اخبار داغ

حذف تعرفه‌های گمرکی در مبادی ورودی عراق/ موانع صادراتی در راستای افزایش صادرات رفع یا تسهیل شود

حذف تعرفه‌های گمرکی در مبادی ورودی عراق/ موانع صادراتی در راستای افزایش صادرات رفع یا تسهیل شود
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، با بیان اینکه تعرفه گمرکی در مبادی رسمی عراق حذف شده و صادرات بدون اخذ هزینه انجام می شود، گفت: موانع صادراتی در راستای افزایش صادرات رفع یا تسهیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام تاج الدینی در گفت و گو با خبرگار اروم نیوز، با بیان اینکه از روز گذشته تمامی تعرفه های گمرکی در مرز عراق برداشته شد، گفت: طبق اعلام مسئولان گمرکی عراق از روز شنبه تعرفه هایی که در این مبادی ها به ازای هر کیلو سیب اخذ می شد، حذف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: بارگیری های لازم از آذربایجان غربی انجام شده و حدود ۱۰۰ کامیون محصول سیب جهت صادرات در مبادی گمرکی مستقر هستند.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تاکید کرد: کاهش قیمت ارز، تعهدات پیمان سپاری ارزی و وجود تعرفه های گمرکی موانع اصلی صادرات سیب از کشور بوده که بازارهای داخلی و خارجی را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی، با بیان اینکه در ۲ ماه اخیر ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش صادرات را شاهد هستیم، ادامه داد: تعهد پیمان سپاری ارزی حذف نشده بلکه از سامانه نیما خارج و به سامانه سنا منتقل شد و به دلیل نبود زیرساخت های بانکی در کشور وارد کردن هزینه روش سیب در کشورهای مقصد با مشکل مواجه می شود.

,

تاج الدینی، با اشاره به اینکه قیمت سیب در آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها مناسب تر است، عنوان کرد: با این وجود فروشنده کاهش داشته و صادرکنندگان نیز با شرایط فعلی ریسک پذیر برای صادرات نیستند، در عین حال فرصت صادرکنندگان نیز بسیار کم است و با این وجود در راستای حفظ بازارهای خارجی برای سال های آینده نیز باید در فرصت محدود نسبت به خرید و صادرات اقدام شود.

,

وی، ابراز کرد: سیب محصولی تر بوده و فساد پذیر است که در صورت ماندگاری هم خاصیت خود را از دست داده و هم مشتری خود را به دلیل پایین بودن کیفیت از دست می دهد به همین دلیل باید بازاریان و کشاورزان منطبق با بازار روز نسبت به فروش محصولات اقدام کرده و از نگهداری محصولات جهت بهبود بازار خودداری کنند.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تاکید کرد: در صورتی که کشاورزان از فروش خودداری کرده و به یکباره اقدام به فروش کنند در بازار آشفتگی به وجود آمده و عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و کشاورز مجبور به تحمل ضرر و زیان می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه