اخبار داغ

اصفهان سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه

اصفهان سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه
رئیس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک گفت: اصفهان به عنوان سومین شهر دوستدار کودک در خاورمیانه انتخاب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری مهر،‌ سید احمد حسینی نیا بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱ شهر در کشور عضو شبکه دوستدار کودک هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان داشت: شبکه شهرهای دوستدار کودک از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۳۱ شهر در این شبکه عضو هستند.
,
 
,
رئیس نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با اشاره به اینکه اصفهان سومین شهر پایلوت دوستدار کودک در خاورمیانه است، ادامه داد:  موضوع کودکان از سال ۱۹۹۰ در سازمان ملل متحد به صورت جدی مطرح و پیمان حقوق کودک شامل ۵۳ بند امضا شد.
,
 
,
وی از برگزاری نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک طی دو روز آینده خبر داد و گفت: این کنفرانس از ۲۶ تا ۲۷ دی ماه با حضور ۳۱ استان در هتل آسمان برگزار می‌شود.
,
 
,
حسینی نیا بیان داشت: در این کنفرانس از هر مرکز استان یکی از اعضای شورای شهر و دو نفر از مدیریت اجرایی استان حضور خواهد داشت.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه درکنفرانس ملی شهر دوستدار کودک به دنبال تبیین اهداف شبکه شهرهای دوستدار کودک هستیم، افزود: سه کارگاه جانبی شامل مفاهیم اساسی«شهر دوستدار کودک»، «نگاهی به روند ایجاد شهردوستدار کودک» و «برنامه هایی که شهر دو ستدار کودک دنبال می کند» در حاشیه این کنفرانس برگزار می شود.
,
 
,
رئیس نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک گفت: استقرار و تجهیز مرکز دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده است.
,
 
,
وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تشکیل شبکه شهرهای دوستدار کودک در شهرهای ایران را انجام خواهد داد.
,
 
,
حسینی نیا با تأکید بر ایجاد و نظارت بر اتاق مادرو کودک در فضاهای عمومی شهر گفت: در حال حاضر اتاق مادرو کودک در پایانه مسافربری کاوه و سیتی سنتر اصفهان ایجاد شده و در ایام دهه فجر امسال نیز این مهم در پایانه صفه محقق می شود.
,
 
,
وی گفت: شکل گیری شخصیت کودک فارغ از موضوع ژنتیک در سه حوزه نگرش والدین، رفتار والدین و محیطی که کودکان در آن پرورش پیدا می کنند، تعریف می شود، البته در حوزه معاونت شهرسازی مولفه محیط را در دستور کار قرار داده ایم.
,
 
,
رئیس نخستین کنفرانس ملی شهردوستدار کودک بیان داشت: در شهر اصفهان باید سرانه های خدماتی کودکان را احصاء و ایجاد کنیم.
,
 
,
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مولفه هایی که در شهرسازی با رویکرد نوین دنبال می‌شود «مفهوم حق به شهر»است که در این مقوله همه شمولی در برگرفته می شود.
,
 
,
حسینی نیا گفت: برای آماده شدن زیرساخت ها جهت پیوستن به شهر دوستدار کودک بین سه تا پنج سال زمان تعیین می شود و باید مولفه ها رعایت شود تا به شبکه شهرهای دوستدار کودک ملحق شویم. 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه