اخبار داغ

پس از مدتها نسل کشی گسترده؛

میانمار از سوی اتحادیه اروپا تهدید به تحریم شد

میانمار از سوی اتحادیه اروپا تهدید به تحریم شد
اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر میانمار به نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم روهینگیا در ایالت راخین و دیگر اقلیت ها در ایالات کاچین و شان ادامه دهد با تحریم های تجاری مواجه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر میانمار به نقض گسترده حقوق بشر علیه مردم روهینگیا در ایالت راخین و دیگر اقلیت ها در ایالات کاچین و شان ادامه دهد با تحریم های تجاری مواجه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
اتحادیه اروپا آماده ارائه پشتیبانی لازم به میانمار برای رفع نگرانی های جامعه بین المللی است، اما اگر سایر کانال های همکاری به نتیجه نرسند، خروج از مزیت های تجاری محتمل است.
,
 
,
این هشدار پس از مأموریتِ نظارتی کارشناسان اتحادیه اروپا و سرویس اقدام خارجی اروپا بر میانمار از 28 تا 31 اکتبر صورت پذیرفت.
,
 
,
سسیلیا مالمستورم کمیساریای بازرگانی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: "تجارتِ درست انجام شده یک نیروی قدرتمند و سودمند است. از چند سال گذشته تاکنون، ما اطمینان خاطر داده ایم تا مزایای تجاری و دسترسی به بازار اتحادیه اروپا انگیزه ای برای ارتقاء حقوق اساسی بشر و حقوق کارگران باشد."
,
 
,
وی افزود: "در حال حاضر، ما انتظار داریم که میانمار به کمبودهای شدیدی که در این مأموریت نظارتی برجسته شده رسیدگی کند. اگر این کار را انجام ندهند، مقامات میانمار کشور خود را در مورد دسترسی به تعرفه آزاد در بازار اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار می دهند."
,
 
,
برنام "همه چیز جز اسلحه" (EBA) ثابت کرده که برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور حیاتی است. صادرات ترجیحی از میانمار به اتحادیه اروپا به شدت از 535 میلیون یورو در سال 2015 به 1.3 میلیارد یورو در سال 2017 افزایش یافته است.
,
 
,
اتحادیه اروپا در مورد استفاده نامتناسب از نیروهای نظامی و امنیتی میانمار علیه مردم روهینگیا به شدت اظهار نگرانی کرد.
,
 
,
از ماه آگوست سال 2017 تاکنون بیش از 720،000 روهینگیایی به دلیل خشونت از ایالت راخین فرار کرده اند. بازرسان سازمان ملل متحد گفتند که نسل کشی مردم روهینگیا ادامه دارد و هنوز 400،000 روهینگیایی تحت محدودیت ها و سرکوب های شدید در میانمار باقی مانده و زندگی می کنند.
,
 
,
پیشتر، آمریکا تحریم های هدفمندی را به فرماندهان نظامی میانمار و واحدهای ارتش تحمیل کرد. استرالیا نیز 5 ژنرال مسئول نقض حقوق بشر را تحریم کرد.
,
 
,
سازمان دیده بان حقوق بشر با بیان اینکه طرح بازگرداندن مردم روهینگیا به میانمار، پناهندگان را در شرایط سخت قرار می دهد، خواستار تعلیق فوری این طرح که از اواسط ماه نوامبر آغاز می شود، شد.
,
 
,
بیل فرلیک مدیر برنامه آوارگان دیده‌ بان حقوق بشر گفت: "دولت میانمار در مورد بازگرداندن مذاکره می کند، اما هیچ کاری در راستای آرام کردن ترس مردم روهینگیا از بازگشت به همان خشونت و ظلمی که از آن گریخته بودند، انجام نداده است."
,
 
,
وی افزود: "اگر بنگلادش در مورد طرح بازگرداندن جلوتر از سازمان ملل متحد پیش برود، به عنوان کشوری که میزبان پناهندگان روهینگیایی بوده، حسن نیت بین المللی را تلف خواهد کرد."
,
 
,
مقامات بنگلادش و میانمار پس از جلسه ی 31 اکتبر در داکا طرح بسیار دقیقی را برای آغاز بازگشت به کشور در اواسط ماه نوامبر اعلام کردند.
,
 
,
از لیست 8,032 نفری 2000 روهینگیایی برای اولین دور بازگشت به وطن انتخاب شده اند.
,
 
,
به نقل از nationmultimedia، در ماه ژوئن، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و برنامه توسعه سازمان ملل متحد، یادداشت تفاهمی را با میانمار مبنی بر تسهیل بازگرداندن پناهندگان امضا کردند.
, به نقل از nationmultimedia، , nationmultimedia,
 
,
مقامات بنگلادش و میانمار هنوز با آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در مورد داوطلبانه بودن این بازگشت برای پناهندگان روهینگیا رایزنی نکرده اند.
,
 
,
چارلز سانتیاگو نماینده مجلس مالزی با اشاره به اینکه هنوز میانمار برای مردم روهینگیا امن نیست، گفت که این طرح ضعیف است.
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی - تیتریک
, معصومه میرحسینی - تیتریک,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه