اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان:

نقد و انتقاد با براندازی فرق دارد/ نباید اجازه دهیم عده ای به انقلاب ضربه بزنند

نقد و انتقاد با براندازی فرق دارد/ نباید اجازه دهیم عده ای به انقلاب ضربه بزنند
امیرآبادی با بیان این که نقد و انتقاد با براندازی فرق دارد، گفت: نباید اجازه دهیم عده ای به بهانه های مختلف به انقلاب ضربه بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی صبح امروز در نشست هم اندیشی رسالت جنبش دانشجویی در شفافیت و عدالت که با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی و جمعی از دانشجویان در سالن همایش های باقرالعلوم(ع) برگزار شد ، در پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه های مختلف استان، اظهار داشت: در ابتدای کار باید بگویم در مبارزه با فساد کوتاه نخواهیم آمد و پای کار خواهیم بود.
وی ادامه داد: طرحی را آماده کرده ام که بر اساس این طرح از کسانی که فساد را افشا می کنند حمایت کنیم و اجازه بدهیم افرادی که فسادها را افشا می کنند در حاشیه امن باشند.
امیرآبادی بیان داشت: اعلام حقوق تمام مسئولین کشور برای نهادهای نظارتی و عموم مردم نیز از دیگر برنامه های بود که در برابر آن مقاومت می شود اما این کار را عملیاتی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون حضور و غیاب و مشارکت آرای نمایندگان در مجلس به صورت آنلاین در سایت خانه ملت قرار می گیرد اما در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان همچنان نقدهایی وجود داد.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در خصوص مخالفت با طرح شفافیت آرای نمایندگان چند تا بحث وجود ندارد بحث اول احزاب و فراکسیون ها هستند که نمایندگان نمی خواهند آن ها از رای هایشان اطلاع پیدا کنند.
وی ادامه داد: بحث دوم رای اعتماد به وزرا است که نمایندکان در این مورد حساسیت دارند و نمی خواهند رای آن ها مشخص شود.
امیرآبادی بیان داشت: بحث سوم رای اقشار مختلف مانند معلمان و... در زمان برگزاری انتخابات است که نمایندگان به همین علت نمی خواهند رای آن ها علنی شود.
وی در بخش دیگری از پاسخ به سوالات دانشجویان افزود: در خصوص نحوه دستگیری مدیر متخلف در استان قم انتقاداتی شده بود در حالی که با بررسی صورت گرفته مشخص این اظهارات خلاف واقع بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوالی در خصوص عدم تصویب طرح عایدی مسکن شد که باید بگویم در مجلس نهم مافیای قدرت اجازه نداد طرح عایدی مسکن را پیگیری کنیم و خود وزارت راه و شهرسازی مخالف بود.
وی در بخش دیگری از این جلسه تاکید کرد: در کشور به همه انتقاد می شود و دانشجویان نیز حق انتقاد دارند البته از دانشجویان حمایت می کنیم اما نباید انتقاد با براندازی یکی شود.
امیرآبادی با انتقاد از نطق برخی نمایندگان بیان داشت: برخی نمایندگان خود تبدیل به اپوزیسیون می شوند که این جای سوال دارد و باید جلوی این افکار گرفته شود.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص درآمد خودش اظهار داشت: من در رسانه ملی برای اولین بار حقوقم را گفتم و از این افشاگری دفاع می کنم چرا که این شفافیت به نفع جامعه و مردم است.
نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پروژه های شهری بیان داشت: در خصوص پروژه های ناتمام شهری مثل همیشه پیگیر هستیم و مشکلات به وجود آمده را حل می کنیم.
وی در خصوص انتقاد دانشجویان از برخی نمایندگان که به راحتی امضای خودشان را از استیضاح ها پس می گیرند، گفت: از هیچ استیضاحی که پای آن را امضا کردم، کناره گیری نکردم اما با استیضاح ظریف مخالف بودم و آن را امضا نکردم چرا که استیضاح وزیر امورخارجه با استیضاح سایر وزرا فرق دارد.
امیرآبادی ادامه داد: در خصوص اموال نمایندگان هم بنده بارها گفتم که حقوق مان چقدر است در سال 96 حقوق نمایندگان 8 میلیون شد و تاکنون نیز همین رقم است.
وی افزود: در سال 97 هزینه های مسکن ، دفاتر و... نمایندگان را افزایش ندادیم و این با پیشنهاد بنده بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان هیچ پولی در اختیار ندارند در حالی که رییس جمهور سالانه 72 میلیارد تومان در اختیار دارد و می تواند در هر جایی که صلاح می داند هزینه کند.
وی افزود: در کشور ما متاسفانه مردم استاندار، فرماندار و بخشدار را نمی بیند و تنها مردم دستشان به نمایندگان می رسد و در واقع نمایندگان همیشه در دسترس هستند.
امیرآبادی گفت: بنده شناسنامه خودم را دستکاری کردم تا سنم بزرگ تر شود تا وارد جبهه شوم و در جنگ تحمیلی نیز مجروح شدم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

انتهای پیام/

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه