اخبار داغ

روحانی در ورزشگاه تختی شاهرود:

اگر ایران نتواند نفت صادر کند، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد/ از نظر دولت تمامی مسائل مرتبط با انتقال آب دریای خزر حل شده است

اگر ایران نتواند نفت صادر کند، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد/ از نظر دولت تمامی مسائل مرتبط با انتقال آب دریای خزر حل شده است
رئیس‌جمهور ایران در شاهرود ضمن تهدید دوباره آمریکا در خصوص تحریم نفتی گفت: اگر ایران نتواند نفت صادر کند، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران پیش از ظهر امروز با حضور در ورزشگاه تختی شاهرود با مردم استان دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روحانی در ابتدای سخنان خود با بیان این که ملت ایران پیروز نهایی نبرد با آمریکا خواهد بود در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و اگر چنین اقدامی صورت بگیرد، نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

,

وی با تصریح بر این که نیروهای مسلح ما امنیت را در سراسر منطقه برقرار کرده‌اند گفت: رهبری، ارکان نظام و نیروهای مسلح ما فقط برای ایران امنیت به ارمغان نیاورده‌اند؛ ارکان نظام ما برای امنیت سوریه، عراق و لبنان کوشیده‌اند و امروز هم تلاش می‌کنند تا در عرصه‌های سیاسی و نظامی به مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزین آل سعود کمک کنند.

,

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد: آمریکا و متجاوزین آل سعود شکست خواهد خورد.

,

وی با اشاره به این که ملت ایران در این مقطع از مبارزه چهل‌ساله خود با دشمن ظالم و ستمگری به نام آمریکا به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته است گفت: ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت که لبخند بر لبان دشمنان نقش ببند.

,

وی افزود: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود اما موفق نشد، آن‌ها به دنبال تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان بودند اما باز هم موفق نشدند.

,

رئیس‌جمهور ایران با با بیان این که ما ایرانِ قدرتمندتر از گذشته را می‌سازیم گفت: ما نخواهیم گذاشت که دشمنان، ایران را به شکست بکشانند، ایران سرزمین مقدس مولا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، سرزمین ولی‌عصر(عج) و سرزمین قرآن و مردانگی و ایستادگی است.

,

روحانی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بودجه سال آتی و اعلام این خبر که لایحه بودجه در روز 25 آذرماه به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود، با اشاره به این که بودجه عمومی سال آینده 434 هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: حقوق تمامی کارمندان و بازنشستگان را در سال آینده 20 درصد افزایش خواهیم داد.

,

وی سپس به مسأله مهم تأمین آب سمنان پرداخت و با تأیید قاطعانه ضرورت اجرای این پروژه اظهار داشت: ما نیاز داریم که بخشی از آب موردنیاز کشور را از جنوب و بخشی را از دریای خزر تأمین کنیم.

,

رئیس‌جمهور ایران با تأکید بر این که تمامی نکات زیست‌محیطی مربوط به انتقال آب دریای خزر مدنظر قرار خواهد گرفت گفت: به واسطه این انتقال، مردم استان‌های دیگر به زحمت نخواهند افتاد و محیط‌زیست نیز به خطر نمی‌افتد.

,

روحانی با ملی توصیف کردن مسأله تأمین آب گفت: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد برای انتقال آب دریای خزر اقدام کند، دولت از فردا آماده است تا در کوتاه‌ترین زمان، تمامی مجوزهای لازم را صادر کند و از نظر دولت تمامی مشکلات مربوط به انتقال آب دریای خزر حل شده است.

,

وی در ادامه با اذعان به این که از روند اجرای وعده‌هایمان در سفر پیشین به استان عقب هستیم تأکید کرد: این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

,

رئیس‌جمهور ایران افزود: به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم که اعتبارات لازم را برای عمل به وعده‌های سفر پیشین تأمین کند.

,

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرودگاه شاهرود گفت: این فرودگاه از فردا بین‌المللی خواهد بود.

,

آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در سخنانی صریح گفت: آقای رئیس‌جمهور مردم آب می‌خواهند؛ مشکل ویژه استان کمبود آب است، اگر آب باشد کار هست و اگر کار باشد نان هست.

,

شاهچراغی افزود: کویری‌ها همیشه تشنه‌ هستند؛ ما هم تشنه‌ایم؛ مردم انتظار دارند که رئیس‌جمهور شخصا وارد میدان شود.

,

شایان ذکر است رئیس‌جمهور تا ساعاتی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان حاضر خواهد شد تا ضمن استماع دیدگاه‌های دانشجویان، به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه