اخبار داغ

باران کشاورزان بوشهری را فعال کرد

باران کشاورزان بوشهری را فعال کرد
پاییز پر از بارش سطح زیر کشت محصولات دیم را در استان بوشهر چند برابر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است که عمده زمین های کشاورزی آن بدلیل کمبود آب بصورت دیم کشت می شود و افزایش باران امید کشاورزان را برای فعالیت بیشتر گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اکنون در بیش از 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم کشت شده و با توجه به وضعیت بارندگی امسال، پیش بینی می‌شود در فصل برداشت گندم در استان بوشهر 100 هزار تن گندم را از کشاورزی خریداری شود.

,

تاکنون آبیاری تحت فشار در 2 هزار و 670 هکتار اراضی استان انجام شده و یک‌هزار و 423 هکتار اراضی دیگر هم اجرا می‌شود و استان رتبه 15 آبیاری تحت فشار و رتبه 7 تولید محصولات گلخانه ای در کشور را داراست. امسال در کل استان بوشهر حدود 6 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در مزارع انجام  می‌شود.

,

در همین راستا مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفته است: باتوجه به بارش های مناسب، رغبت و انگیزه کشاورزان این شهرستان برای کاشت گندم و جو فصل پاییزه امسال 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

,

امان الله حیدری افزود: 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته که از این میزان بیش از 2 هزار 500 هکتار در حاشیه رودخانه حله زیر کشت آبیاری تکمیلی قرار گرفته و مابقی گندم و جو است.

,

وی اظهارداشت: درصورت بارندگی در حد نرمال و پراکنش مناسب در فصل زمستان پیش بینی می شود 17هزار و 500 تن محصول گندم و جو در فصل زراعی جاری برداشت شود.

,

وی گفت: 40 هکتار از زمین های بخش ریگ این شهرستان نیز زیر کشت کلزا (دانه روغنی) رفت که از وضعیت سبز و مطلوبی برخوردار است.

,

حیدری گفت: زمان بیمه محصولات زراعی تا پایان آذرماه جاری تمدید شده و کشاورزان می توانند علاوه بر پرداخت حق بیمه خشکسالی، الحاقیه بیمه مذکور را که جزیی و شامل سیل، سرمایه زدگی، زلزله، آفات و زنگ گندم است نیز پرداخت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه