اخبار داغ

وقتی قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه کارایی ندارد؛

صاحبان ۱۹۰ هزار مسکن خالی حاضر به اجاره یا فروش نیستند

صاحبان ۱۹۰ هزار مسکن خالی حاضر به اجاره یا فروش نیستند
کارشناس حوزه مسکن گفت: در مشهد ۱۹۰ هزار مسکن خالی داریم که صاحبان املاک آن‌ها حاضر به فروش و اجاره واگذار نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق عابد زاده در گفت‌و‌گو با صبح توس پیرامون قانون مالیات بر منازل مسکونی خالی از سکنه اظهار کرد: یک سری مسائل کارشناسی شده و قابل انجام است ولی برخی مسائل که در آن کارشناسی صورت نمی‌پذیرد، قابلیت انجام ندارد که از جمله آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اعلام اینکه سال‌های گذشته موضوع منازل مسکونی خالی از سکنه مطرح شد ولی مسئولین در مقطعی پیرامون آن مسئله داغ شدند و جلو رفتند، گفت: در سال 89 قانون پیش‌فروش مسکن اعلام شد و آیین‌نامه اجرایی آن تا سال 93 به طول انجامید ولی متأسفانه در این قانون کار کارشناسی انجام‌نشده است و هم‌اکنون که در سال 97 قرار داریم باید اعلام شود که این قانون قابلیت اجرایی شدن ندارد.

,

کارشناس حوزه مسکن اعلام کرد: در موضوع قانون پیش‌فروش مسکن متأسفانه نه شناسنامه فنی صحیحی درست می‌شود، نه مهندس ناظر زیر بار آن کار می‌رود و نه مسکن و شهرسازی بر اساس تعهدات عمل می‌کند.

,

عابد زاده با بیان اینکه قانون مالیات بر منازل مسکونی خالی از سکنه هم وضعیتی مشابه قانون پیش‌فروش مسکن دارد، تصریح کرد: در مشهد 190 هزار خانه خالی داریم که صاحبان املاک آن‌ها را برای فروش و اجاره واگذار نمی‌کنند.

,

وی اعلام کرد: زمانی که این قانون مطرح شد، کارشناسان اعلام کردند اگر خانه‌ای بدون پرده بود آن را جزو آمار به‌حساب می‌آوردند، از همین رو صاحب‌ملک برای خانه پرده در نظر گرفت، اعلام کردند اگر در خانه‌ای چراغ روشن نباشد جزو آمار به‌حساب آید، صاحب املاک برای فرار از قانون، اقدام به روشن نگاه‌داشتن چراغ‌های خانه کرد، فردی که خانه خود را خالی نگاه می‌دارد، مصرف بیهوده برق برایش ارزشی ندارد.

,

کارشناس حوزه مسکن اظهار کرد: کارشناسان نمی‌توانند با بهره‌گیری از این راهکارها تشخیص دهند که کدام خانه خالی و کدام خانه مسکونی است، سؤال اینجاست که اگر خانه‌ای خالی از سکنه باشد با آن صاحب‌ملک به‌صورت صحیح برخورد می‌شود یا خیر؟ یا اینکه افرادی که ارتباطات خاصی دارند می‌توانند مسائل را رفع‌ورجوع کنند.

,

عابد زاده گفت: سال‌های سال است که این قانون مطرح‌شده و به نتیجه نرسیده است، گمان می‌برم با این اقدامات بازهم نتیجه مطلوبی حاصل نیاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه