اخبار داغ

کارشناس تاریخ:

مردم تجربه عینی کسب کردند که دشمن قابل اعتماد نیست

مردم تجربه عینی کسب کردند که دشمن قابل اعتماد نیست
کارشناس و معاون پژوهش موسسه راهبردی بعثت گفت:اگر مردم بصیرت زیادی در وقایع و اتفاقات مختلف داشته باشند مثل سال 88 فتنه، هجمه‌ها و اتفاقات مختلف نمی‌تواند کاری از پیش ببر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن محمدی کارشناس و معاون پژوهش موسسه راهبردی بعثت در مصاحبه با خبرنگار انقلاب نیوز با اشاره به وقایع صورت گرفته پیرامون شرایط اقتصادی کشور گفت: اگر مردم بصیرت زیادی در وقایع و اتفاقات مختلف داشته باشند مثل سال 88 فتنه، هجمه‌ها و اتفاقات مختلف نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار انقلاب نیوز,

وی افزود: به نظر بنده بهترین و درست‌ترین کار افزایش بصیرت مردم است و الان نیز بهترین فرصت می‌باشد که مردم یک تجربه نافرجامی از برجام دیده‌اند. حالا هرچند هم از نظر سیاسی  یا اقتصادی دستاوردی نداشت اما از نظر فرهنگ سیاسی برای ما دستاورد بسیار بزرگی داشت و آن هم بصیرت مردم و شناخت مردم نسبت به دشمن و توطئه‌های آن افزایش یافت.

,

کارشناس تاریخ اظهار داشت: مردم واقعا تجربه عینی کسب کردند که دشمن قابل اعتماد نیست و با یک دید منفی و تردید به دشمن نگاه می‌کنند. الان فضا بسیار خوب است که بگویم مردم دیدید که دشمن در برجام چطور بدعهدی کرد درحالی که ما بسیار پایبند به برجام بودیم. حالا وقتی که دشمن به تعهد قبلی خود پایبند نبوده چطور می‌خواهیم اعتماد کنیم که دشمن در قرارداد دیگر پایبند به تعهداتش خواهد بود؟

,

وی با اشاره به سخنان روحانی در سازمان ملل عنوان کرد: فکر می‌کنم که جملاتی که آقای روحانی در سازمان ملل گفتند مضامین خوبی داشت؛ «تعهد در برابر تعهد، تهدید در مقابل تهدید» ما تعهدی از طرف دشمن نمی‌بینیم حالا چه لزومی دارد که ما یک طرفه پایبند به تعهدات باشیم؟

,

 محمدی ادامه داد: آسیبی که وجود دارد، این است که شاید مردم به خاطر مسائل اقتصادی و معیشتی به سمت منافع خودشان بروند و از مسائل بصیرتی و اعتماد نکردن به دشمن خسته شوند و تصمیمی بگیرند که دولتمردان بروند و قرارداد را امضا کنند تا وضعیت بهتر شود.

,

وی در پایان پیرامون آسیب‌ها هشدار داد: باید مراقب این آسیب باشیم که دوباره مثل قضیه انتخابات نشود که بعضی اوقات معیشت مردم را به مسائل بین‌الملل گره بزنند. جریان انقلابی باید گره‌هایی را پیدا کند که بین مسائل معیشتی و مسائل بین‌المللی ایجاد می‌شود و مراقب آنها باشد. نباید بگذاریم مثل دفعه قبل عده‌ای معیشت مردم را به مسائل بین‌المللی گره بزنند و بدون هیچ ضمانتی قراردادی را امضا کنند و بعد بدون دستاوردی از قرارداد قبلی یک قرارداد جدیدی وارد کنند و بخواهند دوباره این را امضا کنند. انقلابیون باید به مردم بصیرت دهند که هزینه سازش بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه