اخبار داغ

یک کارشناس حوزه صنعت مطرح کرد:

پست های‌وزارتی به نکاح عده‌ای درآمده است/ جابجایی شریعتمداری از وزارت "صمت" به "کار"نمود‌عینی قحط الرجال‌در‌دولت/ وقتی معادلات حزبی وزرا را تعیین می کند

پست های‌وزارتی به نکاح عده‌ای درآمده است/ جابجایی شریعتمداری از وزارت "صمت" به "کار"نمود‌عینی قحط الرجال‌در‌دولت/ وقتی معادلات حزبی وزرا را تعیین می کند
کارشناس حوزه صنعت گفت: فراکسیون اصلاح طلبان مجلس بعضا در انتخاب وزرا تاثیر بسزایی دارد و متاسفانه مخالفت دیگر نمایندگان به واسطه اقلیت بودن راه به جایی نمی برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس حوزه صنعت درباره معرفی محمد شریعتمداری به عنوان گزینه وزیر کار که طی چند روز گذشته از سمت وزارت صمت استعفا داد، به خبرنگار تیتریک، گفت: زمانیکه تیم مدیریتی توسط رئیس جمهور تعریف می شود، اگر یکی از اعضای این تیم تحت تاثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقطه ضعفی داشته باشد که برجسته شود، بر اساس یک قاعده در تمام ادوار ریاست جمهوری، سرتیم مدیریتی هیچگاه این شخص را از گردونه کار خارج نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کاظم بهاری با اشاره به اینکه اگر برای همیشه شخصی از کابینه کنار گذاشته شود نشان می دهد این انتخاب از همان ابتدا اشتباه بوده است، می گوید: مدیران کلان با انتقال یک وزیر به بخش دیگر درصدد هستند به زعم خود از تجربیات وی در بخش دیگری استفاده کنند.

,

متاسفانه با توجه به اینکه بعضا در مسائل مدیریتی قحط الرجال را شاهد هستیم، همین آقایان در ادوار گذشته ریاست جمهوری در کرسی های مختلف حضور داشتند و در واقع پست های وزارتی و مدیریتی به نکاح عده ای درآمده است.

,

اگر نخبه ای وجود داشته باشد نمی تواند وارد عرصه های مدیریتی وارد شود زیرا رابطه ها بر ضوابط و منابع حزبی به منافع ملت حاکم شده و ترجیح داده می شوند، البته آقای شریعتمداری با توجه به اینکه کاندید وزارت کار بود از سمت خود در وزارت صمت استعفا داد.

,

سوال اینجاست که در صورت معرفی وی به مجلس از طرف نمایندگان رای اعتماد بدست خواهد آورد؟ زیرا شریعتمداری تجربه کار بازرگانی داشته و به این دلیل در وزارت صمت به کار گرفته شد اما تجربه ای در زمینه وزارت کار ندارد و باید گفت سیاست بازی در روند معرفی وزرا وجود دارد.

,

فراکسیون اصلاح طلبان مجلس بعضا در انتخاب وزرا تاثیر بسزایی دارد و متاسفانه مخالفت دیگر نمایندگان به واسطه اقلیت بودن راه به جایی نمی برد، متاسفانه تمام ساز و کارها و فشار برای انتخاب وزرا به احزاب باز می گردد.

,

معادلات یک حزب می تواند در بدنه دولت یا مجلس وجود داشته باشد، همچنین موضع اخیر شریعتمداری درباره انتخابش برای وزارت کار با این مضمون که "امتحان خود را در صنعت پس نداده ایم" برای به حداقل رساندن جو روانی در اطراف خود بود تا بگوید مایلیم امور را به جوانان بسپاریم اما در واقعیت شاهد چنین چیزی نیستیم.

,

غالب کشورهای دنیا در بدنه دولت تعداد کمی نیروی مسن فعالیت دارند و جوانان به واسطه خلاقیت، قدرت ریسک و تلاش در پست های مهم به کار گرفته می شوند، اما در کشور ما معادن، صنعت، و ... در وضعیت خوبی بسر نمی برند و ما شاهدیم وزیری که از سمت خود در وزارت صمت استعفا داده است به عنوان گزینه اصلی برای وزارت کار معرفی می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه