اخبار داغ

دولت یارانه پردرآمدها را حذف کند

دولت یارانه پردرآمدها را حذف کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت یارانه نقدی ۴ دهک بالای جامعه را حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت یارانه به همه دهک‌های جامعه دلیل منطقی ندارد،گفت: سوالی که پیش می‌آید این است پرداخت یارانه به همه دهک‌ها از سوی دولت چه معنی دارد؟ با چه منطق حقوقی این کار انجام می‌شود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: پرداخت ماهانه 45 هزار و پانصد تومان به دهک‌های بالای جامعه هیچ تاثیری در زندگی آنها ندارد، بنابراین می‌توان با حذف یارانه این دهک‌ها به یارانه اقشار پایین جامعه اضافه کرد.
,
 
,
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها اقشار ضعیف جامعه تحت فشار هستند، تصریح کرد: با حذف یارانه نقدی 4 دهک بالای جامعه و اضافه کردن آن به یارانه دهک‌های پایین می‌توان در این شرایط اقتصادی از آنها حمایت کرد.
,
 
,
سلیمانی یادآور شد: حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه در قانون تصویب شده است اما دولت تاکنون به دلایل مختلف از جمله امکانات اجرایی و شناسایی دهک‌های بالا آن را اجرا نکرده است که امیدواریم در سال آینده دولت این قانون را اجرا کند.
,
 
,
نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه دولت ماهانه در حدود 3 هزار و پانصد میلیارد تومان به 10 دهک یارانه پرداخت می‌کند، اظهار داشت: با حذف 4 دهک بالا تقریبا هزار و چهارصد میلیارد تومان به یارانه نقدی 6 دهک پایین جامعه اضافه می‌شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه