اخبار داغ

نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس:

اجرای ساخت سد و بندها با اعتباری بیش از یک میلیارد در شهرستان فارسان

اجرای ساخت سد و بندها با اعتباری بیش از یک میلیارد در شهرستان فارسان
نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص جلوگیری از هدر رفتن روان‌آب‌ها منابع طبیعی سد و بند‌های با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در شهرستان فارسان اجراشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی کاظمی باباحیدر نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز درخصوص مشکلات آب شهرستان فارسان اظهار کرد: مشکل آب یکی از معضلات، مسائل و چالش‌های مهم کشور است، بنابراین می‌بایست روش‌هایی را جهت حفظ و نگهداری از این منابع ملی داشته باشیم و آبخیزداری را گسترش دهیم تا از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
 
,
وی در ادامه افزود: طی این چند سال دولت درخصوص آبخیزداری کارهای بسیار خوبی را انجام داده است و ما نیز در این استان شاهد انجام چندین پروژه در این زمینه بوده‌ایم و به انجام و ادامه پروژه‌ها مشتاق هستیم.
,
 
,
کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که به‌عنوان منابع و سفره‌های گسترده زیرزمینی ما محسوب می‌شود چشمه‌های روستای توریستی و گردشگری ده‌چشمه و چشمه‌های معروف پیرغار است که این چشمه‌ها هم در بحث شرب، کشاورزی و  گردشگری مؤثر بوده‌اند به همین خاطر تصمیم بر این شد که از هدر رفتن آب این چشمه‌ها و روان آب‌ها جلوگیری شود تا بتوانیم نفوذ آب را بیشتر کنیم.
,

نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخصوص جلوگیری از هدر رفتن روان‌آب‌ها منابع طبیعی پروژه‌هایی را انجام داده‌اند ازجمله آن‌ها اجرای سد و بندها در ارتفاعات مختلف که این سد و بندها تا 20 سدبند هم ادامه خواهند داشت و با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پروژه‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندساله برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی این طرح باهدف کنترل سیلاب‌های فصلی و مقابله با پیامد‌های ناشی از خشکسالی و کم‌آبی و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ روستای ده‌چشمه از توابع بخش مرکزی شهرستان فارسان در سه کیلومتری شهر فارسان و در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این روستا از غرب و جنوب به کوه کلک (کبود) محدود می‌شود. ارتفاع روستا از سطح در یا ۲۰۰۰ متر است و اقلیمی معتدل و خشک دارد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه