اخبار داغ

دشمن شناسی به روایت منصوری دامغانی

دشمن شناسی به روایت منصوری دامغانی
حجت الاسلام و المسلمین منصوری دامغانی در سلسله نشست‌های موسسه موعود به بحث دشمن شناسی زیارت عاشورا پرداخت. متن زیر بخش دوم از سخنان حجت الاسلام و المسلمین منصوری دامغانی است که تقدیم مخاطبین محترم می‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ، پیغمبر از مکه خارج می‌شوند، مکه تقریبا در میانه عربستان به سمت غرب است. مدینه شمال عربستان به سمت غرب است، یعنی مدینه به نسبت مکه، حالت شمالی دارد. کسی که می‌خواهد از مکه به مدینه برود، باید به سمت شمال حرکت کند. غار ثور در جنوب مکه قرار گرفته است، یعنی پیامبر به جای اینکه سمت شمال برود، به سمت جنوب حرکت می‌کند و سه روز در غار ثور معطل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

حرکت از مکه به سمت مدینه باید به منطقه شمالی برود. ولی به غار ثور در منطقطه جنوبی مکه می‌رود و سه روز در غار ثور معطل شدند. پیامبری که می گوید لادین لمن لا عهد له و اوفو باعقود، باید به عهدتون وفا کنید، به مردم می‌گوید تا بیایند، اما سه روز مردم را معطل می‌کند، بعد از این اتفاق هم پیامبر خدا باید به قبا تشریف می‌بردند ولی ده الی پانزده روز صبر می‌کند تا امیرالمومنین بیاید.

,

وقتی پیغمبر صبر می‌کند تا همراه با امیرالمومنین وارد شود، مسجد قبا را پایه‌گذاری می‌کنند، چه تحلیلی در میان مردم پیدا می‌شود؟ کسی که از مکه اخراج شده، پیغمبر است و پیغمبر با همراهش وارد می‌شوند و این اتفاق در حالی است که مردم تا کنون اصحاب پیغمبر را ندیده‌اند.

,

وقتی این اتفاق افتاد، معلوم شد که پیامبر نمی‌خواهد تا مردم مدینه وقتی هنوز صحابه و انصار را ندیده‌اند، با یک صحابی خاص دیده شود. قرآن می‌فرماید که یک نفر از مکه اخراج شد ولی دو نفر وارد غار شدند. این مسیر همان مسیری بود که تلاش داشت تا جایگاه ولایت و امامت را تصرف کند و با یک هدف گذاری خاص وارد جریانات سیاسی می‌شدند.

,

این خط وقتی پیامبر خدا از دنیا می‌رود و داستان خلافت اتفاق می‌افتد، روشن‌تر می‌شود، به خصوص با شهادت حضرت زهرا و زمانی که خلفا مستقر می‌شدند و منع حدیث رخ می‌دهد، کاملا این خط نفاق رسواتر می‌شود و داستان نمایان‌تر روی می‌دهد.‌

,

حدیث‌گویی به جایگاه حکومت آمد و عده دیگری مشغول حدیث‌گویی شدند، در حالی که همه به خصوص علوی‌ها منع حدیث شدند. کعب الاحبار و ابوهریره که اصالتا یهودی بودند، به عنوان مبلغ اسلام شناخته شدند. در منابع اهل سنت اختلاف است که کعب الاحبار و ابوهریره چه زمانی مسلمان شدند و خیلی به این افراد عنایت شود، در سال‌های آخر حیات پیامبر و بعد از فتح مکه وارد جرگه مسلمانان شدند.

,

ابوهریره بیش از شش هزار حدیث گفته است. مگر چقدر پیامبر را درک کرده و در نزدیک به دو یا سه سال این همه حدیث از پیامبر نقل می‌کند. علی علیه السلام نزدیک به 600 حدیث نقل کرده است ولی این جریان دست به دامان احادیث جعلی می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه