اخبار داغ

حال و هوای حسینی اصفهان؛ ۱۰روز مانده به اجتماع جهانی اربعین/ اصفهان در تب و تاب خدمت به زوار حسین(ع)

حال و هوای حسینی اصفهان؛ ۱۰روز مانده به اجتماع جهانی اربعین/ اصفهان در تب و تاب خدمت به زوار حسین(ع)
درحالی‌که کم تر از 10 روز به اربعین حسینی(ع) مانده، استان اصفهان در تب و تاب پیوستن به این اجتماع بزرگ جهانی است، عده ای در حال بستن ساک سفر برای پیاده روی بوده و عده ای دیگر در تدارک خدمت رسانی به زوار حسین(ع) هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛کربلا قبله دل هایی است که وجودشان پر از شور و شعور حسینی بوده و در دنیای طوفان زده امروز به دنبال کشتی نجاتی می گردند تا روح و جان خود را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند. در ارتباط با جایگاه با جایگاه والای این سرزمین رسول خدا (ص) می فرمایند: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مومن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد به همین دلیل است که مسافران به این ساحل آرامش روز به روز افزایش پیدا کرده در اربعین حسینی به اوج خود می رسد به گونه ای که به گفته غلامعلی زاهدی، مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تاکنون بیش از ۴۶ هزار اصفهانی در سامانه سماح ثبت‌ نام کرده‌اند وی تاکید می کند: متقاضیان سفر به عتبات عالیات برای دریافت ویزا باید فرایند ثبت‌ نام از طریق سامانه سماح را انجام دهند و با مراجعه به مراکز دارای مجوز نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه با واریز سریع هزینه ثبت‌ نام و ارائه زودهنگام مدارک به مراکز مجاز، معمولاً ظرف سه روز ویزای متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین صادر می‌شود، ادامه می دهد: هیچ گزارشی مبنی بر جعل ویزا در استان ارائه نشده است البته سازمان به محض گزارش چنین تخلفاتی، قطعاً از طریق مراجع قانونی اقدامات لازم را انجام خواهد کرد.

,

حقیقت این است که امام حسین (ع) هر چه داشته در راه خداوند بذل نموده و این حرکت حضرت در پیشگاه خداوند متعال دارای منزلت و جایگاه والایی است و هر حرکت و جوششی هم که در پی این حرکت حسینی (ع) شکل گیرد، دارای بهره و پاداش فراوان است؛ یعنی اگر ما یاد و خاطره امام حسین (ع) را زنده نگه داریم و یا اینکه به زائران آن حضرت خدمتی کنیم، خداوند در برابر کار مثل کاه ما برای ابی عبدالله (ع) پاداشی همچو کوه می‌دهد به همین دلیل است که حجت الاسلام ولی الله روان، مدیر فرهنگی اوقاف اصفهان می گوید: به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین براساس اعلام آمادگی آستان مقدس امامزادگان شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و جلگه وجرقویه سفلی امسال برای برپایی هشت موکب توسط آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم و ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع)  از ستاد عتبات عالیات مجوز لازم برای آنان جهت فعالیت در کشور عراق اخذ شده است.

,

هشت موکب برای پذیرایی عزاداران حسینی در مسیر کربلا مهیا شده است

, هشت موکب برای پذیرایی عزاداران حسینی در مسیر کربلا مهیا شده است, هشت موکب برای پذیرایی عزاداران حسینی در مسیر کربلا مهیا شده است,

وی در ادامه به نشانی موکب امامزادگان استان اصفهان در کشور عراق و برنامه های آنان اشاره کرد و می افزاید: موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در عمود 1124 کربلا  برپا می شود و در این موکب برنامه های فرهنگی، پذیرائی، چای و آب معدنی به زائران ارئه می شود در موکب امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) که در عمود 1431  کربلا خیابان شارع العباس برپا می شود نیز برنامه های فرهنگی به همراه خدمات پذیرائی، چای، آب معدنی به زائران ارائه می شود و  پزشک و پرستار نیز با حضور در این موکب به زائران خدمت رسانی می کنند.

,

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح می کند: موکب امامزاده بی بی زینب(س) یزدل آران و بیدگل در عمود 1662 کربلا برپا می شود و  برنامه های فرهنگی به همراه پذیرائی و توزیع آب معدنی در این موکب ارائه می شود همچنین موکب امامزاده عباس و سکینه خاتون(س) علی آباد آران و بیدگل نیز در عمود 1119 کربلا برپا می شود و در این موکب نیز برنامه های فرهنگی به همراه پذیرائی و توزیع آب معدنی انجام می شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه عنوان می کند: موکب امامزاده محمد(ع) نوش آباد نیز در عمود 285 روبروی موکب امام رضا(ع) برپا می شود و موکب امامزاده اسحاق(ع) جلگه وجرقویه سفلی نیز در کربلا خیابان میثم تمار برپا می شود و خدمات اسکان و پذیرائی نیز در این موکب به زائران ارائه می شود.

,

وی در ادامه اضافه می کند: موکب امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال نیز در کربلا شارع روضتین برپا می شود و خدمات اسکان، پذیرایی و خدماتی به زائران در این موکب ارائه می شود و موکب امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند کاشان نیز در کربلا شارع عباس مدرسه نظامیه برپا و به زائران خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی و فرهنگی و خدماتی در ایام اربعین ارائه می شود.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان می کند: هزینه های این موکب ها توسط خیرین و اعضای هیئت امنا تامین می شود.

,

حجت الاسلام روان تصریح می کند: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز از محل موقوفات منطبق و جذب کمک های مردمی با مشارکت و همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه استان های یزد و خوزستان با حضور در مرز چزابه و در موکب حضرت علی اکبر(ع) به زائران امام حسین(ع) از تاریخ 25 مهر ماه لغایت 15 آبان ماه خدمات ارائه می کند.

,

خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی ارائه می شود

, خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی ارائه می شود, خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی ارائه می شود,

سفر زیارتی اربعین با توجه به حجم بالای افراد شرکت کننده در آن نیازمند رعایت نکات بهداشتی و درمانی است که در این خصوص نیز رسول پرتویی، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت محیط اصفهان در ارتباط با فعالیت مأموران بهداشت محیط در مسیر کربلای حسینی یادآور می شود: این مأموران بر حسب تعداد نفرات موجود در هر موکب حضور خواهند یافت و تا بعد از مراسم اربعین حسینی نیز در آنجا حضور دارد.

,

وی ادامه می دهد: این افراد کنترل های لازم در مورد آب و مواد غذایی را به عمل می آورند و آموزش های مورد نیاز را در این خصوص به زائران خواهند داد.

,

17 تیم اورژانس آماده خدمت رسانی به زائران حسینی هستند

, 17 تیم اورژانس آماده خدمت رسانی به زائران حسینی هستند, 17 تیم اورژانس آماده خدمت رسانی به زائران حسینی هستند,

غفور راستین در ارتباط با آمادگی نیروها و تجهیزات اورژانس استان اصفهان برای بدرقه زائران اربعین حسینی، می گوید: اولین تیم نیروهای اورژانسی و پیش بیمارستانی در قالب هفت تیم دو نفره به مرز مشترک بین کرمانشاه و ایلام اعزام شدند.

,

وی ادامه می دهد: این هفت تیم از 17 تیم سهیمه استان اصفهان بوده که در صورت نیاز ده تیم دیگر نیز در محل استقرار خواهند یافت که منتظر ابلاغ وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم.

,

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان عنوان می کند: 20 نفر از نیروهای متخصص درمانی شامل پرستار، ماما، جراح، ارتوپد، طب اورژانس و پزشک عمومی به ایلام، اهواز و آبادان اعزام شده اند.

,

وی خاطرنشان می کند: کل مراکز بهداشت و درمان و پایگاه های بهداشت در سراسر استان در آماده باش کامل به سر می برند تا زائران حسینی اصفهان و زائران دیگر استان ها که مسیر استان ما را برای عزیمت به کربلا انتخاب کرده اند با آرامش خاطر سفر خود را پشت سر بگذارند.

,

آتش نشانی هم به پیشواز زائران اربعین  رفته است

, آتش نشانی هم به پیشواز زائران اربعین  رفته است, آتش نشانی هم به پیشواز زا, ئران اربعین  رفته است,

نیروهای آتش نشانی نیز آمادگی خود را با ارسال 3 دستگاه اطفاییه حریق و 18 آتش نشان عنوان کرده و بنا بر اعلام محمد شریعتی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان این نیروها با سرکشی به موکب های برپا شده در مسیر کربلای حسینی زمینه ایمنی و آرامش خاطر زائران را فراهم می آورند.

,

گرامیداشت و زنده نگه داشتن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است. از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران و مورخان شیعه و اهل سنت، مبنای تاریخی چنین بزرگداشتی، ورود اهل بیت به کربلا در اولین اربعین حسینی (سال 61 هجری) و دفن سرهای مطهر شهیدان بویژه سر مقدس امام حسین (ع) در کنار پیکرهای مطهر آنهاست که دلهای کربلایی به آنها گره می خورد.

,

گزارش از حبیب تدین

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه