اخبار داغ

انتقاد نماینده ولی فقیه از دستگاه‎های نظارتی استان

گرانی و کم‌فروشی بیداد می‌کند؛ عملی نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار لرستان

گرانی و کم‌فروشی بیداد می‌کند؛ عملی نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار لرستان
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه یکی از مشکلات عملی نشدن مصوبات تنظیم بازار است گفت: قیمت‌های تعیین‌شده هرگز عملی نمی‌شود و کم‌فروشی بیداد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته بابیان اینکه تقوا این است که انسان خود را در محضر خدای متعال ببیند اظهار داشت: امیدواریم از گناه دوری‌کنیم و تقوای الهی را برای ذخیره آخرت توشه برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو عنوان کرد: این روز را به دانشجویان عزیز تبریک عرض کرده و 16 آذر را گرامی می‌داریم.

,

 

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: علت نام‌گذاری این روزبه 65 سال قبل برمی‌گردد، 16 آذر به خاطر شهادت سه دانشجوی عزیزی که به شهادت رسیدند نام‌گذاری شده است، این سه دانشجو در برابر معاون رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که به ایران سفرکرده بود اعتراض کردند که به شهادت رسیدند و از همان زمان جنبش دانشجویی در ایران شکل گرفت.

,

 

,

وی بابیان اینکه امروز جنبش دانشجویی در ایران 65 سال سابقه دارد افزود: هدف از جنبش دانشجویی حرکت جوانان برای اصلاح وضعیت کشور، جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست‌های کلان، ایستادگی در برابر استکبار و استبداد بود لذا یکی از مشخصه‌های اصلی جنش دانشجویی استکبارستیزی است.

,

 

,

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری روز 16 آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکایی، ضد استکبار و ضد استبداد است؛ 16 آذر یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است و امروز ما نیازمند جنبش دانشجویی ضدآمریکایی هستیم.

,

 

,

وی بابیان اینکه امروز نیز دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش‌آفرینی کنند گفت: امروز نیز دانشجویان باید پیشتاز در مبارزه با آمریکا باشند و در ضد استکبار و ضد استعماری بودن پیشگام باشند؛ جنبش دانشجویی امروز یک جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارد چراکه این قشر جوان ما با صراحت، قاطعیت و بدون چشم‌داشتی حق‌طلبی و عدلت خواهی خود را دنبال می‌کنند.

,

 

,

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امروز حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود خاطرنشان کرد: باید دانشجویان از مسئولان بخواهند که پاسخگو باشند که این جلوی خودکامگی‌ها، انحراف و ضایع شدن حقوق ملت را می‌گیرد؛ باید دانشجویان مطالبه گر باشند و امروز جنبش دانشجویی باید به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد و روحیه انقلابی را در جامعه تزریق کند.

,

 

,

وی بابیان اینکه باید به دنبال افزایش بصیرت و بالا بردن سطح آگاهی جامعه بود اظهار داشت: امروز جنبش دانشجویی باید عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کند تا این جنبش سالم وزنده باقی بماند.

,

 

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: اگر جنبش دانشجویی بخواهد زنده، سالم و نقش‌آفرین باشد باید در برابر استکبار، استبداد، فساد، انحراف و ناحقی‌ها ایستادگی کند؛ مقام معظم رهبری می‌فرماید جنبش دانشجویی موتور محرک برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، اگر انقلاب اسلامی مراحلی دارد و آخرین مرحله رسیدن به تمدن اسلامی است جنبش دانشجویی موتور محرک برای رسیدن به نقطه اعلا است.

,

 

,

وی به مسئله نماز اشاره کرد و افزود: مسئله نماز و جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست، در اسلام هیچ‌چیزی به‌اندازه نماز بااهمیت نیست چراکه نماز ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است، مقام معظم رهبری در پیامی به لزوم توجه به ادای صحیح نماز و توجه به جنبه تربیتی نماز اشاره کرد که این آثار تربیتی نماز برای نسل جوان است و در این رابطه مسئولیت خانواده‌ها، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها بسیار سنگین است.

,

 

,

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: باید نماز را به‌گونه‌ای ترویج کنیم که اثر تربیت آن را در نسل جوان ببینیم؛ آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌دهند که می‌توان به برپایی نماز در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد که صلابت جامعه ما به این بستگی دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه باید به نماز جمعه اهمیت دهیم گفت: چیزی که وجود ما را می‌سازد و ما را به خدا نزدیک می‌کند همین نماز استکه باید به برپایی نماز توجه داشته باشیم.

,

 

,

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه این روزها شاهد فضاسازی سران کاخ سفید علیه ایران اسلامی هستم خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایران آزمایش موشکی جدید انجام داده که این آزمایش ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت است و رئیس‌جمهور آمریکا نیز به‌گونه‌ای دیگر مطرح کرد و فضاسازی شدیدی کردند و در این میان اروپائیان سو استفاده کردند؛ اروپایی‌هایی که درزمینهٔ برجام بدهکار ایران هستند و برای توجیه بدهی هشت‌ماهه‌شان فضاسازی کردند و می‌گویند کارهایی که ایران انجام می‌دهد ناقض قطعنامه است، ولی جای این سخن است که شما کی خواستید با ایران همکاری کنید که الآن داشته باشید.

,

 

,

وی عنوان کرد: بدعهدی‌ها، ناجوانمردی و عهدشکنی‌های آن‌ها برای ما بس است و اعلام می‌کنیم فعالیت‌های موشکی ایران هرگز قابل‌مذاکره نیست؛ فعالیت موشکی ضامن امنیت کشور ما است و این فعالیت موشکی خار چشم دشمنان ما است.

,

 

,

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه همین فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای آن‌ها را وادار به  تعظیم در برابر ایران کرده است افزود: امروز ما در برابر دو سیاست غلط قرار داریم که یکی سیاست خصمانه آمریکا و دوم سیاست مزورانه اروپایی‌ها است که از مسئولان می‌خواهیم در برابر این دو سیاست غلط آمریکا و اروپا فعالیت دیپلماسی انقلابی داشته باشند؛ دیگر مسئله سازش و امثال این‌ها فایده ندارد و باید با آن‌ها مانند خودشان برخورد کرد.

,

 

,

وی با اشاره به مسئله گرانی گفت: گرانی‌ها سرسام‌آور است و امروز شهر خرم‌آباد ازجمله شهرهای گران کشور است، یک گرانی تحت تأثیر مسائل کلان کشور و دیگری گرانی کاذب و غیرمنطقی است که این گرانی هیچ ریشه ندارد.

,

 

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: قیمت‌های تعیین‌شده هرگز عملی نمی‌شود و کم‌فروشی بیداد می‌کند، به نظر می‌رسد مشکل اساسی عدم نظارت و بازرسی میدانی است و یکی از مشکلات این است که مصوبات تنظیم بازار عملی نمی‌شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: جلسات تنظیم بازار تشکیل می‌شود اما سؤال است که چقدر از مصوبات اجرایی شده و ثمره‌اش چیست و چرا مردم این ثمرات را احساس نمی‌کنند، چرا مسئولان همت نمی‌کنند و گرانی‌هایی که دست خودشان است و را جلوگیری نمی‌کنند.

,

 

,

آیت‌الله میرعمادی اظهار داشت: این گرانی نشان می‌دهد که نظارت میدانی نیست و نظارت تشریفاتی و اینکه حضور داریم کافی نیست و نیاز است دستگاه‌های نظارتی به‌صورت جدی ورود کنند که حداقل مردم ببینند؛ از مسئولان می‌خواهیم نسبت به این موضوع حساس باشند و با جدیت تمام ورود کنند تا مردم بتوانند بدون دغدغه مشکلاتشان را حل کنند و شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه