کند و فردی ارزشی و انقلابی و دلسوز را بر مسند سازمان سینمایی نشاند و در عمل نشان دهد که در انتخابش مستقل و باتدبیر است.
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه