اخبار داغ

گفتگو با یک استاد دانشگاه نمونه بسیجی:

موفقیت های زندگی ام را مدیون بسیج هستم/جای فرهنگ بسیجی در کلاس های درس خالی است

موفقیت های زندگی ام را مدیون بسیج هستم/جای فرهنگ بسیجی در کلاس های درس خالی است
یک بسیجی نخبه دلواری گفت: کار بسیج فقط کار نظامی نیست بلکه بسیج آماده است تا هر موقع و هرکجا لازم باشد که ارزشهای اسلامی حمایت شود قد علم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس،  فاضل کریمی مدرس دانشگاه های دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه فنی حرفه ای  استان بوشهر، یکی  از بسیجیان نمونه بخش دلواراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

کریمی در تشریح سوابق بسیجی خود گفت: بنده هم در پایگاه روستایی و هم عضو بسیج آموزش و پرورش عضویت و و افتخار می کنم قبل از اینکه یک معلم و مدرس دانشگاه باشم یک بسیجی هستم.

, .,

وی با تاکید بر اینکه تا آخرین قطره خون خودم را یک سرباز ولایت می دانم و همیشه مطیع و فرمانبردار رهبری هستم، گفت: از همان دوران اول انقلاب ما همگام با سایر ملت بسیجی حرکت کرده ایم و خودمان را در مسیر ولایت می دانیم.

, .,

این استاد دانشگاه بیان داشت: بنده معتقدم مردم ایران قبل از پیروزی انقلاب هم بسیج کردند تا انقلاب را به پیروزی برسانند و در تمام شهرها و روستاها مردم به فرمان امام خمینی (ره) بدون هیچ سازماندهی رسمی بطور خودجوش برای نابودی رژیم شاه و پیروزی انقلاب دست به دست هم دادند و کارها را برنامه ریزی کردند.

, .,

این بسیجی گفت: در شب اول پیروزی انقلاب بنده به همراه تعدادی از جوانان روستای حسن آباد دور هم جمع شدیم و یک هسته ای برای نگهبانی و پاسداری از منطقه تشکیل دادیم و اکیپ هایی را سازماندهی کردیم که تردد خودروها را کنترل می کردند و همه اینها بدون هیچ اسلحه و مهماتی انجام می شد.

, .,

آزادی افزود: به همراه  تعدادی از جوانان با چوب دستی  اطراف شهر خودمان را نگهبانی می دادیم و با وصف اینکه هیچ اسلحه ای نداشتیم ایست و بازرسی برپا می کردیم. به یکی از دوستان بسیجی می گفتیم شما دور از ما پشت یک سنگر یک چوب دستی را زیر لباست به حالت هجومی مانند اسلحه نگه دار تا فکر کنند، شما تیرانداز و پوشش مسلح ما هستی. به این می گویند بسیج که با دست خالی و دلی پر از ایمان به کار خود ادامه می داد.

, .,

این بسیجی فرهنگی با یادآوری خاطره ای بیان کرد: در اول انقلاب گردنه چهارزبر توسط افراد مسلح ضدانقلاب و اشرار مسدود شده بود. حتی جاده را سنگ چینی کرده بودند و اجازه تردد خودرو ها را نمی دادند و برای کمک به روستای ما (حسن آباد) آمدند. تعداد 20 نفر از جوانان روستا با خودرو خاور مرحوم آزادی ( شهید محمد علی دلواری ) بدون اسلحه و مهمات به طرف گردنه یورش بردیم و عناصر ضدانقلاب با دیدن شجاعت جوانان پا به فرار گذاشتند و  گردنه بدست جوانان غیور بسیجی آزاد شد. البته چندین نفر از بزرگان با یک یا دو اسلحه برنو جلو دار ما بودند ولی بقیه اسلحه نداشتند.

, .,

  وی تصریح کرد: هیچ کس ما را سازماندهی نکرده بودند و جوانان خودجوش خود را موظف به اجرای فرامین امام(ره) و  دفاع از مرز و بوم و مقابله با زورگویان دانستند. این بسیج هم تداوم آن حرکت  مردمی است که هم در پیروزی انقلاب نقش داشتند و هم در  حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی چه در زمان جنگ و چه بعد از جنگ.

, .,

این استاد بسیجی اظهار داشت: فلسفه وجودی بسیج یک امری است که در اسلام مورد توجه قرار گرفته است؛ پیامبراسلام(ص) در همان ابتدای نهضت خود، اگر مشکلی برای اسلام و انقلاب اسلامی پیش می آمد به مردم اعلام می کردند و تمام توده مردم در خدمت  پیامبر بودند. پس اگر به طور ریشه ای بخواهیم بررسی بکنیم  ریشه بسیج در صدر اسلام بوده است و  فرمانده بسیج هم پیامبر (ص) بوده اند.

, (, .,

 کریمی با اشاره به اینکه با کمک خداوند و عنایت ویژه امام زمان (عج) در طول 8 سال دفاع مقدس بسیج  توانست نقش خود را بطور مفید نشان دهد، اظهار کرد: در سال 59 که جنگ تحمیلی شروع شد بسیج نقش خودش را بطور تمام و کمال اعمال کرد. نیروهای بسیجی  به جبهه های حق علیه باطل روی آوردند و داوطلبانه به جنگ با دشمنان کافر و ایادی استکبار رفتند و توانستند در کنار سایر نیروهای مسلح نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشته باشند.

, ) , .,

وی تصریح کرد: کار بسیج فقط کار نظامی نیست بلکه بسیج آماده است تا هر موقع و هرکجا لازم باشد که ارزشهای اسلامی حمایت شود قد علم کند و از ارزش ها دفاع کند. حالا این دفاع جنبه نظامی یا اقتصادی داشته باشد یا فرهنگی، بسیج آماده است که تحت فرمان ولایت فقیه که ادامه دهنده راه انبیاء، اولیاء و امامت است، نقش آفرینی کند.

, .,

این استاد بسیجی دانشگاه با اشاره به مخالفت های برخی گروه های داخلی و خارجی با بکارگیری بسیج در مشکلات کشور اظهار داشت: این سنگ پراکنی ها به طرف بسیج تازگی ندارد و در صدر اسلام هم این مشکلات وجو داشته است. زمانیکه نهضت پیامبر در حال پیشرفت بود، منافقین برای مبارزه با انقلاب پیامبر بیکار ننشستند و برنامه ریزی کردند و آمدند مسجد ضرار  را  در کنار مسجد پیامب ساختند. آن مسجد فقط عنوانش مسجد بود اما می خواستند خانه جاسوسی درست بکنند که پیامبر با الهام از عنایات خداوندی دستور داد که آن مسجد را ویران کنند زیرا می دانست که این مسجد برای عبادت نیست، بلکه برای مبارزه به انقلاب پیامبر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه