اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان در جمع دانشجویان:

تعلیق حکم مدیران متخلف توسط قاضی بود/سن و سال من از قهرمان بازی گذشته است اما کوتاه نمی آیم

تعلیق حکم مدیران متخلف توسط قاضی بود/سن و سال من از قهرمان بازی گذشته است اما کوتاه نمی آیم
مزارعی: رئیس کل دادگستری صادر کننده رای و قلم زدن نیست، در رسیدگی پرونده رئیس های کل کشور به ندرت قلم می زنند اینکه چرا رای به شعبه تجدید نظر امد باید گفت ما چند شعبه ویژه داریم، مدیران باید در شعبه ویژه بررسی شوند لذا اینکه چرا حکم انفصال تعلیق شد؛ در کار قضات سر سوزنی دخالت نمی کنم در شعبه تجدید نظر آقایان به نتیجه رسیدند تعلیق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، حجت الاسلام مزارعی در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: در مورد مدیرانی که  تحت تعقیب قرار گرفتنداستخدام هایی شده بود ما در استانی هستیم که جوانان تحصیل کرده بیکار زیادی داریم با توجه به بافت عشیره ای باید نسبت به یک مورد استخدام بدون ضابطه جرم است اگر یک نفر از بچه ها و طائفه من را دیدید استخدام شده است من از خائنان هستم ما در استان روی یک نفر هم حساس هستیم اگر فردا از این استان بروم یک قلم با خودم ببرم خائن هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

 

,



وی افزود: حکم انفصال دو سال و شلاق در دادگاه تجدیدنظر منتظر رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر هستم هیج دخالتی در پرونده ها ندارم چون که وقت پر است، من از ۶ صبح کار اداری ام را شروع می کنم باز وقت کم می آورم هرکس قبول نمی کند پنج صبح بیاید جلو در خونه من ببینید چراغ روشن است یا نه، رئیس کل دادگستری صادر کننده رای و قلم زدن نیست، در رسیدگی پرونده رئیس های کل کشور به ندرت قلم می زنند اینکه چرا رای به شعبه تجدید نظر امد باید گفت ما چند شعبه ویژه داریم، مدیران باید در شعبه ویژه بررسی شوند لذا اینکه چرا حکم انفصال تعلیق شد؛ در کار قضات سر سوزنی دخالت نمی کنم در شعبه تجدید نظر آقایان به نتیجه رسیدند تعلیق شود.

,
,
,

 

,

مزارعی ادامه داد: قضات گفتند به اعتقاد ما چون که تعلیق انفصال می تواند بازدارنده باشد، حکم تعلیق مثل چیزی در بالا است که میخواهد پایین بیفتد، سیاست گذاری  در دستگاه قضایی از مرکز است مقابله با مفاسد تکلیف ماست.

,



وی افزود: برنامه و  بودجه پیش ما پرونده باز ندارد به من چیزی گزارش نشده است.

,
,
,

 

,

مزارعی درباره استخدام های بی ضابطه گفت: ما بی اطلاع از هیچ چیزی نیستیم بحث قبیله بودن استان باعث شده است ما دیر تر اطلاعات را ببینیم و دیرتر به ما برسد.

,

 

,



وی در خصوص سقاوه گفت: مردم راضی نشدند و ناچارا با حمایت ما سرمایه گذاری انجام شد، چرخ هیج کارخانه ای نباید خاموش شود اما باید ضابطه مند شود، علوم پزشکی در ۱۷ بند مشکل دار بودن پتروشیمی را اعلام کرده است اما هیج سندی تا چند روز قبل به دست ما نرسید، ما نیز گفتیم بررسی کنند اگر واقعا می خواهند سرمایه گذاری کنند ما حمایت می کنیم اما اگر می خواهند تحت قالب سرمایه گذاری سرمایه استان را خارج کنند ما مقابل این افراد می ایستیم.

 

,
,
,
,
,

مزارعی ادامه داد: اینکه چرا در اینجا حضور پیدا کردم شما دعوت کردید ما هم امدیم سن و سال ما از قهرمانی گذشته است من علی رغم میلم به این استان آمدم دور از خانواده ام مسولیتم در فارس کمتر نبود، از ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه شدم خداوکیلی دنبال قهرمانی نیستم، اگر امروز یه من بگویند بازنشسته شو می گویم چشم، می توانم از جانبازی آن استفاده کنم و بروم اما تکلیف دارم .

,

 

,



وی درباره ماجرای ابوقداره گفت: وی را اولین بار در یاسوج دیدم زهرا مزارعی وکیل است و او از زهرا مزارعی خواست وکیل شرکتش باشد همه این موارد در سیستم وجود دارد، همه مزارعی های وابسته به من اگر در این استان در دادگستری مسولیت دارد را پیدا کنید تا به او جایزه بدهم، بچه هایم را برای کار در اینجا تحریم کردم، پسر من دفترچه وکالتش را تمدید نکرد و کار وکالت نمی کند چرا؟ چون پسر من است و می گوید از فلان کار استفاده می کند، به پسرم گفتم در هیچ اداره ای از استان نباید وارد شوی و فوری استعفا کرد، به طور قانونی هیچ مشکلی ندارد در شعبه کنار من پرونده بگیرد اما چنین اجازه ای را به هیچ کدام از فرزندانم ندادم، پرونده ابوقداره در تعزیرات موجود است در آن پرونده حکم نیز به نفع طرف ابوقداره صادر شد ای کاش می شد پرونده ها را باز کرد.

,
,
,

 

,



رئیس کل دادگستری استان در خصوص فیلتر برخی سایت ها گفت: این سایت نوشته بود رای به نفع طرف مقابل و دولت صادر شد چرا این ابوقداره امسال بالا آمد چون که دستگاه قضا می خواهد با مفاسد برخورد کند، این سایت نوشته بود فلانی بچه اش را استخدام کرده بود و نوشته بود فلانی این اندازه ماشین دارد من یک پژو مدل ۸۳ دارم اگر غیر از این پیدا کردید مال خودتان باشد، این سایت ها نشر اکاذیب کرده بودند و دستگاه قضا اقدام کرد تا زمانی که پرونده بررسی شود و از قول خودش حرف هایی را زده بود و مدعی العموم ورود کرد یه درخواست من هم نبوده نه دستوری صادر کردم نه شکایت کردم، دستگاه قضایی خط مقدم شده است

,
,
,

 

,

مزارعی ادامه داد: اینکه طلاق اینگونه است را قبول داریم یکی از کارهای ما پیشگیری است ما در طول یک سال گذشته کاهش طلاق داشتیم اما آیا دستگاه قضایی مکلف به امور فرهنگی جامعه است؟ طلاق نشات گرفته از معضلات فرهنگی است، فیلم های شبکه های ماهواره ای برای از هم پاشیدن خانواده ها برنامه ریزی شده است، کار ضد اخلاقی را رونق می دهند اولیت متولی این کار حوزه های فرهنگی جامعه است که مسولان فرهنگی باید ورود کنند.

,

 

,



وی افزود: در حوزه استانی معاونت پیگیری ما در کلیه جلسات پیشگیری حضور دارد، اعتباری که در حوزه قضایی قرار میگیرد به خزانه دولت وارد می شود و بعد ما از دولت میگیریم، اینکه چه تعداد زیر خط فقر هستند فریاد ما هم همین است، برای کسانی که محتاج نان خوردن هستند تلاش کنیم، نزاع دسته جمعی ۳۸ درصد کاهش داشتیم بعد از کیش، امن ترین استان کشور هستیم، نگاه قضایی هم آمرانه و هم عاطفانه است، در یک سال و نیم گذشته پنج قتل را سازش کردیم کسی که به حقوق مردم تعرض می کند باید برخورد کنیم اگر برخورد نکنیم این آرامش نیست.

,
,
,

 

,

مزارعی در خصوص فرصت ۲۰ روزه به بانک ها گفت: در این چند روز حداقل ۵ مورد با مدیران بانک ها جلسه داشتیم در این باژه زمانی تعدادی از املاک مدیونین بانک ها را به کارشناسی گذاشتیم که از تملک بانک ها درآید، اگر کسی بخواهد کارآفرینی را مبنای سوء استفاده قرار دهد حمایت نمی کنیم در حالی که در مجموع وظیفه داریم از کارافرینان دفاع کنیم، من دنبال قهرمانی نیستم اما تکلیف دارم و قطعا کوتاه نخواهم آمد و ادامه می دهم اما جایی که کارآفرینی است اگر دشمن هم باشد از او دفاع می کنم.

,

 

,

وی در خصوص نوع برخورد قضات با مردم گفت: ما چند واحد در دستگاه قضا داریم که کارهای نظارتی را بر عهده دارند و اگر مردم شکایتی از قضات داشته باشند می توانند مراجعه و مطرح کنند.

در طول ۴ سال که اینجا بودم در همین داستان قریب به ۴۰ نفر برخورد در حد منفک کردن از مجموعه با قضات و کارکنان متخلف داشتیم که در حد خداحافظی بوده است، برای ارتقای فرهنگ جامعه کمک کنید.

,
,
,

 

,

رئیس کل دادگستری ادامه داد: از سال ۹۵ تا کنون ۱۶ مدیر را آوردیم و بازداشت داشتیم، مبارزه با فساد تازه نبوده است و از قدیم شروع کرده ایم، درست است که برخی ها مسیر ولایت را ترک‌ کرده اند اما ما ریچارد نیکسون نداریم برخی ها از اول با این نظام مشکل داشتند.

,



حجت الاسلام مزارعی در پایان گفت: عدالت را تنها یک دستگاه قضایی نمی تواند اجرا کند پیاده کردن عدالت واقعی خیلی زحمت و تلاش می خواهد؛ بله، تعزیرات در استان داریم اینکه چرا حضور ندارد خودش باید جواب دهد، کاش می شد برخی مسائل را بگویم روزی که خواستم به استان بیایم سه روز از مسولان ارشد می خواستم که اینجا نیایم اما دنبال قهرمانی نیستم و اگر دیدید دنبال قهرمانی هستم به ریشه من بزنید.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه