اخبار داغ

مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان خبر داد؛

کشف نخستین کانی‌های فلزی در لرستان

کشف نخستین کانی‌های فلزی در لرستان
مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: با کشف ماده معدنی سرب و روی تعداد مواد معدنی کشف شده در لرستان به 19 مورد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال مومیوند ظهر امروز در گفت وگو با سفیر افلاک در رابطه با کشف دو ماده معدنی فلزی در لرستان اظهار داشت: سرب و روی دو ماده معدنی فلزی به مواد معدنی کشف شده در لرستان اضافه شد؛ 17 ماده معدنی کشف شده در لرستان وجود دارد که با کشف این دو ماده معدنی تعداد مواد معدنی کشف شده به 19 مورد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با بیان اینکه فلزات کانی در زون سنندج و سیرجان قرار دارند که از نواحی مرزی شمال غربی لرستان به سمت شمال لرستان می رود و از شمال شرق از لرستان خارج می شود افزود: مقداری از این زون وارد لرستان شده که شمال نور آباد، بروجرد، الیگودرز و ازنا را شامل می شود و در بقیه استان نیز منشا رسوبی دارد و احتمال کشف فلز بسیار پاییین است و هم اکنون روی این زون به سمت الیگودرز کار میکنند.

,

 

,

مدیر کل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان با اشاره به اینکه اکتشافات فلزی ما سرب و روی است و مابقی غیر فلزی اند تصریح کرد: معادن سنگ تزینی سنگ گوهره، گرانیت، چینی، معادن قیر طبیعی، معادن تالک، معادن فلدسپات، معادن سنگ آهک، سنگ گچ و لاشه کوهی و مواد معدنی غیر فلزی در لرستان است.

,

 

,

وی در راستای کشف طلا در لرستان گفت: پروانه اکتشاف طلا در لرستان تهیه شده و در زون سنندج سیرجان احتمال وجود طلا نیز وجود دارد؛ لرستان قابلیت فرآوری مستقیم فلزات را ندارد و فقط در زمینه فولاد می تواند شمش تهیه کند ولی اگر در اکتشافات تکمیلی به ذخایر بیشتری برسند صرفه اقتصادی پیدا میکند که ذوب صورت گیرد اما در حال حاضر گواهی کشف این فلزات 110 هزار تن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه