اخبار داغ

نماینده مردم قزوین در مجلس:

دستگاه‌های دولتی در اجرای قانون ۳ درصد اشتغال معلولان کوتاهی می‌کنند/ نگاه ویژه به معلولان در بودجه ۹۸

دستگاه‌های دولتی در اجرای قانون ۳ درصد اشتغال معلولان کوتاهی می‌کنند/ نگاه ویژه به معلولان در بودجه ۹۸
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه‌ها پاسخ قابل قبولی در ارتباط یا اشتغال معلولان ارائه ندادند و امیدواریم گزارشی از میزان درصد استفاده از معلولان در دستگاه‌های اجرایی داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مراسم تجلیل از معلولان نخبه و برگزیده استان قزوین شب گذشته(دوشنبه) با حضور مسئولان استانی و شهری در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

سید حمیده زرآبادی در این مراسم با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه اظهار کرد: اقدام شهرداری و شورای شهر در تجلیل از نخبگان و برجستگان معلول استان، بسیار جای تقدیر دارد و رویکرد مثبتی است که می‌تواند موجب ترغیب و تقویت روحیه معلولان برای فعالیت بیشتر شود. 
,
,
 
,
, ,
وی افزود: در حوزه‌های مختلفی که در بخش معلولان فعالیت دارند آقای موسوی در اشتغال معلولان نقش بسیار موثری در استان قزوین داشته که می‌تواند الگویی قابل استفاده برای سایر استان‌ها باشد. 

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: خوشبختانه کانون‌های حمایتی از معلولان سطح بسیار خوبی در استان قزوین دارد اما این حمایت‌ها بیشتر مردمی است و در واقع این تشکل‌ها که معمولا با اعضای معلولان تشکیل شده به صورت خودگردان بوده و از لحاظ مالی و بحث امکانات خیلی راضی نیستند. 

وی عنوان کرد: امسال قانون حمایت از معلولان تصویب شد؛ اما به دلیل اینکه بعد از بودجه سال ۹۷ بود اعتباری برای آن در نظر گرفته نشد اما تلاش داریم برای تحقق لایحه حمایت از معلولان در بودجه ۹۸ نگاه ویژه‌ای داشته باشیم ضمن اینکه دولت نیز برای تحقق این لایحه در بودجه نگاه مثبتی دارد. 

زرآبادی تصریح کرد: یکی از درخواست‌های مهم معلولان بحث اشتغال آنها است؛ علی رغم اینکه قانون سه درصد اشتغال معلولان وجود دارد اما با وجود مکاتبات صورت گرفته پاسخی به درخواست معلولان داده نمی‌شود. 

وی در ادامه گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه‌ها پاسخ قابل قبولی در ارتباط یا اشتغال معلولان ارائه ندادند و امیدواریم گزارشی از میزان درصد استفاده از معلولان در کارهای دستگاه‌های اجرایی داده شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان بیان کرد: من این در خواست را دارم و امیدوارم به زودی گزارشی در مورد استخدام معلولان و اجرایی شدن قانون سه درصد استغال معلولان داده شود. 

علی صفری شهردار قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر با سیاستگذاری‌هایی که از نیمه دوم سال ۹۶ به صورت محسوس در این حوزه داشتند بنا شد تا فرصت‌های برابر برای همه شهروندان و اقشار آسیب پذیر ایجاد کنند. 

وی بیان کرد: یکی از اقشار مهم و در واقع فعال و پویای شهر قزوین، جامعه توانمند معلولان هستند لذا مجموعه شهرداری به ویژه شهرداری‌های مناطق تلاش می‌کنند که یکی از ابتدایی‌ترین خواسته‌های شهروندان معلول که همان دسترسی‌های مناسب است را در سطح معابر شهری پیاده کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,
شهردار قزوین اضافه کرد: این کار در بخشی از ۱۲ پیاده روی شهر قزوین به ویژه در هسته مرکزی اجرا شده و بخشی دیگر نیز در حال اجراست. 

وی عنوان کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین تمهیداتی اندیشیده شده تا با اعتبار ۲ میلیارد تومان جابه‌جایی معلولان و جانبازان به صورت رایگان انجام شود. 

صفری تصریح کرد: اخیرا یک دستگاه اتوبوس دارای شرایط جابه جایی معلولان به جامعه معلولان مهیا شده همچنین یک دستگاه بنز با شرایط مناسب برای تردد معلولان با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان خریداری و تجهیز شده که به زودی تحویل جامعه معلولان داده می‌شود. 

وی در پایان بیان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم که به منظور سهولت در تردد معلولان در حال آماده‌سازی است و امیدواریم شعار «جهانی فراگیر با فرصت‌هایی برابر برای همه انسان‌ها» در شهر قزوین پیاده شود. 

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه