اخبار داغ

وزیر خارجه اردن: قدس خط قرمز ماست

وزیر خارجه اردن: قدس خط قرمز ماست
وزیر خارجه اردن قدس را خط قرمز برشمرد و بر حل مسئله قدس از طریق مذاکرات مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، هیأت پارلمانی استرالیا که به اردن سفر کرده است روز پنجشنبه(دیروز) با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
الصفدی در این دیدار درباره پیآمدهای هر گونه خدشه وارد کردن به وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس هشدار داد و گفت که هر گونه آسیبی به وضعیت قدس، نقض قانون بین‌‌المللی است و احساسات مسلمانان و مسیحیان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند.
,
 
,
پیش از این «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا ۱۵ دسامبر گذشته اعلام کرد که رسما قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و استرالیا تصمیم دارد سفارت خود را به قدس غربی منتقل کند.
,
 
,
طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، الصفدی همچنین بر محوریت مسئله فلسطین تأکید کرد و تشریک مساعی جامعه جهانی برای شکستن رکود موجود در روند سازش و تلاش برای تحقق صلح فراگیر با هدف دستیابی به راه‌حل نهایی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را خواستار شد.
,
 
,
وزیر خارجه اردن همچنین استمرار حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را ضروری دانست و درباره پیآمدهای هر گونه تلاش برای کاهش نقش آنروا هشدار داد.
,
 
,
انتهای پیام/  
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه